Tror du inte det är risk att hoarna går ner och tar i 'karusellfästet'?

Njae det sitter ganska på sidan av intill väggen ... men jag tror det är läge att kolla måtten lite exakt.

Men annars är det väl inget som skiljer direkt mot deras diskbänkskåp i själva konstruktionen?

Nu har ju vi en 80 stomme som diskbänksskåp, men den ser identiskt uppbyggd som lådhurtsar, hörnskåp mm. :)

FredrikR skrev:
Nu har ju vi en 80 stomme som diskbänksskåp, men den ser identiskt uppbyggd som lådhurtsar, hörnskåp mm. :)
Cheers!!

Jag har en 80cm diskho monterad över ett hörnskåp och ett 60-skåp. Fick kapa en hel del eftersom hon hamnade rakt över skåpväggarna, men allt går! :)

Enda problemet skulle väl vara karusellfästet isåfall.

Vi håller på att bygga diskbänk på ett sådant skåp precis nu.
Vi valde att montera skåpet utan karusell. Dessutom kommer vi att förstärka i mitten av skåpet eftersom det blir precis till vänster om hoarna. Skåpet är ju rätt långt och känns lite skramligt på mitten.
Jag tror inte att det fungerar att ha karusell. Även om stolpen antagligen får plats, så är det stor risk att hyllorna slår i rören till hon. Vi kommer att platsbygga några hyllor istället.

Kan nog åstadkomma någon bild på projektet inom några dagar.

Intressant!! Skicka gärna bilder och info om det fungerar bra!

Frågade Ikea och fick svaret:
"Tror nog det är bättre att du använder 2 stk 60-skåp intill varandra. Dels med tanke på inredningen och dels stabiliteten. Det går att såga ur/ner mittenväggarna i dessa 2 skåp, om det behövs, för att själva hoarna ska få plats. De 2 skåpen ger varandra stöd så det håller!"
... dvs ungefär samma som responsen här :)

Nu äntligen en bild på skåpet under diskbänken.
Diskbänken är inte på plats än, men hålet för hon och förstärkningen är det.
2008-06-17_Diskbank.JPG

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.