5 830 läst ·
5 svar
6k läst
5 svar
Gram induktionsspis -synpunkter :(
Har nu haft reparatören hemma 3 gånger för reparation. Guiden i ugnens högra sidan sitter inte fast utan trillar ner hela tiden.. Vid dagens besökt bockades pinnen till för att sitta fast??..Nytt värmeelemnet insatt idag då den värmde väldigt ojämnt innan. Fläktljudet uppmättes till 46-48db vilket är väldigt irriterande. Fläkten utbytt förra gången vilket gjorde de hela lite tystare så då undrar man ju vilket decibeltal den hade innan.
Uppmätte tiden för fläkten att stanna idag till 1 timme och 12 minuter. Helt värdelöst. Har flyttat ut köksmöblerna till vardagsrummet för att kunna äta i lugn och ro.
Samma problem som andra sagt här på forumet angående pulserande effekt vilkjet omöjligjör ett sakta småputtrande av en sås tex om man samtidigt eldar på på plattan bredvid. Helt oacceptabelt det med.
Trodde att det bara var min billiga Gramspis som var kass men de får nog bli en vanlig spis igen..*suck* verkar inte vara något annat fabrikat som är speciellt bättre.
Uppmätte tiden för fläkten att stanna idag till 1 timme och 12 minuter. Helt värdelöst. Har flyttat ut köksmöblerna till vardagsrummet för att kunna äta i lugn och ro.
Samma problem som andra sagt här på forumet angående pulserande effekt vilkjet omöjligjör ett sakta småputtrande av en sås tex om man samtidigt eldar på på plattan bredvid. Helt oacceptabelt det med.
Trodde att det bara var min billiga Gramspis som var kass men de får nog bli en vanlig spis igen..*suck* verkar inte vara något annat fabrikat som är speciellt bättre.
Är det inte så att om en vara har varit på reparation 3 gånger så har man rätt till en ny vara alternativt pengarna tillbaka?
Jag har en Balay spis hemma. Det är Bosch inuti men säljs på spanska marknaden under hemmanamnet Balay. Kan inte säga att jag känner igen de problem du beskriver med min induktionsspis.
Jag har en Balay spis hemma. Det är Bosch inuti men säljs på spanska marknaden under hemmanamnet Balay. Kan inte säga att jag känner igen de problem du beskriver med min induktionsspis.
Hur många andra vitvaruleverantörer ersätter dig för förlorad arbetsinkomst när du är hemma och väntar på en reparatör som gratis lagar en produkt där garantin har gått ut?Stroker skrev:
Alla företag har produkter som går sönder, det är elektroniken som är sådan, det sitter samma komponenter i alla tillverkares varor, och det är således samma kvalitet på allt (sen kan det skilja i hur noga det sätts ihop). Skillnaden är väl precis som med husbyggen hur man blir bemött om man har oturen att få en produkt som går sönder...
Detta är ju jätte bra. Fantasttiskt. Den reparatören vill jag oxå ha
men det jag svarade på var frågan om att Siemens var så bra. Så vitt jag förstår hade två stycken samma problem som jag med sina Siemens. Siemsens kostade mer än min Gram vars prsi var under 8 lappar då för ett halvt år sedan
Sen är det säkert så som Du säger att det är liknande och kanske samma komponeneter i många olika fabrikat
och då är det namnet som ställer prisnivån. Kanske oxå så att de komponenter som passerar första kollen kostar mest
sen sjunker de efterhand som de godkänns. Som med dator och bildelar då ungefär.
Jag har bara haft bra erfarenheter av Gram tidigare men då på kyl/rys fronten. Detta var dock på den tiden Gram tillverkades i Danmark med just gramdelar. Samma som de flesta andra fabrikat idag enligt den lilla reservdelsfirman jag handlade termostater till mitt gamla kylskåp. "Sådana saker tillverkas inte idag" enligt honom om mitt gamla Gramskåp
Sen är det säkert så som Du säger att det är liknande och kanske samma komponeneter i många olika fabrikat
Jag har bara haft bra erfarenheter av Gram tidigare men då på kyl/rys fronten. Detta var dock på den tiden Gram tillverkades i Danmark med just gramdelar. Samma som de flesta andra fabrikat idag enligt den lilla reservdelsfirman jag handlade termostater till mitt gamla kylskåp. "Sådana saker tillverkas inte idag" enligt honom om mitt gamla Gramskåp
Klicka här för att svara