Dum fråga kanske, men var kan man köpa en så kallad "trinett", ett sådant där minikök som man brukar se i tex. lunchrummet på jobbet? Jag funderar att skaffa en sådan till ett framtida fritidshus, och undrar om det finns någon standardstorlek. Dom brukar se nästan likadana ut, med en liten kyl och bänkskåp där nere och två kokplatter och diskbänk där uppe. Kanske 1-1,20m bred, men jag vill veta mer exakt. Troligtvis finns det inte många tillverkare då de jag sett har varit väldigt lika, men enda gången jag sett tillverkare var det "bauknecht" och dom har inget sådant på sin hemsida

Mitt förslag är köp en egen skiva, ikea skåp, samt kyl , o en platta med sladd..så har du gjort din egen trinett.
Snyggare, smidigare o billigare

Men inte enklare ;) Får väll se, kanske gör jag på det viset i alla fall

De är rätt vanliga på Blocket. Annars gissar jag att de större byggvaruhusen har leverantörer som har sådana också.

Frodda skrev:
Mitt förslag är köp en egen skiva, ikea skåp, samt kyl , o en platta med sladd..så har du gjort din egen trinett.
Snyggare, smidigare o billigare
Sett den här?? :)
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90037551

De är lite dyra kan man tycka, men jag har för mig att vi inte hittade ngt billigare när vi letade efter ett nytt sådant här till en affärslokal.

Exakt en sådan som i Strits post menar jag! Men dom var ju såpass dyra att det blir lika billigt att plocka ihop en egen lösning som är helt anpassad efter huset

Blocket.se är verkligen inget dumt ställe för inköp av dylika prylar. Har själv letat rätt mycket på marknaden efter just trinettkök och det var ju inte direkt lätt att hitta något prisvärt nytt. Men många som säljs begagnade är knappt använda, har stått i nåt fikarum nånstans där man på sin höjd har hällt upp kaffevatten.

/Elin

Hej

Det finns bra Trinette på bla Bauhaus för under 4000.-

Lena

Tja!

Såg en nystartad köksfirma på bomässan i Västerås som hade en enhet som dom kallade för lilla köket! fanns i 180cm och i 135cm

Färdig monterad och klar i 3 delar, Moteringstid max 1 timme.

Företaget hette provideria men köksnamnet var gröna kök. Nått med miljö. Jobbade mycket med att göra luckrenoveringar oxå. verkade vara rätt billiga tror jag. har inge vidare koll på priser med köndes så

Men som sagt. Dom hade ett litet kök så kolla med dom!

Mvh Danny

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.