veasel skrev:
Har du lagt maromoleumgolvet själv? Var det knepigt, särskilt vid knixar och hörn vid element osv?
Jo, det lade jag själv. Kanske är rekommenderat att vara 2, då är det lite lättare att bara sätta ihop en hel längd om man säger så och sedan bara vika ner den, det blir lätt att ena änden vill hoppa ur när man är själv om du förstår hur jag menar. Element och sånt var inte direkt svårt, som vanligt klickgolv, där man inte kan få ner sista biten i lås-systemet, som t.ex. under underskåp, så limmar man i stället.

D
Resultatet blev nice.
Vill passa på att fråga vad det är för en sorts list som du klätt kaklet med? (bortsett från kakellisten ovanför)

Det är vanlig smyglist, 8x21mm har jag för mig.

D
Edvuld skrev:
Det är vanlig smyglist, 8x21mm har jag för mig.

Snyggt.
Ibland eller oftast har jag sett att man låter kaklet sitta utan smyg, ibland med en sträng silicon i vinkeln mellan vägg och kaklel, men det blir aldrig riktigt bra.
Men denna idé med smyg var ju kanonbra !

Jo precis, grått kakel med grå silicon mot mörkröd vägg är ju inte så lätt att få snyggt direkt, när färgerna skiljer sig så mycket. Sen tycker jag inte om att använda mjukfog i onödan, för det blir ju lite ofräscht efter ett tag...

Jätte fint :), är verkligen glad att någon inte river ut det som är funktionellt och snyggt. Själv har jag en del av sånt köksinredning i källare, då ursprungliga ägare har rivit det och ersatt med "modernt" . Tyvärr har de inte flyttat allt dit :(

Så förståndigt, så smart. Ni har nu ett kök som är snyggt, mysigt och som dessutom fungerar som kök skall fungera. Den rejäla diskbänken och spis och ugn under fläkten är ett föredömme.

Jag har sett så många exempel på köksrenoveringar där man investerat i köksbänkar som bara de kostar många gånger mer än hela ert kök. Bänkar som måste oljas och grejas med och som närmast blir förstörda av fläckar. Man har lag ner otroliga summor på golv, köksöar och kaklingar upp till taket. Man har byggt öppna hyllor som riktigt samlar damm och fett. Man har placerat inbyggnadsugnar som antagligen bara kan användas för att värma en pizza i. (p.g.a. osproblem).

Förutom att ert kök kommer att fungera jättebra så kan ni också visa det för grannarna. Många av köken jag nämner är nog endast avsedda att visas för grannarna. Det finns ju pizza, hamburgare och färdiglagat att köpa hem.

Man blir så glad av att se ert kök. Lycka till med rejäla stekar i ugnen!!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.