Håller på montera in nytt kök, men upptäcker att det blir så stora glipor på sidorna om hörnskåpet, ska det verkligen va så??
 
Hur då glipor? Det beror väl på var du sätter skåpen bredvid?
 
Kan det vara så att hörnet är mer än 90 grader, tex 91 grader?
 
Redigerat:
Hade samma problem när vi satte in vårt kök, bor i ett 60-tals hus. Man får bestämma sig att följa en vägg (den längsta) och sen kompensera för den andra väggen i vinkel. Du kommer att få glipor mellan skåpen (på baksidan, mot väggen) på den väggen där du kompenserar. Dessa glipor kommer inte att synas när du väl får på bänkskivan. Du kan givetvis inte ha hur stora glipor som helst, så om det är riktigt stora glipor så får du kompensera på båda väggarna!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.