Delphoria
Delphoria: Har undersökt saken vidare. Pratat med Frankr, Blanco, Intra m fl och det verkar inte finnas underlimmade hoar (i "gammaldags rundad stil") som är större än 50 cm breda. Franke hade haft en 70 cm men de har fått ett antal reklamationer när hoarna har släppt.. så den är numera enbart för insvetsning i rostfri diskbänk. Nu har vi bestämt oss för en Franke BE-50U med silbricka istället
9 svar · 7,2k läst
·
E
Evi: Tack för all input.! Det blev Ballingslöv. Köket är beställt, känns otroligt kul, men pirrigt, hoppas nu det blir bra. Köket kändes ngt bättre i finish, kanter o.s.v. än Sentens. Priset nu under kampanj var också bra (20% rabatt). Bägge säljarna var bra, men jag gillar när de är sakliga och rätt återhållsamma med stora ord. Det gick väldigt smidigt på Ballingslöv.
11 svar · 7,4k läst
Linska
Linska: [citat] En svart kåpa skulle vara snyggt till handtagen...
4 svar · 1,4k läst
H
hazetheace: Det är vanlig gips, spacklad och remsad i skarvarna. Kaklet skall läggas ovanför bänkskivan.
2 svar · 1,1k läst
stiga
stiga: [citat] Sålde en sådan till en kund och de är jättenöjda med kapacitet och ljud.
7 svar · 5,2k läst
lastkaj
lastkaj: [citat] Den ser perfekt ut. Inga sprickor.
8 svar · 15,6k läst
Fabian-Bom
Fabian-Bom: Jag tror ikealuckorna är 5mm mindre än byggmåttet. Dvs 495mm för 50cm skåp, 595mm för 60cm skåp osv. Höjden 695mm på bänkskåp. Bekräfta gärna någon då jag inte är absolut säker.
3 svar · 3,1k läst
heisiandiishe
heisiandiishe: fick i princip halva priset på allt vilket var en förutsättning för en belånad familjefar, särskilt i dessa räntetider. Ibland ska man ha tur också och jag lyckades springa på en utförsäljning. höll nästan på att köpa inbyggnads kyl/frys för samma peng på tretti.se dagen innan
19 svar · 9,7k läst
O
oskis 123: Vad är problemet med att riva bort tapeten? Den blir ju i alla fall förstörd när du har smetat kakelfixet på den.....
1 svar · 929 läst
S
Strit: [citat] :D Ja både Electrolux och Husqvarna skåpen tillverkade i Mariestad skall tåla en bil. Men det är långt ifrån alla deras skåp som klarar det. Snacka med säljaren och kolla så det är ett "Mariestadsskåp". Jag TROR alla deras 180 skåp är av den stabilare modellen men det är säkert undantag på den regeln oxo.
2 svar · 1,7k läst
·
Sökarn
Sökarn: Brukar dom vara oberoende så man kan ta bort bara hörnet? Reservkylen är för hög. Det gamla lilla överskåpet på väggen har en bakbräda på 2 skruv som skåpet inte verkar sitta i, verkar sitta i sidovägg och sidoskåp, bara att skruva ner utan problem med andra skåp?
0 svar · 1,1k läst
·
H
Hitman: Ok, tack för tips! Men jag tror jag får lugna mig och nöja mig med tot 6st 6x70i 45-regeln. Har varken kakel list eller plats för regel över skåpet då de går ända upp (bara en täckskiva mellan skåp och tak). Borde ju iofs kunna pricka en av reglarna i taket...
4 svar · 2,8k läst
HusByggarTomten
HusByggarTomten: [citat] Om jag vore dig skulle jag köra vit kyl och frys. Ugn och micro i svart. Min personliga smak är att dom svarta kyl-frysarna inte blir så snyggt. För mycket svart helt enkelt. Vi har valt svart ugn och micro, inbyggnads kyl/frys och disk med samma lucka som övriga köket. Se bilden.
34 svar · 8,9k läst
·
stiga
stiga: 1) Läs igenom instruktionsboken, om du nu inte redan gjort det. 2) Ring säljaren och fråga om det skall vara så. 3) Ring serviceteknikern, detta bör ju täckas av garantin om det finns sådan.
1 svar · 1,1k läst
K
Kalle_71: Behöver du verkligen ha passbitar? Vänder du på dörren i bänkskåpet får du handtaget ut i dörröppningen, och högskåpet har du redan så. Kommer själv ha ett högskåp på liknande sätt, och räknar med att det kommer funka bra...
9 svar · 7,7k läst
·
V
Västan: FM Mattsson har bra handuksstorkar godkända för Vvc :)
16 svar · 6,5k läst
A
aleica: Det borde inte ta lång tid för en elektriker att ersätta lampan med ett eluttag så att du kan koppla in din fläkt där! Själv fick jag fräsa ur väggen för att dra fram ny elledning till fläkten, så var glad att det redan finns el där :) Lycka till!
2 svar · 1,6k läst
Bloink
Bloink: Hej. Går i tankarna att göra något åt mina luckor i köket. Det är vita släta luckor med en ram runt i något ljust massivt trä. Dessa är lackade men har blivit lite fula efter några år. På vissa ställen har lacken släppt och träet blivit mörkt och på andra ställen har lacken blivit vit/gul. Går det att slipa ner lacken och olja träet, eller ska man lacka dom igen? Vilket ger
0 svar · 1,2k läst
pinebar
pinebar: Det finns ju alla möjliga andra varianter än just kakel/mosaik. Måla? Rostfritt? Lackat trä? Lackad tapet? Laminat, t.ex virrvarr eller en klar färg? Puts? Jag gissar att om du ska sätta glas så måste ytan bakom vara rätt plan. Enklaste sättet att få den att bli det är antagligen att sätta dit en skiva gips. Om du lämnar mosaiken kvar och spacklar upp det blir det kanske också
1 svar · 4,1k läst
G
gaston12: Finns i Sollentuna, bilder kommer snart ...
6 svar · 1,9k läst
S
Strit: Tråkigt att ni fått tag på fel kille på Blum ! Jag har själv haft dialogen med dem för ett år sedan om justeringen av momentet och sedan dess har det aldrig varit ett problem. För er som skall montera det i framtiden så brukar jag sätta det med viss vinkel från sidan sett så att beslaget inte stänger helt när luckan når stommen... Svårt att beskriva med text men ganska enkelt när
7 svar · 5,2k läst
B
billycox: Hej! Tänkte tipsa om en ny tjänst på ikea.se/tv där man nu kan lägga upp sina inredningstips på film eller med bilder. Det går att söka efter enbart kök där många IKEA kök finns med tips och ideér.
0 svar · 1,1k läst
T
toffeh: [citat] Givetvis, men jag vill ha det gjort snart och alla plattsättare verkar väldigt upptagna. Den prisindikationen fick mig sugen på att göra det själv dessutom om det inte är alltför struligt.
7 svar · 2,8k läst
T
thompo: Det fick bli en Gustavsberg Nautic. Den har 10 mm "rörstumpar" i ändarna av slangarna. Jag har redan halvkopplingar på mina framdragna 12 mm kopparrör. Är det såna härhttp://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=22476637 jag behöver för att ansluta blandaren (25-1200-10)?
3 svar · 3,5k läst
H
Havsutsikt: En fundering, vad innehåller IKEAS olja, mycket vatten eftersom fiberresningen blir så kraftig? Eller är det träkvalitén som skiftar.
27 svar · 25,3k läst
Apprentice
Apprentice: Skruva skåp, monera luckor och lådor, fixa el, fixa VA, kakla... räkna med minst minst minst 40 timmars debitering.
2 svar · 1,6k läst
Apprentice
Apprentice: Vi planerar ett maxat kök på minimalt utrymme. I rummet finns också vedspis, murstock, tre dörrar och vi planerar att ha ett klaffbord med 4+2 platser. Kortsida Långsida
4 svar · 1,2k läst
P
pope70: [citat] Garum verkar iofs vara bannad men han/hon har inte särskilt bra koll, Mardodal har aldrig och kommer aldrig att tillveka kök åt IKEA.
13 svar · 5,5k läst
N
Någon utan tur: Tack för goda tips! Man kanske ska ta en stor del själv. Min snickare missade jag då leveransen av köket blev försenat. Stor respekt för alla utbildade snickare men tyvärr är dom bra upptagna. Jag har lite tur då alla skåp ska upp på rak vägg, ingen inbyggd diskbänk, behöver ingen borrhammare :) då jag har en lättbetongvägg så det är nog åt andra hållet att den ska
10 svar · 8,6k läst
L
lotti.per@swipnet.se: Kan nu jämföra med kontra utan glasskiva. Fläkten kan gå på en hastighet lägre med samma resultat ,nu när skivan sitter där. Koka potatis och pasta var ingen hit utan glaset. Men den är ganska stor. Inget man direkt reflekterade över när man såg bilden på glasskivan i katalogen. Kollade inte så mycket på måttet då..... Det finns ju ingen firma i närheten som hade fläkten
7 svar · 10,4k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.