Mycket skönt kök att jobba med... :-( Här kommer mitt försök . Matbordet behöver ju inte stå så, men det är lite svårt med ikeas ritprogram

• kök.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Min matlagning blev enklare när jag hade diskmaskinen mellan diskhon och spisen, bara att ställa in. Har flyttat sen dess och det är det enda jag saknar, riktigt mycket. Men snart skall vi bygga nytt.. Lycka till med ert kök / Tanja

Hej Tanja eller Markus! Blir inte det lite opraktiskt, det vanliga är väl att diskmaskinen är till vänster om hon (om spisen är till höger)? Men idén är tänkvärd, det skulle ge oss ca 20cm bänk mellan hon och spisen. Man tackar!

Hemmakatten
Vi har också diskmaskinen mellan diskhon och spisen. Fungerar mkt bra för oss.

Utmärkta uppgifter! Kanman få be om några mått, jag är också nyfiken på var kastruller, slevar och specerier står i förhållande till spis/vask/diskmaskin.

Hemmakatten
Oj, det är svårt att beskriva med ord, men får försöka.
Vår köksbänk är 240cm lån, 73cm djup i rosftritt. Från vänster till höger: 20cm bänk, diskho 50cm, bänk 70cm (under denna står diskmaskinen), 60cm gasolhäll, 40 cmbänk. Under spishällen, lådor med kryddor o stekspadar mm, nedersta lådan för kastruller. Skåpet till höger har också kastruller. Ovanför bankskivan är det överskåp hela vägen, där glas o proslin står.

Mittemot en köksö 240cm lång, 100cm bred, med 32x40cm diskho, inbyggd köksmaskin. Under lådor för förvaring av köksprylar, bestick, formar mm.

Tvärs detta finns vägg med kyl och frys, 120cm, ugn och micro, samt två högskåp för specerier, flaskor, tomflaskor mm.

På köksön står jag alltid och skär och hackar, själva diskbänken används för mer slabbiga saker, tex stycka kyckling och rensa fisk.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.