Har problem att hitta bra bilder på kök där man har kaklat stora ytor. Jag tänker nämligen ta ner mina överskåp runt spisen och kakla runt den nya fläktkåpan och runt ett hörn för att omfatta diskbänken och ett fönster. Det blir ca 4 m2 kakel som ju förstås gör att rummet kan komma att domineras av den väggen. Då vill jag ju ha lite insiration för att unvika att det enda man ser blir kakel.
Har någon gjort så här och hur blev det? Hur uppfattas rummet när man kaklar så här mycket? Vill ju inte ha badrumskänsla!
Har någon gjort så här och hur blev det? Hur uppfattas rummet när man kaklar så här mycket? Vill ju inte ha badrumskänsla!
Medlem
· Västmanland
· 2 229 inlägg
Vi har en hel kortsida med stenmaterial i vårt kök. Titta på ett inlägget från den 17:e juli i år (Huset rum för rum) på vår sida www.husihelvete.se så kanske det kan ge lite inspiration, stöd eller övertygelse till dina funderingar.
Medlem
· Västmanland
· 2 229 inlägg
Vi har OSB+Gips. Att ha bara enkelgips direkt på reglarna tror jag inte riktigt på, det flexar för mycket. Det räcker ju att luta sig mot väggen på fel ställe så spricker fogen.
Medlem
· Västmanland
· 2 229 inlägg
Renoveringsgipset kan du däremot lägg åt sidan, iaf om du har tänkt att hänga upp stora fläktkåpan eller likande.
Du kanske skulle tänka på att skaffa en ljus mosaik med snarlik färg på fogen för att få en slät och diskret yta, fast med struktur? mosaik får ytan att kännas större i jämförelse med traditionellt kakel, och på avstånd så syns inte rutmönstret så tydligt.
Klicka här för att svara