IKEA-kök. Vita luckor. Svart-vitrutigt golv. Vita tapeter med diskreta silverrränder. Diskbänk helt i rostfritt. Bänkskiva tror vi IKEAs mistelmönstrad grön.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80123686

Kakel? Funkar turkost, eller blir det en färg för mycket? Frugan gillar turkos.

Turkos- och grönkombo gillar inte jag. I så fall en svart, eller träfärgad skiva. Om ni vill ha den gröna skivan så ta hem några kakelprover innan ni bestämmer kaklet.

Ljusgrön glasmosaik som liknar skivans gröna fast ljusare?

Nerj, grön och turkost är kanske ingen höjdare. En mer diskret bänkskiva måste till omman skall ha turkost kakel.

Frågan är kanske om turkost kakel är lite väl "trendigt", i betydelsen man ledsnar fort? Men köket är som sagt vad färglöst just nu. Ett par klatschiga gardiner istället? :)

I vår renoveringsdjungel börjar vi närma oss köket.....Vi har också tänkt oss ett IKEA-kök och jag har tänkt kombinera laminatskiva (som er fast grå) och ekskivor. Dessutom vill vi också ha hel diskbänk - hur tänker ni göra där? Jag finner inga på marknaden som har samma mått som IKEAs skivor, vi vill inte göra någon specialbeställning för 15 000!
Tacksam för svar!/Carina

Ca 7000 är ju helt ok! Har haft Franke som inbygd diskbänk innan, var kanonbra! Nu är vi ju inte där än...med att välja kakel alltså. Det är något som jag får försöka använda all min list med...och försöka guida maken in på mina ideer. Skämt åsido...två med helt olika smak som i fyra års tid hållt på att renovera! Vår jul får vi tillbringa med presenningar istället för julgran och pynt. Lever med en tidsoptimist som aldrig får till det *s*. Ungarna tror att vi satsar på "ålderdomen", du vet...hemtjänsten städar bara två rum och kök och det består huvudvåningen av nu. Det som varit tre sovrum är nu del av kök och vardagsrum, väldigt snyggt när väggar är borta och fyra olika sorters golv mm
Men den som längtar efter något gott!! Jag skall nog också få välja kakel!!!/Inte alls avundsjuk *ler*

Nu var vi och kolla på kakel. Ett vitt/silver-kakel såg bra ut. Och en beigevit bänksskiva.

Jag som hade lovat mig själv aldrig ett vitt kök. Nu är det bara golvet som inte är vitt, det är svart/vitt-rutigt...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.