Kök
måladvägg: [citat] Tanken är att lämna in för målning vill ha det så likt nygjorda som möjligt (eller hur man nu förklarar det) Vill inte kosta på något som sedan inte ser bra ut men stämmer det som du säger så är det ju bra. Vill ju inte spräcka budgeten helt för tre stackars vitrinluckor ;)
JaGus: Vilket värde har det kök som följer med som standard i Myresjös hus? Jag funderar på hur mycket man "får tillbaks" geom att välja bort hela vitvarupaketet från Myresjö och köpa det själv. //JaGus
fredwal: Kan tydligen inte förklara så bra. Mikron sitter i högskåpet ovanför ugnen. Expressobryggaren sitter i väggskåpet ovanför diskhon. TYDA-handtagen är liggande och passar till ugnen. Fläktkåpan i rostfritt är redan inköpt och det behövs inte en massa väggskåp, egentligen skulle jag helst vilja ha inga alls, det blir luftigare så. Samma sak på vänster sida om högskåpet.
HusByggarTomten: För det första var det alldeles för många spottar, för det andra är det stora problemet att man väljer att "märka ut" spottarna med att välja silverram eller rostfri look på såna här detaljer i allmänhet. Fy bubblan säger jag...
Draven-: 45 dB tror jag inte på en sekund. Electrolux har SilenceTech-system i en del av sina fläktar vilka kommer ner till dryga 50dB, och det är definitivt det tystaste man kan höra från en utsugsfläkt. Annars gör Gorenje helt ok fläktar.
Hejduk..tig: Det är det här sökfunktionen på forumet är till för. Har diskuterats massor av gånger. Kanske bästa tråden hittills: http://www.byggahus.se/forum/faerg-mala-tapetsera/63597-mala-kakel.html
jakobnm: Finns det någon som har synpunkter på vad som är bra / dåligt när det gäller köksblandare med dusch / föravspolningsanordning? Jag letar en med kombinerad diskmaskinsavstängning. Oras Aventa, t.ex, som har en decimeterlång utdragbar dusch, http://www.oras.com/en/consumer/products/Pages/ProductVariant.aspx?productcode=5932 kan den rekommenderas? Hur står sig en sådan nätt sak
estoffe: Finns sanitär godkänd silikon i massor med färger. Färgmässigt så har casco 2 st träfärgade, ljus och mörk. Casco s40 (golvfog) heter den. Spelar ingen roll att det står golvfog på den. Men den är dock ingen sanitär fog. Beror lite på var den ska ligga i köket. Uppe på diskbänken i anslutning till vask hade jag valt en silikon.
alacs: Tack för all feedback. Vi slog till och beställde plattorna enligt ovan.
Linnex: [citat] Är inte det gammalt förtal? Jag var på fynd i Älmhult som är överöst med gamla modellen av diskhoar (Emsen). Känner man på plåten så känns det nästan som en folie. Tunn och man kan lätt bågna hon. Skulle aldrig sätta dit en sådan. Jämte fanns även några Boholmen. Känns betydligt mer robust och tåligare och de hade i alla fall jag vågat sätta dit. Känns inte sämre
MC-HiTech: Det är klart att de har reklamationer, det har får alla leverantörer. Det händer att allt inte kommer med vid leverans. Dock inget som är vitalt för att du ska kunna montera köket. Fö är väl Marbodal inte bättre eller sämre än någon annan.
platon1980: Då ska vi se... En hel del styrs av att taket och golvet är lagt efter de gamla stommarna och därför kan vi inte ha ett "mindre" kök utan att behöva lägga nytt golv och sätta ett nytt sånt där platt-tak. Visst inte dyrt, men mycket jobb och vi gillar det som är. Hålet över spisen är på önskemål från draken och i hålet i högskåpet ska mikron in i. Vi gillar inte lådor, mina
Sailorman: Vi har helt infällda spottar under överskåpen. Inköpta på Fredells i Stockholm. Beslagsdesigns "Spot Uranus" inbyggnadsdjupet är 16 +0,5 mm. Är köpta i paket med dimmer, trafo och spottar. Har satt en täckskiva under överskåpen och den räckte till i tjocklek. Fräste sedan in kablar på ovansidan av täckskivan. Det är 20 W halogen, dock inte riktbara. Desa är gjorda för att
stiga: Kom på att det inte var helt enligt forumets regler även om tanken var god...
Robel: Elgiganten tror jag har hyffsade priser på vitvaror, men som jerk sa..kolla på pricerunner.se
Rolemodel: Du ska limma, trälim går bra. Se till att ha en bra kniv att skära rent med sen, kan var knepigt att få det fint. /C
pjac: http://www.blocket.se/vi/14973159.htm?ca=20_s&last=1 lite olika att välja på. Nya...
jon: Tack för kloka kommentarer. Runda går helt bort. Blir raka hörn och hoppas ungarna lär sig gå ordentligt innan de passerar 90cm =)
knatte: Tack för svaren...Felet var termostaten...233;- kostade det...Enkelt jobb att byta den.....så nu funkar det
MC-HiTech: Kolla här: www.diapol.se Jag har köpt till både lgh och till fritidshuset, kanonpriser och snabba leveranser. Det pris du fått verkar orimligt högt, kanske beror det på längden. De flest klarar inta att gtillverka eller ens transportera sådana längder.
molly77: jo, har mätt o mätt, fast vi måste bygga om väggarna lite först, så min sambo vill ändå vänta tills det är klart. så jag tror det får ta den tiden ändå... väntan blir lååång..
tank77: Funkar bra, se till att prima ytan för bättre fäste.
stiga: Kör ni gasspis eller vilken är anledningen till det härdade?
stiga: [citat] Och vill du sedan ha det lättare ändå så sätter du klarglas på valfri yta som "primärt stänkskydd".
666kalle: Ikeas täcksidor som är målade är i mdf. De som är folierade är gjorda av spånplattor.