hej! har precis monterat en diskbänk från stala och efter att jag tagit bort skyddsplasten upptäckte jag märken i bänken efter vad jag tror är när de falsade den. Har någon tips på hur man får bort dessa. Eftersom bänkem är helt ny vill man inte "göra vad som helst".

När jag hade hantverkare hemma så la de verktyg på min splitternya stala diskbänk, det blev märken direkt. Efter en viss tids användning så blir diskbänken jämnrepig och dessa märken syns inte längre. Detta händer alla blanka diskbänkar.

Hur ser de misstänkta falsmärkena ut? Är det djupa jack?
Annars tror jag att de försvinner "naturligt". Det ser värre ut än vad det är eftersom resten av bänken inte är nött.

Tack för ditt svar. Märkena sitter ytligt och känns inte när man känner på dem så de borde kunna poleras bort med något medel. Men vet inte vilket, tips?

Diamantpasta. ;)

Stala polerar "tyvärr" sina bänkar väldigt hårt och en del kunder har klagat på sina första repor men som redan skrivits så blir det jämnrepigt efter ett tag. Om du tycker det är repor från produktionen så fotar du dessa och visar där du köpte bänken så skickar de ärendet vidare till Stala.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.