Det gamla köket ska bli sovrum och köket ska flyttas till "hallen".
När vi skulle fkytta/bygga nytt kök i våran lägenhet föll lotten på ett ikeakök, eftersom det blev billigast. Visst det är lite mer jobb med att skruva ihop skåp.
Jag börjar ångra detta val!
Skruva ihop stommar och sätta upp desamma gick riktigt bra. Beställde en bänkskiva skulle ta lite tid 6 veckor ungefär, men det var ok för att få det utseendet vi ville ha. Fick en leveransdatum på den 8 juli, I fredags fick vi ett sms om att vår order höll på att plockas, kanon tänkte vi.
Glada i hågen ordnade vi med att få ditt hantverkare som stängde GASEN till den befintliga gasspisen, den ska ju bort. Den befintliga diskbänken monterades bort.
Snart ska ju bänksivan komma så köket kan bli brukligt.
På måndagen ringer de och säger att bänkskivan inte kommer, men de vet inte när. Jag tänker att detn är säkert bara någon dag bort. De ska återkomma om ny tid. På tisdagen hör de av sig, den kommer tidigast om två veckor. Jag frågar hur jag ska lösa det med min matlagning, de erbjuder sig att skicka en lånebänkskiva. Så nu blir det till att fälla in diskho och montera spishäll i en lånebänkskiva för att kunna använda köket och sedan demontera allt när den rätta kommer. Ska det behöva vara så här? Borde man inte förvånta sig lite mer av Ikea?

Någon som har tips på hur jag ska angripa problemet eller är det inget att bry sig om?

Ikea är inte sämre än nån annan köksleverantör...

smiler skrev:
Precis. Tänk dig då om du beställt ett Marbodal för dubbla priset. Eller ett ännu dyrare. Bänkskivor kommer aldrig i tid.

smiler skrev:
Nej, dom är idioter allihop. Just bänkskivor verkar alla att vara riktig kassa på.

Klaga till Ikea kundservice och kräv nån sorts kompensation! Säg att det ger er mycket extra jobb, så antingen får de ge er nåt eller så får de skicka ut nån och montera/demontera lånebänkskivan,diskho och häll. Plus det har kostat er onödiga pengar när hantverkaren skulle koppla ur gasspisen.

Vad märkligt det låter att du fick SMS. Till mig ringde de 3 dagar innan leverans och jag fick bänkskivan exakt på rätt dag i måndags.

Till mig ringde dom på utlovad preliminär leverans datum och sade att skivan kommer veckan efter, och att det var bombsäkert. Det är i morgon den ska komma :)
Få se hur det går.

Det är bara att gratulera er som det fungerar för :-)

Får väl se lånebänkskivan som ett test på att jag får diskbänken på rätt ställe. Det är ju inte alltid man får övning innan ;-)

Det är nog bäst du kollar om du får kapa upp låneskivan.
Om inte kan du åka på att betala för den med...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.