3 763 läst ·
7 svar
4k läst
7 svar
Ikeakök ingen bänkskiva
Det gamla köket ska bli sovrum och köket ska flyttas till "hallen".
När vi skulle fkytta/bygga nytt kök i våran lägenhet föll lotten på ett ikeakök, eftersom det blev billigast. Visst det är lite mer jobb med att skruva ihop skåp.
Jag börjar ångra detta val!
Skruva ihop stommar och sätta upp desamma gick riktigt bra. Beställde en bänkskiva skulle ta lite tid 6 veckor ungefär, men det var ok för att få det utseendet vi ville ha. Fick en leveransdatum på den 8 juli, I fredags fick vi ett sms om att vår order höll på att plockas, kanon tänkte vi.
Glada i hågen ordnade vi med att få ditt hantverkare som stängde GASEN till den befintliga gasspisen, den ska ju bort. Den befintliga diskbänken monterades bort.
Snart ska ju bänksivan komma så köket kan bli brukligt.
På måndagen ringer de och säger att bänkskivan inte kommer, men de vet inte när. Jag tänker att detn är säkert bara någon dag bort. De ska återkomma om ny tid. På tisdagen hör de av sig, den kommer tidigast om två veckor. Jag frågar hur jag ska lösa det med min matlagning, de erbjuder sig att skicka en lånebänkskiva. Så nu blir det till att fälla in diskho och montera spishäll i en lånebänkskiva för att kunna använda köket och sedan demontera allt när den rätta kommer. Ska det behöva vara så här? Borde man inte förvånta sig lite mer av Ikea?
Någon som har tips på hur jag ska angripa problemet eller är det inget att bry sig om?
När vi skulle fkytta/bygga nytt kök i våran lägenhet föll lotten på ett ikeakök, eftersom det blev billigast. Visst det är lite mer jobb med att skruva ihop skåp.
Jag börjar ångra detta val!
Skruva ihop stommar och sätta upp desamma gick riktigt bra. Beställde en bänkskiva skulle ta lite tid 6 veckor ungefär, men det var ok för att få det utseendet vi ville ha. Fick en leveransdatum på den 8 juli, I fredags fick vi ett sms om att vår order höll på att plockas, kanon tänkte vi.
Glada i hågen ordnade vi med att få ditt hantverkare som stängde GASEN till den befintliga gasspisen, den ska ju bort. Den befintliga diskbänken monterades bort.
Snart ska ju bänksivan komma så köket kan bli brukligt.
På måndagen ringer de och säger att bänkskivan inte kommer, men de vet inte när. Jag tänker att detn är säkert bara någon dag bort. De ska återkomma om ny tid. På tisdagen hör de av sig, den kommer tidigast om två veckor. Jag frågar hur jag ska lösa det med min matlagning, de erbjuder sig att skicka en lånebänkskiva. Så nu blir det till att fälla in diskho och montera spishäll i en lånebänkskiva för att kunna använda köket och sedan demontera allt när den rätta kommer. Ska det behöva vara så här? Borde man inte förvånta sig lite mer av Ikea?
Någon som har tips på hur jag ska angripa problemet eller är det inget att bry sig om?
Nej, dom är idioter allihop. Just bänkskivor verkar alla att vara riktig kassa på.smiler skrev:
Klaga till Ikea kundservice och kräv nån sorts kompensation! Säg att det ger er mycket extra jobb, så antingen får de ge er nåt eller så får de skicka ut nån och montera/demontera lånebänkskivan,diskho och häll. Plus det har kostat er onödiga pengar när hantverkaren skulle koppla ur gasspisen.
Det är bara att gratulera er som det fungerar för 
Får väl se lånebänkskivan som ett test på att jag får diskbänken på rätt ställe. Det är ju inte alltid man får övning innan ;-)
Får väl se lånebänkskivan som ett test på att jag får diskbänken på rätt ställe. Det är ju inte alltid man får övning innan ;-)
Klicka här för att svara