T
tank77: [citat] Givetvis är dom det. Men man skulle kunna ta en vinkelslip och såga av listens platta del vilken man fäster på väggen och bara få kvar den halvrunda delen. Denna skulle man sedan kunna limma fast på sidorna av kaklet, antingen en 8 eller 10 mm list skulle funka bra.
7 svar · 7,7k läst
K
knyttet: Har just installerat ett kök från Lundins och det är toppen. Man får skåpen måttanpassade och de kan göra speciallösningar utan att det blir så värst dyrt. Har ett L-kök och det gick på 90.000:- för snickerierna inkl frakt och beslag. De har dessutom en jätte bra service då man skall montera sitt kök, det är bara att ringa så får man alla tips man behöver.
4 svar · 5,2k läst
P
Panelmannen: [citat] Det var något sådant jag hade tänkt, en dag låter mer rimligt!
6 svar · 3,1k läst
H
Hitman: Hej alla! Vi är sugna på kvicks svarta kompaktlaminat 13mm. Problemet är att vi har så många vinklar på skivan så deras kapkostnad blev skyhög! Finns det ngn som har erfarenhet av att själv kapa ett sådant material alt. vart kan man lämna in en rektangulär skiva för kapning?
0 svar · 5,2k läst
1
190Ecosworth: Prata med närmsta snickeri om dom inte kan göra skivan åt dig. har en kompis som gjorde så fick det billigare än om han skule köpt ikeas skivor och fått dom kapade.. Sen en finess till hans skivor är fullängds stavar =skitsnyggt i min mening samt att han hade en del special bredder så det var därför han frågade på snickeri..
8 svar · 16,7k läst
J
jon_h: Det beror ju helt på om man måste dra vatten och avlopp i golv eller vägg, eller om man kan dölja dem bakom inredningen.
1 svar · 3,5k läst
Saxpy
Saxpy: Du lär nog inte hitta nåt som är anpassat billigare än hos Stala och Franke. Har dock för mig att man hos Franke kan få det du vill ha. När jag beställde från Franke så var det runt 5 veckors leveranstid.
1 svar · 2,9k läst
krillek
krillek: Det skall väl inte vara några problem om du förlägger t ex prisol eller pex rör-i-rör för detta. Du skall ju inte ha några dolda skarvar. Fördelningen gör du ju i köksbänksskåpet, och jag skulle nog satt en ballofix anstängningsventil där också för att kunna stänga av ledningen till frysen.
1 svar · 5,0k läst
krillek
krillek: Jag har fått 20% totalt från köksleverantören på min vitvaruoffert med Miele och Gaggenau (merparten Miele). Kanske skall vara nöjd med det...
3 svar · 5,5k läst
L
Lemmiwinks: Jag har haft min diskmaskin en kortare tid och är relativt nöjd med ljudnivån. Det är absolut inte så att den knappt härs, men det är absolut inte irreterande högt heller. Det går alldeles utmärkt att vara i köket när den är igång. När den är färdig piper den till. Jag har inte testat med grovt nersmutsad och intorkad disk men "normal" disk blir ren. Riktigt stora tallrikar går
2 svar · 12,7k läst
K
krukan: Jag har inte provat själv, men i färgbutiken brevid jobbet har de gjort bord att lägga upp tapetböckerna på av golv. De har alltså reglat och lagt massiva spontade golv vilket blev väldigt vackra bord. Problemet som hon förklarade är kanten, man måste ju kapa den yttersta golvbrädan för att få bort sponten och dågår det ju inte att skruva den längst ut i regeln. Kanske kan lösas
1 svar · 15,6k läst
W
wireless2000: Har efter att platsgjutit bänk fått lite cement i ett mjukstängande gångjärn. Verkar inte gå bort i första taget utan knarrar lite vid stängning. Har fått tips om att sänka ner den i lacknafta för att få helt rent. Låter det som en bra/dålig ide?
0 svar · 4,6k läst
mångstekta
mångstekta: jaa, vi använder bara alcrosfärger men färgen har nog ingen större betydelse... men du ska nog ta en färg som är halv matt typ 20- (40) glans blanka stommar finns det nog inte vitt jag vet... och använd en mohair rulle lr en i skumgummi och måla fler gånger å tunnt om du känner dig osäker på rinningar, späda med vatten är ett ganska enkelt knep för att få bättre finnish inte så
5 svar · 5,9k läst
S
slingan7: Nu har jag löst problemet genom att beställa fläkt från Fjäråskupan, så passar hela paketet ihop. Tror att det blir bättre än att börja krångla med olika tillverkare.
2 svar · 4,2k läst
C
canard1971: Har några bilder från min renovering med bänkskiva av ljus valnöt (laminat) från IKEA och svart kakel här: http://share.ovi.com/channel/pakarlss.kok Köket håller precis på att färdigställas.
3 svar · 2,9k läst
K
Knecke: [citat] Haha jo jag förstår som du kanske blir lite orolig, man kan väl säga att det här projektet blev lite större än vi tänkte från början men det är värt slitet men samtidigt kan vi nog kanske inte rekommendera småbarnsfamiljer att göra det. Det var inte roligt för sambon som fick vara "ensamstående" när jag jobbade heltid med mitt vanliga jobb och sedan kom hem och jobbade
42 svar · 14,7k läst
·
T
Tessis80: Har tittat lite på Upoköksfläkt, men har inte hört något om dom. Någon som har någon erfarenhet av dom???
0 svar · 2,7k läst
Fabian-Bom
Fabian-Bom: Finns hos de flesta firmor som tillverkar stenskivor. Även en hel del kakelåterförsäljare brukar ha det i sitt beställningssortiment.
5 svar · 3,3k läst
it-snubben
it-snubben: Beror mycket på vart man fyller på. Om man byter en P11 vid lokala macken så kan mycket väl kosta över 400 kr. Fyller man istället på flaskan vid någon gasoldepå så kostar det drygt 200 kr. Här i Sundsvall iallafall. Vet inte vad normalförfarande för P19 är, påfyllning eller utbyte, men P11 är ju den mest vanliga inom sommarturismen vilket påverkar priset uppåt under
11 svar · 16,8k läst
·
O
ohlgren: [citat] Vi har ju tagit bort skafferiet så ventilen behövdes inte för det längre. Och visst var det bra med ett kall-skafferi. Dock så är ju en ventil trots allt en köldbrygga mellan den kalla vintern och köket. För att inte kylan från skafferiet skall kyla ner övriga köket så bör man nog ha en isolerad och tätad dörr till kallskafferiet. Det hade inte vi och man märkte att det
8 svar · 13,2k läst
GoForIt
GoForIt: Sitter det några uttag i "kaklet", så kan det ju vara idé att kakla först. Annars vet jag inte om det har någon betydelse.. Ska du kakla sent om kvällen, så kan det ju vara skönt att ha bra belysning kanske..:)
1 svar · 3,5k läst
H
husägare: Vi har beställt en diskbänk från isakssons plåt i borlänge 3,5 m lång, urtag för häll, 6,5 cm uppvik, två stora hoar och 60 cm djup Priset ink moms landar på ca 20000.
2 svar · 3,1k läst
J
jon_h: Ah, jag tänkte just att det kanske vore bättre att limma efter, i och med att det var onödigt att utsätta limfogen för belastningen när man lyfter och grejar. Men är det risk att den går i bitar annars så ska du förstås limma innan. Låter som att det kommer passa klockrent i ditt hus när det blir klart. :)
3 svar · 5,3k läst
Hejduk..tig
Hejduk..tig: BearTheFear, hur går det med köket? Hoppas du fått laga mat i ett fint kök!
40 svar · 20,6k läst
·
C
coss: [citat] Det finns medel för sånt. tex http://www.nch.se/se/pdf/clpblad/FASTIGHET/ODOWRAP.pdf så behöver man bara göra det 4 ggr / år Men en fundering. kan man inte lägga tätskikt under ett tex parkettgolv, plastmatta el dyl?, vattnet tränger ju ändå ner till underliggande material om det råkar gå läck när man inte är hemma.
28 svar · 5,8k läst
·
7310070025302
7310070025302: Lekte lite med rummet: 1) oaktat ventilationsdragning och ev. för-/nackdelar med spis mitt i köksö (stå runt spisen och umgås/spis separerad från vask) 2) köksö med spis och bänkskåp utbytta mot 90 cm hög kyl respektive frys 3) frukostbord med utsikt och vitrinskåp vända bort från osande spis (modifierat 20 cm djupt vitrin bakom kyl/frys med plats för finglasen/färgade vaser/m.m.
4 svar · 2,1k läst
·
B
billycox: Hej! Alla induktionshällar kan avge ett surrande ljud pga av den spole som snurrar och som skapar den magnetiska "strålningen". Speciellt om man kör på full effekt så kan det uppstå surrande ljud. Kastrullen kan säkert beroende på tyngd och storlek dämpa ljuset olika bra.
6 svar · 28,1k läst
L
Lemmiwinks: Du kan få bänkskivor sågade som du vill. Antar att detta rör både de i massivt trä och "Numerär". De av sten kan man också få sågade men i begränsat antal varianter. Säger du att du vill ha en "skräddarsydd" skiva kan man få dem att såga den på fabrik och göra infästningar till den så det passar perfekt ihop. Så gjorde jag och för att få både en rät vinkel, rundade hörn
4 svar · 5,4k läst
M
mariaarvidson: Håller med Farzan. Denna ordningen har vi haft när vi de två sensaste månaderna byggt om vårt kök: 1. Kök(skåp/luckor) beställs 2. Allt rivs 3. Väggen stabiliseras, gips, planas osv 4. El- /rör- /ventliationsarbete som behöver dras bakom skåp 3. Lägga golv (även under kökskåp) 4. Upp med köket 5. På med bänskiva, häll, diskho 6. Elektriker kopplar om man inte vill göra det
2 svar · 2,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.