Ska montera täcksida på ett högskåp men blir lite osäker hur jag ska göra för bäst resultat. Så någon med erfarenhet kanske kan ge lite hjälp på traven.
Nedan finns två bilder med olika förslag, vilket blir bäst?
Nedan finns två bilder med olika förslag, vilket blir bäst?
Instämmer till fullo!Raceman skrev:
Hade du haft en rad med överskåp till vänster (istf för fläkten) så hade variant 2 (högra bilden) kunnat bli aktuell för att det skall fungera med dörrarna, men nu behövs det inte.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Jag är lite tveksam, ser det inte konstigt ut när bänkskivan inte går hela vägen över bänkskåpet närmast högskåpet?
Själv har jag gjort enligt alternativ två men då har jag svart kök och vit bänkskiva, syns mycket tydligare att bänkskivan är "för kort" då.
Själv har jag gjort enligt alternativ två men då har jag svart kök och vit bänkskiva, syns mycket tydligare att bänkskivan är "för kort" då.
Täcksidan ligger ju normalt i liv med luckorna så kapar du den i bänkhöjd kommer du få en rätt konstig hörna där bänkskivan möter sidan.
Jag gissar att det blir bäst att behålla täcksidan hel, men kanske tänker man annorlunda när man ser prylarna på riktigt...
Jag gissar att det blir bäst att behålla täcksidan hel, men kanske tänker man annorlunda när man ser prylarna på riktigt...
En vägg i mitt kök ser precis ut som hos dig. Jag valde alt 2. Jag har dock överskåp och de hade blivit förskjutna mot underskåpen annars.
Det ser inte det minsta konstigt ut att dra täcksidan hela vägen ner. Det ser snarare konstigt ut annars med en udda kant vid korsningen bänkskiva/täcksida.
Det ser inte det minsta konstigt ut att dra täcksidan hela vägen ner. Det ser snarare konstigt ut annars med en udda kant vid korsningen bänkskiva/täcksida.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden

