Vi började lite med att riva loss en väggfast bänk och flytta köksbordet till fönstret i höstas.

Nu har jag börjat att riva loss lite vägg, jag var så nyfiken på vad som var bakom. Det är inte lätt att se, men först är det målade masonit sedan är det uppreglat och draget VP-rör och nytt lager masonit, sedan är det gipskiva utanpå detta. VP-röret skall antagligen dras om. Någonstans där bakom tror jag att det kan vara en ventilationskanal (med säkert 2m kajbo) som skall hittas. Ikväll har jag hunnit med att ta ner en halv gipsskiva. Varför stressa? :cool:

• kok0.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • kok1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
-MH- skrev:
Varför stressa? :cool:
Dom flesta skulle nog svara; För att Ni inte har några barn.. men det kanske Ni har?

Jodå, två till och med. Ser du inte barnstolarna vid köksbordet? :-)

Manberg skrev:
Dom flesta skulle nog svara; För att Ni inte har några barn.. men det kanske Ni har?
Nog finns det "barnbevis" i de två bilderna! :-)

Nej men nu måste jag opponera mig! :-)

För det första - MH: Du har nog en bit kvar till titeln som världens långsammaste köksrenoverare. Jag började riva upp golvet i vårt blivande nya kök i oktober 2005 - och nu är det nästan klart! Det blir nog bilder inom några få veckor...

För det andra - Manberg: Det där med "varför stressa...för att ni inte har några barn?" Que? Eller jo, jag förstår nog hur du tänker...i a f om du menar att det är jobbigare för en barnfamilj att bo mitt i pågående renovering med halvfungerande kök o s v. Men samtidigt - jag har fyra barn, varav de två yngsta var ett och ett halvt år gamla när jag satte igång, och det är en av de största anledningarna till att det har tagit sån tid. Man måste ju ta hand om familjen också!

Min fru sa att om det inte blir klart inom tre år, så flyttar hon. Så jag har hela 2,5 år kvar...

Farzan skrev:
För det andra - Manberg: Det där med "varför stressa...för att ni inte har några barn?" Que?
Ah, du har rätt, tankevurpa av mig och felskrivet av mig, Menade förstås, för att ni/dom HAR barn..

Har en bror i örebro vars granne bröt upp golvet för 3 år sen i hela kåken.. dom går fortfarande på spångar, men visst, både fru och barn är kvar i huset, så tydligen är inte alla stressmuppar som jag.

Jag kommer nog också aspirera på titeln.
Tog mig 2 år att renovera upp min hall på ca 7 m2.

Har rivit bort lite gips på översidan av väggskåpen idag.
Sen blir det sänkning av taket och installation av spots.
Ska försöka ta grejorna i faser, och behålla ett fungerande kök under tiden.
Att ge sig på en helrenovering och slita ut allt på t.ex semestern är enligt mig fullständigt sjukt.
Man ska ju vara ledig och ta det lungt då...:)

Skööönt att höra att vi inte är unika :)
Vi började att riva ut det gamla i slutet av september i höstas och trodde vi skulle va klar med det mesta till jul - och sen till påsk -men .... nu är det nog midsommar som gäller...
Vi har gått med skor på ett betonggolv och ätit på papperstallrikar och med plastbestick i snart ett halft år!
För att inte tala om hur trött man är på Findus färdigmat, pizza och McD!!
Har inte vågat skicka bilder, för då skulle ju alla se hur sakta det går :)

Kanske skulle vi starta en grupp, Anonyma Köksrenoverare?

"Hej, jag heter Nisse, och jag har inte haft ett kök på 3 år nu. Har försökt avsluta min renovering, men det är alltid något annat som dyker up..."

Håller med MH......

Jag började i somras men som tur är har vi ett kök till i huset.....

[/url][/IMG]
Jag har målat min ny murade kåpa idag blev ganska nöjd ...så det går sakta men säkert framåt

Blir ganska coolt att blanda nytt och gammalt så där.
Har du tänkt sätta in en svart spis brevid?
Tror det skulle bli snyggt...

Bäst att lägga upp en bild innan någon kidnappar tråden. :-)

elvrmecg7.th.jpg

Idag blev det kebabtallrik, för jag fick ett ryck och tog ner innertaket. Tunn träpanel, därovan elvärmefolie och lite Gullfiber.Eldragningen är gjord i taket, så jag tänke behålla reglerna och skruva upp gipsplattor på reglerna (bort med isoleringen förstås. Vad tror ni? Är lite orolig att taket skall komma så långt ner så att friskluftsvetilerna (som nu är igensatta) ej går att ta upp. Får undersökas.

Vill någon ha lite takvärmefolie? Bortskänkes!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.