raveper
raveper: Ny golvmatta. Och skippa en micro så får du mer arbetsyta. Dra upp persiennerna för ett trevligare utseende.
3 svar · 1,0k läst
R
robowich: http://www.palsgatan1.se/2005/byggbok_jul05.htm Spana in detta! http://www.byggahus.se/forum/koek/10660-goera-egen-murad-putsad-spiskapa.html http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/41705-regelverk-till-murad-spiskapa.html http://www.byggahus.se/forum/byggnadsvard/60402-murad-spis-spiskapa.html
4 svar · 3,2k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Jag låter tråden ligga kvar. Angry förblir dock avstängd av andra orsaker.
22 svar · 4,4k läst
N
Nattnäterskan: Jag har idag beställt en på mellandagsrea, från Elgiganten. Beställde på nätet men har fingrat på den i butiken också. En Zanussi, rostifri, ord pris 5500 ungefär, nu kostar den 3790. Hoppas vi blir nöjda med den, har inte så stor erfarenhet av diskmaskiner faktiskt, nästan bara kört bänkmaskin eller handdisk i mina lägenheter hittills. Det var inte alls svar på din fråga TS, men
28 svar · 7,7k läst
swecul
swecul: får väl prova att beskriva dem som kraftigt förfulande och en säkerhets risk då fler flisor riskerar att lossna och hamna i händerna på oss...
12 svar · 2,0k läst
S
Swede2: Tack! Vi vågade till slut skriva i skåpsidan och det blev jättebra.
2 svar · 2,6k läst
estwing
estwing: [citat] om du kollar vad jag gjort här hemma så vet du att jag ej själv hade tillåtit springan utan byggt på å salat på väggen.:D jag hade tatt jobbet men alla gör inte det . därför min förklaring.! mvh mega snickaren estwing
8 svar · 3,0k läst
Fredrik.engdahl
Fredrik.engdahl: jag tycker Mobalpa gör bra kök , snygga , högkvalite mm. men dom kostar också mer än HTH
3 svar · 2,1k läst
H
Hertig: CC Höganäs har ett komplett system för rengöring och impregnering. köp klinkerrent och impregnering där.
6 svar · 2,3k läst
A
Akvist: Dom har en hemsida, men den är hemsk. Titta inte på den, för då kommer du inte att beställa från dom. En annan tråd på det här forumet gör narr av deras hemsida. Sök på Vikarbodarnas så hittar du nog tråden. Bilder på mitt kök finns i den tråden också. All kontakt var via telefon och brev. Jag skickade måttsatta ritningar, bilder på hur jag ville designa luckorna och specade
3 svar · 2,2k läst
G
ganskaanonym: Jag har samma olja på min valnötsskiva och är också oerhört nöjd. Vatten kan lätt ligga i flera timmar utan att det blir märken. Är faktiskt sugen på att behandla alla mina trämöbler med denna olja.
2 svar · 1,2k läst
B
Bitbitten: Tack för dessa tips! Håller ett stadigt öga på Blocket numera! :o)
6 svar · 9,1k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Jag hade anlitat en golvläggare som hade lagt en plastmatta underdet kommande vaskskåpet samt diskmaskinsplatsen (som brukar vara intill) med uppvik och som han svetsar runt rör och avlopp snyggt och prydligt. Absolut bästa lösningen och värt de pengarna istället för att få golvet fördärvat av ett eventuellt framtida läckage.
2 svar · 2,3k läst
·
A
andersmc: Det är omöjligt att säga vad du "borde" välja. IKEAs kök är fullt tillräckliga för väldigt många, och de har låga priser. Så visst kan du välja deras kök.
2 svar · 943 läst
H
High_Fidelity: Tack! Det lutar nog åt att kika in hos den lokala glasmästaren.
7 svar · 9,1k läst
·
P
pope70: [citat] Rörmokare som kommer hem till en kund med IKEA blandare kan bara ta betalt för installationsjobbet, dvs vanlig timpeng. Det blir man inte rik på...Rörmokaren vill att du skall köpa både tjänster och en blandare av honom där han har 40% kommision från tex FMM eller Mora. Då blir man rik...
9 svar · 20,2k läst
S
spjuth: ok. tack! var det jag befarade. tack för svaret iaf :) //Tommy
2 svar · 2,2k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Sockelbiten sätter man en bit in så att den linjerar med övriga socklar. Fäst den med en vinkel i väggen typ. Undersidan av passbiten menar du eller ? Där behöver du ju inte göra något eftersom det inte blir synligt.
10 svar · 24,9k läst
N
Nikki73: Paul! Alltid lär man sig något nytt! Får se om vi vänjer oss vid kaklet på sidorna under julen annars vet jag vad sambon ska göra i början på nästa år! *S*
19 svar · 5,9k läst
H
High_Fidelity: [citat] Bilder?
11 svar · 6,1k läst
A
abe: Hej funderar i samma banor men tänkte gas som ett extra val om strömmen går. Men är den inte svår att hålla ren jämfört med en induktionshäll?
2 svar · 7,2k läst
Fredrik.engdahl
Fredrik.engdahl: http://www.grass.eu/
2 svar · 1,9k läst
·
N
Nikki73: Jan-Å! Det blev två trådar för det var två olika frågor från början!
12 svar · 2,5k läst
C
carinpeter: Jag skulle vilja ta upp denna tråden igen och söker efter fler synpunkter hur man ska placera spotar. Vi håller på att bygger så vi kan tyvärr inte testa ljusfallet på plats, men i köket ser ut så här i alla fall. http://salstatosee.blogspot.com/2009/10/ny-koksritning.html. Och planlösningen så här:http://salstatosee.blogspot.com/2009/10/planlosning.html. På planlösningen har vi
6 svar · 4,1k läst
N
Nikki73: Paul! Okej vi får se om vi kan försöka ta upp den försiktigt! Fan nu går allt emot oss igen!
35 svar · 10,2k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Fördelen med vanligt enkelt trälim är att det inte "bygger" någonting utan tvärtom går det in i spånet och då biter limningen bättre också.
12 svar · 49,2k läst
N
Nikki73: Vi tänkte först ta en planlimmad (tror jag det är de har på Ikea) men dagen innan vi köpte köket ändrade jag mig. Sambon brydde sig inte så mycket om det. Anledningen till att jag ändrade mig var mer än en. Jag var orolig för att det inte skulle bli exakt rätt om vi fick isatt vasken innan för tänk om bänkskivan inte passade då skulle det kunna bli väldigt fel. Det är första
8 svar · 15,0k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: [citat] De sker allmän sotning rätt ofta och då kontrolleras hur köksfläktar är anslutna. I min förening sotades det vart 3:e år.
12 svar · 2,3k läst
stiga
stiga: Efter att ha titta på bild 2 så är jag rätt säker på att det är den fysiska betongväggen man ser då det ser likadant ut till höger om fönsterpartiet = gjutformen som fixat denna yta. Golven är dock helt korrekt "våtslipade", om det nu är vad betongarna kallar det för när de gör bearbetningen innan betongen brunnit färdigt. Hygglig utsikt att ha en ubåt utanför fönstret...
8 svar · 2,2k läst
G
Gurravasa: Oljade träbänkskivor är ju känsliga i sig. Att den är ljus och vitoljad lär inte göra den tåligare. Ask i sig är ju hårt och fint, men ljust...
2 svar · 5,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.