N
Det är som Dr.SiC skriver, mycket som påverkar priset - även upphöjda bakkanter eller tjocklek. Från vissa längder blir det mycket dyrare ... men det finns lösningar som inte alls måste vara lika dyrt och det kan bli snygga diskbänkar.
Kolla din PM - skickade ett info till dig / nela

Purus säljer endast special bänkar men det är tyvärr prislappen som skrämmer många. men frågan och offerter är gratis :D

Lite info från insidan.
Jobbar på PU’’’ och tillverkar diskbänkar, vi säljer inte till privatpersoner,( om man inte känna någon)
Flera stora leverantörer beställer ”special bänkar” hos oss, vi gör inget standard.
Kommer ni förbi Smålandsstenar, testa bakdörren.

Någon som vet om, och i så fall var, man kan beställa måttanpassade lådor? Jag har en Intra diskbänk med en Franke BEX70 ho, och har en designidé på en kombinerad sköljbalja/rensskål. BEX70 är en extrabred och -djup singelho, och perfekt för att diska stora kastruller, plåtar, ugnsformar och annat som inte går ner i vanliga hoar. Problemet är att man lätt blandar disk med potatisskal, slasket från avsköljda tallrikar, och annat. Dessutom måste allt diskas under rinnande vatten alt. diskas utan att kunna sköljas. En insats hade varit gött, men det finns inga standardinstatser att köpa "off-the-shelf". Därför behöver jag måttanpassa. Vem kan tänkas åstadkomma något sådant?

Angel_of_Death skrev:
Någon som vet om, och i så fall var, man kan beställa måttanpassade lådor? Jag har en Intra diskbänk med en Franke BEX70 ho, och har en designidé på en kombinerad sköljbalja/rensskål. BEX70 är en extrabred och -djup singelho, och perfekt för att diska stora kastruller, plåtar, ugnsformar och annat som inte går ner i vanliga hoar. Problemet är att man lätt blandar disk med potatisskal, slasket från avsköljda tallrikar, och annat. Dessutom måste allt diskas under rinnande vatten alt. diskas utan att kunna sköljas. En insats hade varit gött, men det finns inga standardinstatser att köpa "off-the-shelf". Därför behöver jag måttanpassa. Vem kan tänkas åstadkomma något sådant?
Ska du ha måttanpassat så pratar vi enbart fyrkantigt med radie 0 för ananrs blir det svindyrt. Decosteel fixar detta.

Måttanpassat i övrigt:
Stala
Decosteel
Nordic Tech
Franke
Furhoffs
Blanco
M fl. m fl.

Kommer inte ihåg vad min Franke-bänk har för benämning, men den är måttbeställd med den stora singelhon (50x70?). Jag tycker den är underbar eftersom allt stort går att diska utan spill på golvet.
(Har iofs en liten rund sköljho i ön, så det blir aldrig konkurrens direkt)

Men har du inte rf bänk/sidor till din ho? diska - lägg åt sidan - skölj allt till sist??

Kolla med en snabbmatsinrättning annars - var köper de sina pommesfrites-håvar?? vore väl perfekt för grönsakerna/potatisen??;)

Vi har också en 70 bred ho. Helt underbart. De få gånger per år som vi behöver handdiska "the old fashion way" sätter vi ned en plastbalja med vatten för sköljningen. Funkar hur bra som helst. :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.