Ska bygga nytt med spånskiva och gips på reglarna. Tänkte bröstpanel i köket och hallen. Kan man spara sig gipset och sätta panelen direkt på spånskivan? Känns lite onödigt med gips dessutom tar det mer plats. Gips ingår i husleveransen men man kanske kan spara sig jobbet och pengarna.
 
Kommer inte det att se konstigt ut, när panelen inte sitter utanför tapeten ovanför?
 
Man kan ju ha en spikregel under panelen. (Som också tar lite plats.) Om det nu inte ska fästas en panelskiva direkt på spånet...
 
Hej EB!
Ja det kanske du har rätt i. Ska fundera på det.
 
Hej bigsnucke.
Vi tänkte ha spikregel bakom spånskivan i väggen. Vi ska ej ha panelskiva utan hederlig gammeldags pärlspont.
 
Vad ska du göra när du har ledsnat på bröstpanelen? Skarva i gips då?
Sätt dit det på engång, det ingår ju i leveransen, säkert mer bökigt att anpassa gipsen mot bröstningen än att skära av tapeten mot listen.
 
Hej!

Tack för era förslag.

Tror at vi kommer ha gips under panelen. Då kan även tapeten gå ner en bit under bröstlisten. Det ser säkert lite snyggare ut.
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.