Tjenare.
Nu har det äntligen blivit dags att sätta igång med köket och då kom jag plötsligt på att vi måste ju ha vatten kollat till Side by siden. Den förre ägaren har gjort iordning för att dra nya vattenledningar till köket och jag funderar på hur man enklast skall göra. Det går en slang med varm o en med kallt vatten nere från källaren och upp till köket. På de gamla så förgrenas kallvattenslangen under diskbänken så att en går till blandaren o en till diskmaskinen, kan man göra ytterligare en förgrening på den för att dra en längre slang till side by siden?
Sedan är saken den att den kommer att stå i en annan del av köket så den står inte i anslutning till skåp, spis och dylikt. Hur skall man då gör för att dra den snyggt? Jag skall lägga nytt golv, skall jag då kanske försöka fräsa ur något spår i golvspånet som jag kan dra slangen i?
Tacksam för alla tips o funderingar.