Kök
stiga: 166mm standardsockel i valnötsfanér + golvprofil som bygger ca2mm borde fixa det för dig, 2mm glipa längst upp kommer du inte att se om du inte har etage, en trapp i anslutning till köket eller ofta ligger och tittar upp under skåpen :)
surfarn: Jag beställde från Sigro. Levererat till dörren för en billig penning.
keo: Jo men nu e de så att jag redan hunnit å lacka. men vid vreden där det kommer mest vatten så blir det ljusare fläckar.ska kolla upp båtlacket. Tack för era svar. MVH Keo
bigsnucke: Är det ett krav att det ska vara lackat? (Känsligt för skador.) Annars finns ex Osmos hårdvaxer/oljor som är riktigt bra. Med lite dekorvax går det att få färgade blandningar.
cheetah1: Vet inte riktigt hur man ska få ut nån imkanal på nåt annat sätt bara. Förutom genom väggen isåfall, men det är ju inte så roligt...
Johan Gunverth: [citat] Det stämmer ju, men det talar snarare för hur energieffektiv matlagning på en gasspis blir. Det verkar dyrt, men blir det inte. :)
torbeno: På din maskin sitter en liten inloppsslang som kan slamma igen Dra ur elkabeln Lossa frontplåten genom att skruva loss de 6 torx 20 skruvarna som håller fast den. Lossa sedan plåten som undertill (avlång, sitter med en skruv i vardera ände) Nu ser du en slang som går från vänster sida till mitten. Lossa och gör ren. Får du inte in något vatten i maskinen så kommer den inte att
hell_onion: jag tycker ni borde hålla er till dem stora märkena fmm mora etc. ikea och bauhaus billigaste är bara skit är min erfarenhet. man får vad man betalar för....
hell_onion: enligt mina 10 års rörmokande på heltid så ska det finnas avstänging ovanför diskbänken eller i framkant diskbänksskåpet. det är så jag lärt mig att försäkringsbolag vill ha det. det bästa är ju att avstängingen sitter i kranen ovan diskbänk för jag tycker man bör stänga vattnet mellan diskingarna, en riktigt billig försäkring mot vattenskador.
Returia: Hittade lite intressant information (om metallernas antibakteriella förmåga - om det är sant eller ej låter jag vara osagt) på denna sida reclaimedhome.com/2007/10/30/metal-countertops/ där en av bilderna här nedan är tagna från.
Jobbar på egen hand: Hej på er. Är det någon som vet om jag kan ladda ner en manual/Instruktionsbok på RENLIG DWH B00 ? Har tappat min i flytten och nu har jag fått något fel på maskinen... HJÄLP !
Forbo: Well, montera underlimmat snyggt och våtsäkert är faktiskt inget större problem om man är normalhändig. Men visst, du betalar ju för arbetet när du köper en bänkskiva från en köksleverantör, det är helt rätt. Ska du däremot inte göra avancerade saker så får du bra mycket bättre pris på byggvaruhuset för samma bänkskiva, det var mer min poäng. I vårt fall sparade vi ca 15
Returia: Jag tycker du ska tuta och köra på din betongvask. Man ångrar aldrig det man gjorde, bara det som fortfarande är ogjort! Hygienaspekten fixar du nog, likaså att du sabbar en massa glas mm. Hur pass tålig vasken är mot misshandel vet jag däremot inte och denna aspekt är ju ganska viktig då det inte är så skoj att sabba sin nya, fina och dyra? vask. Själv har jag mer eller mindre valt
Zakrisdal: Jag funderar på om det är smart att måla väggen istället för att måla glasskivan. Då skulle man kunna byta färg oftare om man hade lust. Vet någon om man kan få bort färgen med något "dundermedel" om man istället skulle måla direkt på glasskivan.
Paul-Staffanstorp: Vänd dig till Köksfabriken i Staffanstorp som kan tillverka exakt vad du önskar. www.koksfabriken.se Hälsa från Paul. (Köksmontören) ;)
Paul-Staffanstorp: Visst ska man i dessa fallen utnyttja att kortändarna redan är täckt så det gäller att tänka innan man börjar kapa så man får materialet att räcka på bästa sätt.
annsofie: Håller med ovan om att glas kan bli snyggt, alternativt hela glasskivor där man kan ha t ex snygg tapet bakom. Brukar vara typ 6 mm härdat glas. Annars är vanligt vitt kakel faktiskt snyggt också och alltid fräscht, behöver ju inte vara 10x10 heller det finns ju en rad olika modeller att välja på numer. Dessutom kan vitt funka rätt bra med schackrutigt golv, vilket är snyggt men som
linus_ohman: JF: Det blir oftast bara jobbigt att slå in en trekantsplugg i tegel. Den är ju lite större än 10mm iom trekanten. Kör 10mm nylonplugg och lite längre skruv typ 6x80 så blir det jättebra.
Göran.W: För att få ett korrekt mätvärde ska termometern stå ett glas vatten i kylen över natten så man får medel temperaturen för det är den temperaturen som maten håller. Har man lite mat i en kyl kan temperaturen pendla något enormt. Jobbar med hyshålls kyla till vardags och råkar ut för detta ofta och i dom flesta fallen beror det på att kunden springer och kollar stup i kvarten eller
Skumpen: Det måste vara isolerad med min 5 cm nätmatta för brandrisken.
Holmgren: Fick mail om mina stenskivor: hi, I finally got the prices from the company, and that's what they calculated: the black stone (20mm): 721 Euro the work: 360 euro TOTAL: 1081 Euro It will cost 100 euro more to transport the stone (and the sink) to Germmany or Belgium. You have 900 km to the company in Belgium, we have the truck going there every week. Jag ska ha tjockare skivor. Får se vad dom
Holmgren: Jag har löst allt med kökstillverkaren nu, Vi flyttar in bänk 2 lite. Bänk 1 blir 70cm
torbjorn2000: [citat] Hej! Har du hunnit använda den nu ett tag, hur känns den? Är själv intresserad av den...
pillan71: Maken tror på svart, men inte jag. Kanske någon ljus sommargrön färg? Har kollat i Konradsson och Golvabia. Har ni förslag på något grönt ljusare kakel? Ej mot lime, ej olivgrönt eller mörkgrönt. Ska gärna passa med rött och blåturkost.
Jentan: Bläddrade i Dekora kakelkatalogen och hittade det här. Kan det vara det du letar/letade efter? Bifogar bild. (Hittade den på sidan 182 i katalogen: http://www.toxicmags.se/clients/dekora/katalog11/)
Akvist: Du hittar prislista på italianbrands.se. Återförsäljare finns på samma sida som prislistan. Jag hittade inte heller någon som säljer på nätet. Beställde av den lokala Kvänum Kök-butiken. Gick att för handla lite rabatt. Gas är perfekt och jag går aldrig tillbaka till något annat. Vanlig gasol används. Jag har ett gasolskåp utanför huset med två P11 som man får byta en gång