Hej !

Jag har sågat hål för diskhö i en 40mm laminatbänkskiva, och det som har hänt att jag har sågat för mycket i kanterna. När jag fäller in diskhö så syns hålet i 2 bakre kanter på ungefär 7 till 8 mm.


Kan man fixa det på något sätt, eller är det bara att beställa en ny skiva ?


Tacksam för alla svar !
 
T
Antingen köpa ny bänksskiva eller en större diskho!

Såga rätt nästa gång : )
 
Du kan ju lägga en silicon i samma färg som bänkskivan för att dölja hålen. Dom är ju ändå i bakkant så borde inte synas så mycket! Annars kan du ju limma spån och lacka i samma färg som skivan! Ser inget av de ok ut så får du nog göra det som ovanstående skrev!

Mvh Danny
 
Kan det gå att lägga en ram av plattlist runt om, diskhon kommer iofs 8 mm högre då..
Kanske inte så snyggt heller, men det beror väl på plånbok, och hur det ser ut nu...
Jag vände på siffrorna en gång , och sågade 65 istället för 56, så spishällen utan problem fick plats,
Och jag tror aldrig jag kontrollmätt så mycket innan jag sågade någon gång förut...
Den skivan kostade 6000, inte skoj.....
 
Sad but true, det blir bäst att köpa nytt. En lärpeng som det så uselt brukar heta :(
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.