9 268 läst ·
3 svar
9k läst
3 svar
Skarva täcksidor?
Skulle montera täcksidor från IKEA på vår kyl och frys med överskåp i går, men det visade sig att täcksidan är för låg. Saknas ca 20 cm. Är det okej att skarva en täcksida eller kommer det att se konstigt ut, och i så fall vart är det snyggast att göra det? mitt på? Högt upp? Eller finns det några andra bra ideér på hur man löser det hela? Skulle vara glad om jag slapp byta överskåpen mot några lägre, det blir så mycket "dö yta" över.
Beroende på vad det är för material/hur det ser ut så kan ju ett förslag vara att du lägger en mindre skarv både upptill och nedtill, ev också på mitten och kanterna, för att få det att se ut som lister/mönster. Det man inte kan dölja tycker jag oftast är bättre att försöka se ut som om det var meningen att det skulle vara där redan från början.
Men, svårt att säga när man inte vet hur det ser ut.
Lycka till!
Men, svårt att säga när man inte vet hur det ser ut.
Lycka till!
är det medräknad sockel som gör att det fattas en bit? Antar att det är en helsida som syns också? Håller med om att det är bättre att framhäva nått man inte kan dölja. Man skulle också kunna byta ut täcksidan mot träskiva om man har bänskiva i trä. Eller tex spackla skarven och måla täcksidan med griffeltavlefärg eller tex magnetfärg.Lite svårt att ge förslag när man inte har sett köket!
Klicka här för att svara