Håller för fullt på med att montera ikeaköket när det slog mig att jag sett nånstans på forumet om att man borde limma stommarna, står inget om det i monteringsanvisningarna, görs det av andra köksleverantörer för att öka hållbarheten och isåfall var limmar man? träpluggar,gavlarna eller vad?
 
Nej det behövs nog inte, du har ju skruvar som du monterar fast dom i varandra med, antingen dom som hänger med eller vanlig gipsskruv duger fint.

Men du kan limma om du vill vara lite tarvlig mot den som ska renovera köket nästa gång.. d^_^b
 
tänkte mer stommarna i sig själv, inte limma ihop skåpstommarna med varann
det är ju inte snällt:D
 
Nej, du behöver inte limma de enskilda stommarna. De medföljande träpluggarna och de lustiga skruvarna räcker för att hålla ihop dem.
 
Paul-Staffanstorp
Skåpen sitter ju dessutom mot varandra så det är kraftig överkurs...
 
Ok
Tack
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.