1 090 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Hjälp med material till köket
Hej!
Nu har vi bestämt oss för ett skeppsgolv i köket av , men vi vet inte om vi ska ha svart eller vit nåt i det, någon som har förslag?
- Luckorna blir ek.
- Väggarna blir målade i någon kulör av vit på väv.
- Sen har vi hittat ett fasat vitt tegel kring diskområdet.
- Bänkskivan blir en sån kallad stenmönstrad svart skiva.
- Sen så vill jag hemskt gärna ha en heltäckande diskbänk.
- Överallt kommer det att vara vita vitvaror.
Vad tror ni om detta?
Köket är på 30 kvadrat. Och jag tror att om jag skulle välja vita luckor och vita väggar så bli det väldigt vitt.
Tacksam för förslag!
Nu har vi bestämt oss för ett skeppsgolv i köket av , men vi vet inte om vi ska ha svart eller vit nåt i det, någon som har förslag?
- Luckorna blir ek.
- Väggarna blir målade i någon kulör av vit på väv.
- Sen har vi hittat ett fasat vitt tegel kring diskområdet.
- Bänkskivan blir en sån kallad stenmönstrad svart skiva.
- Sen så vill jag hemskt gärna ha en heltäckande diskbänk.
- Överallt kommer det att vara vita vitvaror.
Vad tror ni om detta?
Köket är på 30 kvadrat. Och jag tror att om jag skulle välja vita luckor och vita väggar så bli det väldigt vitt.
Tacksam för förslag!
Relativt mörkt trä, som ju ek är, och vita vitvaror tror jag också kanske inte är den bästa lösningen. Speciellt inte om bänkskivan är svart och diskbänken heltäckande. Då tror jag att rostfria eller möjligen svarta vitvaror blir bättre.
Heltäckande diskbänk är bra!
Har du provat att rita ditt kök i något program? Eller bara skissa med färgpennor? Det brukar hjälpa när man funderar på färgval.
Är golvet också ek? Jag tror att svart eller vit nåt bägge blir ganska skarpa, men att mörk nåt borde vara bättre. Om inte annat för att den då inte blir känslig för fläckar. Jag skulle ta en mörkbrun nåt i så fall istället för svart.
Heltäckande diskbänk är bra!
Har du provat att rita ditt kök i något program? Eller bara skissa med färgpennor? Det brukar hjälpa när man funderar på färgval.
Är golvet också ek? Jag tror att svart eller vit nåt bägge blir ganska skarpa, men att mörk nåt borde vara bättre. Om inte annat för att den då inte blir känslig för fläckar. Jag skulle ta en mörkbrun nåt i så fall istället för svart.
Klicka här för att svara