Vad kan det tänkas kosta att byta kaklet på nedanstående bild?
Vill gärna ha någon uppskattning på att både göra arbetet själv och om jag skulle ta in en hantverkare.
Naturligtvis beror det på vilken kakeltyp jag vill ha istället, men jag tänker mig någon form av mosaik tex som denna: http://www.prontokakel.se/Default.aspx?ArticleId=315&CMSLanguageID=3
Tacksam för hjälpande tips d^_^b
Vill gärna ha någon uppskattning på att både göra arbetet själv och om jag skulle ta in en hantverkare.
Naturligtvis beror det på vilken kakeltyp jag vill ha istället, men jag tänker mig någon form av mosaik tex som denna: http://www.prontokakel.se/Default.aspx?ArticleId=315&CMSLanguageID=3
Tacksam för hjälpande tips d^_^b
Det skulle hamna på runt 2000 till 2500 för arbetet tror jag om ni tar in ett företag.
Gördetsjälvkostnaden är helt beroende av vad Du väljer för kakel och om Du ska ta ned det gamla först eller sätta det nya direkt på det gamla.
Tar Du bort det gamla så kostar det mer eftersom det kommer att kräva att Du fixar till väggen. Underlaget brukar delvis följa med plattorna bort så man får spackla eller putsa beroende på vad Du har för underlag.
OM Du tänker dej att påbörja vandringen mot att bli en riktig GDS
så är det här en perfekt start. Kakla i köket mellan bänkskivan och överskåpen är det enklaste kaklingsjobbet man kan göra.
Tar Du bort det gamla så kostar det mer eftersom det kommer att kräva att Du fixar till väggen. Underlaget brukar delvis följa med plattorna bort så man får spackla eller putsa beroende på vad Du har för underlag.
OM Du tänker dej att påbörja vandringen mot att bli en riktig GDS
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Jag rekommenderar aldrig att behålla gammalt under och i detta fallet är det ingen höjdare alls då man har två synliga avslut där det inte kommer se snyggt ut med kaka på kaka... :SJan-Å skrev:Gördetsjälvkostnaden är helt beroende av vad Du väljer för kakel och om Du ska ta ned det gamla först eller sätta det nya direkt på det gamla.
OM Du tänker dej att påbörja vandringen mot att bli en riktig GDSså är det här en perfekt start. Kakla i köket mellan bänkskivan och överskåpen är det enklaste kaklingsjobbet man kan göra.
Medlem
· Västra Götaland
· 766 inlägg
Är det inte alltför stora skador under så kan ju faktiskt fixet fungera som utfyllnad...
Håller jag helt med om så det borde jag förstås ha skrivit själv :blushing:Paul-Staffanstorp skrev:
Jag har iofs aldrig tagit ner nytt kakel utan det har alltid varit 20 år gammalt lr mer och då har ALLTID väggen följt med bort mer eller mindre. Jag har putsat om väggen varje gång men har man annat underlag kanske det funkar att bygga med fixet.
Min egen erfarenhet av att kompensera dåligt underarbete med fix är dock mest negativ, blir inte rakt, blir inte snyggt. q(;^
Enligt min kakelsättare är glasmosaik bland det svårare du kan sätta in. Kör du dom där lite större och måste skära dom så är det nästan omöjligt att få snygga snitt även om man kör vattensåg. Man lär täcka kanten som är skuren med en täckskiva, list eller liknande.
Jag gissar på minst 5k för jobbet + kakel.
Jag gissar på minst 5k för jobbet + kakel.
Klicka här för att svara