vanebo
vanebo: Ja det var en hel del att riva. Det var ett litet badrum och ett annat rum plus en hall som rök för att få plats för det nya köket. Kaklet är grå/svart med räfflad yta, tycker det är riktigt snyggt. Det är svårt att hitta rätt kombinationer på färger men det är bara att prova sig fram. kommer att lägga upp fler bilder när det är klart.
2 svar · 3,7k läst
V
Fix
verktygsgurun: Annars finns det ju kakellim oxå...
3 svar · 1,0k läst
E
Emka: Hej, Det är sällan stora avdrag, då husleverantören har ett avtal med köksleverantören. Rent kostnadsmässig så brukar det alltså vara bäst att ta ett kök som "ingår". Mvh Emka
2 svar · 1,1k läst
A
alacs: Varför inte bänkskiva i ek fram till diskhon, sedan hel diskbänk, och sedan ny bänkskiva i ek? Du skriver att hel diskbänk inte funkar pga måtten, men diskbänkar går att få i nästan vilka mått som helst! Vi har gjort så, fast vi har virr-varr skiva på var sin sida om en 80 bred 70 djup 4 hög diskbänk från Franke.
5 svar · 2,2k läst
B
Biet: [citat] Ber om ursäkt för sent svar. Vår diskho heter Intra Eurora EU 60. Det jag har emot den är att den kräver mer puts än Franken för att se snygg och fräsch ut. Den "gulnar" snabbare och ser allmänt trist ut. Vattendroppar som torkar syns snabbare tex. Jag polerar den på samma sätt - och med samma repfria medel - som den gamla men det håller inte lika länge. Jag vägrar Svinto o.
5 svar · 2,2k läst
MathiasS
MathiasS: [citat] ...i ett badrum.
9 svar · 7,8k läst
·
nattugglan11
nattugglan11: Hej! Drömmer för mig är att ha en granitbänk i köket, men ack så dyrt, jag har ett ganska långt kök, ca 3,5 meter. Ikea har sk. stenbänkar i stenpulver o akryl,inte så kul egentligen, men det känns lite som sten i alla fall, och det är ganska bra priser! Håltagning var lite dyrt kanske men själva bänken som sådan var ganska billig. Någon som har erfarehnet av deras stenbänkar?
0 svar · 6,2k läst
raveper
raveper: Fortfarande är det: Billigast och enklast att dra på lite vanlig matolja.
25 svar · 25,9k läst
M
malinahlen: Även kitchn är återförsäljare av Geislers produkter. Det finns bla en kitchnbutik i Södertälje.
1 svar · 3,9k läst
T
tripptrapp: Köket är (var) ett marbodal från 60-talet men det har ändrats mycket genom åren. Sist var väl för 10 år sedan när det blev diskmaskin och spisfläkt. Men nu är köket rivet... Och hantverkarna ska just börja bygga nytt.
13 svar · 6,0k läst
·
Q
quality: Vi köpte dom dansk producerade kyl/frys till vårt gamla hus. Kanon skåp tyckte vi så när vi skulle ha nya skåp till vårt nuvarande hus köpte vi gram igen. 200 cm polska skåp (visste vi inte när vi köpte dom). Bägge skåpen har vi bytt styrningarna på (på garanti) och rent allmänt är kvaliten rätt dassig tycker jag. Nästa gång blir det inte gram.
18 svar · 11,0k läst
Z
znitz: Det finns grant"klinker" på exempelvis Bauhaus, ser ut som riktig granit fast i klinker storlek. Till dessa finns även en golvlist och den har en kant uppåt som är polerad, kan det vara något? Nackdelen är väl att undersidan inte är polerad, coh blir lite vass efter att man har skurit den. Fast det kanske går att fixa med lite smärjelduk? Aah, fast nu ser jag att du inte ville kapa
1 svar · 1,6k läst
M
MC-HiTech: Vi har en liknande lösning som du planerar ha för allmänbelysning, vi har 5 spotar i ett tak som är ca 4m långt och det räcker som allmänbelysning. Sätt i 50W och anslut till dimmer, då kan du också skapa myset med dom. K/F-belysningen kan nog bli bra den också. Du kan inte ändra vinkeln på de infrästa spotarna och det behöver du inte heller, där kommer du att behöva allt ljus du
12 svar · 2,8k läst
·
Apprentice
Apprentice: På IKEA-personalens inrådan blev det en täcksida för väggskåp. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50034451 Ni ska ha tack för hjälpen.
3 svar · 1,3k läst
Apprentice
Apprentice: Jag köpte ett Hultafors 120cm på Hornbach i helgen för 269:- eller nåt sånt. Prisvärt till innerväggar, kök mm.
10 svar · 4,3k läst
A
alacs: Fångar upp en gammal tråd, och säger att det nu finns bilder att titta på i denna länk http://www.byggahus.se/forum/koek/100637-efter-2-ars-velande-nytt-koek.html samt i vår blogg.
16 svar · 13,3k läst
·
F
Fnashack: jag hade också gått på vägen att flytta överskåpen kloss till vänster -med ngn passbit klart för handtag o så, sedan till höger fortsatt linjen med öppna hyllor eller liknande så det blir samma form som underskåpen bort... kanske hade satt micron i ngt annat skåp eler haft en lös liten "hörn-micro" för att inte störa i skåps"looken" vill ni inte bygga ner hela taket kanske en
7 svar · 1,5k läst
·
V
veasel: Så här står det i min instruktion till induktionshällen: "För att undvika att de elektroniska kretsarna skadas genom överhettning rekommenderar vi följande: Installera inte spishällen nära en disk- eller tvättmaskin, detta för att förhindra att de elektroniska kretsarna skadas genom exponering för ånga elelr fukt." Om man ändå chansar, får man antagligen räkna med att inte
4 svar · 7,2k läst
·
B
Beape: Jag ska renovera ett badrum på 5 kvm och fick följande spridning i offerter (jobbet innebär rivning av gammalt badrum, flytt av golvbrunn, nytt tätskikt, "minerit"-skivor, spackel, montering av golvvärme, plattsättning klinkers och kakel): Svensk firma med våtrumsbehörighet 70 000 kr (inkl spackel, tätskikt, skivor). Svensk firma med våtrumsbehörighet 85 000 kr (inkl spackel,
24 svar · 6,9k läst
S
S&J: Hejsan! Vi är lite i valet och kvalet vilket kakel vi ska välja till köket. Ett av huvudalternativen är Damasco Antracit Stripe från Konradssons men vi har inte lyckats hitta någon miljöbild på den, finns det någon som kaklat med den och har lust att dela med sig av lite bilder..? Det andra kaklet vi är nyfikna på är Tesela One Negro, och samma där: det vore jättekul att se det på
0 svar · 1,6k läst
L
Linnex: Kom på att man kanske skulle söka först i forumet innan man frågar... http://www.byggahus.se/forum/koek/9542-ikea-koek-upphoejd-diskmaskin.html
1 svar · 2,5k läst
S
Strit: Nu när ni ändå håller på och grejar så finns det ett ytterligare knep om man vill använda hela skåpet:) Lådorna ni skall använda består av lådbotten och bakstycke i spån. Dessa kapas 60 mm på bredden. Lådförstucket i plast finns hos Blum i metall och är kapbart. Det är två plastdetaljer på sidan som fäster i skenan som man skruvar av med en vanlig stjärnmejsel och sedan
7 svar · 5,0k läst
S
Strit: Är det IKEAS 153 graders gångjärn så har jag ingen aning då detta är ett special som bara IKEA har. Blum som tillverkar dem säljer ett som är på 155 grader och fungerar exakt likadant men ser lite annorlunda ut. Det finns med mjukstängare och har artikelnummer 973A6000. Är det ett 45 graderskåp med utanpåliggande lucka brukar det dock vara ett annat gångjärn och då heter dämparen
5 svar · 12,7k läst
D
danielr112: Det går alldeles utmärkt att lkacka ett par dörrar med en såpass liten kompressor. eftersom det inte är så stora partier man sprutar åt gången hinner den med, Låt den dock få fylla på lite mellan luckorna, Angående sprutan så är inte sprutan i sig problemet utan nålen. Sådan hära färg sprutar man oftast med en större färgmängd och vill då ha större nål. Men går likväl
13 svar · 12,8k läst
E
eme800: [citat] Hej, är det det som Marbodal har? Vi vill ha valnötsfärg eller teakfärg...har de någon hemsida?
14 svar · 8,7k läst
L
lavin: Tänkte på en sak till, gå in på wwww.hgtv.com och sök på countertop så får man upp massa kul tips om hur det kan göras, även betongbänkskivor och annat.
9 svar · 16,9k läst
P
Anonymiserad 10051: Genom att vi bygger själva i lösvirke så hade vi en gedigen hög med olika kökskataloger hemma innan vi bestämde oss, majoriteten av tiden gick dock åt att leta fram info via nätet så när det kom till kritan så var inte katalogerna det som avgjorde vårt val av kök. Vi valde till slut mellan Noblessa och Marbodal, var på besök hos Noblessa och fick köket uppritat, bra bemötande men
1 svar · 2,4k läst
Z
znitz: Vi har i dagens hus en Fjäråskupan Accent med externmonterad fläkt. I det hus vi håller på att bygga skall vi ha en Fjäråskupan Front eller Strikt med takmonterat motor. Det är riktigt bra med en extern motor, det blir tyst och fläkten suger ut mer os än vad man klarar med en motor inne i fläkten Så kan du, så försök välja extern motor. Om det sedan blir en Miele eller något
3 svar · 2,3k läst
Robert_Maria
Robert_Maria: Så här ser vårt ut, fler bilder finns på vår hemsida.titta bland inläggen från 200707. Länk till dessa finns långt ner i vänsternavigeringen.
11 svar · 57,7k läst
·
G
gromit42x: Ah. Ibland läser man inlägget lite fort i sin iver att svara;)
5 svar · 2,6k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.