Köksprojektet fortlöper! Nu är problemet vilken bredd på fläkten? Vi har golvspis från electrolux 60 cm. Är 90 cm fläkt för stort? 60 för litet? 70? Det finns mycket vägg, men jag vill inte att fläkten ska kännas för stor eller för liten... vi har två varianter vi tittar på: en supersnygg från siemens med dimmer och eftervädring, som dock bara finns i 60 cm i vår prisklass. Alternativet: en trygg 70 cm från Cylinda som försäljarn beskrev som hund och V70. Vi har katt och Toyota.

/Magnus
 
  • spis.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tycker absolut en 90 bred. Mycket snyggare än en ängslig liten 60-centimetersplutt!
 
modell om ni har så naken vägg. Alternativet tycker jag är att ta en 60 fläkt och montera den under öppna hyllor som löper från kyl/frys delen till vänster vägg. Eller går det skåp ända in?

Tror det kan bli bra med låga skåp/hyllor med infällda spots under. Då får ni en härlig belysning.

MVH
HEnrik
 
Det ser ju att som om det finns gott om plats vid spisen så känns en
90-fläkt som det självklara valet. Är du rädd att den ska upplevas som otympligt stor, välj en med glas skiva, dom känns lite nättare i formatet...
 
Håller med!

90 cm med glasskiva!!!!! Snyggt!! /Mia
 
Tack för era synpunkter!
Vi fick nu upp ögonen för lösningen med 90 cm glas. Plötsligt framstod det som det allra bästa. Siktar nu på en Thermex!

/Magnus
 
Bara en liten uppföljning: så här blev det!

/Magnus
 
  • flakt.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Blev väl bra? Hade varit snyggt om ventelationsklossen hade fortsatt längs med hela väggen och tex sätta i nån spott, tycker jag.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.