Kök
FredrikoKarl: http://www.italianbrands.se/dw/ilve/images/prod/AGQ90.jpg En sådan var vad vi var ute efter, vi vill inte ha nån designad special-fläkt utan en typ som denna. Dålig? Den vi sett hos ikea har samma typ av design.
FredrikoKarl: Vi har snöat in på ilve-spisar nu i kommande villan. Men vi är osäkra på vad skillnaden mellan deras Trendline och Professional Plus är. Är det någon här som vet? Vi vill gärna köpa en trendline men vill ju att den ska hålla samma kvalitet och gedigna känsla som Professional Plus ger, vi var och klämde och kände på en sådan i helgen.
1275gt: hur ligger det till med reglerna för sotning av imkanal nu förtiden egentligen? finns det ngn lag om hur ofta den ska sotas?
Caca: hm... är inte rädd för torkandet, tycker det blir det lite överallt i ett kök och, som sagt, kakelfogar är ju inte det roligaste! Vi vill dock sätta upp skivan med fästen, inte limma den. Någon trodde det skulle bli smutsigt bakom skivan då, men någon gång emellanåt måste man väl andå kunna ta ner den och göra den ren?
grävling-76: I västsverige är de ganska välkända. Har haft ett eget nu i över 2 år och är kanonnöjd, utan att veta säkert men jag tror inte att kvalitén är sämre än de mer kända märkena. Håller nog en lite lägre prisbild pga av att de inte är så kända.
Nikki73: Du tänker rätt säger min sambo men han snackar även om att du sätta 45 gradare två stycken om det går ovanför gipset. Ja inte lätt att förklara för mig som inte förstår men han jobbar med ventilation.
bonzichrille: Hej! Jag ska köpa ett kvik mano kök. Tänkt kompletera med vitvaror från ikea och blev sugen på deras nya lådkylskåp nutid BC154 80cm brett. Funkar det att sätta på en lådfront från KVIK till denna kyl? Någon som provat?...
fn76: Jag har kompaktlaminat i fritidshuset och tycker det verkar bra. Fördelen med kompaktlaminat mot laminat är att det inte finns någon fuktkänlig spånskiva i kompaktlaminaten, det är också lättare att underlimma hoar i kompaktlaminat. Med kompaktlaminat får du en tunn kant (12 mm), något du inte kan med andra material. Gillar du utseendet är det ett plus. I lägenheten har jag en hel
BigGitt: Man kan montera / limma en plastmatta under hela köket och vika i hörnen. Skulle vattnet läcka, kommer det fram under sockeln. I botten kan man installera en läckagevarnare för 50 kronor. Då är man garderat till 99%. Plasten går att ersätta med en billigare plastduk eller vanlig byggplast. Den är gömt ju! Fördelen med byggplasten att du sticker in ett hål och trär genom rören. Får
fresve: Finns på snickerier som gör tex bänkskivor, eller andra möbler med laminat/faner på sig.
annsofie: Bara av nyfikenhet eftersom detta är typ sjuttioelfte gången jag läser inlägg om IKEAs "skitblandare". Exakt vad är felet på dom? Jag har haft blandare av alla möjliga märken, både kända (och okejade enligt blandare-maffian här :rolleyes:) och billigare av typ Ikea och jag har aldrig haft problem med blandare. Har aldrig haft läckage eller behövt reservdelar till någon, oavsett
ByggPutte: Jag vet Paul. Ibland har det funkat med en mutter i lämplig storlek. ;) Putte
Dwanged: Håller med Henrik42, jag skall beställa en Strand blandare imron. Dessa blandare är inte "Rostfri Look" som många andra utan the real deal. Solitt rostfritt och passar skitbra ihop med rostfria diskbänkar. www.cl-strand.com
sjöström: Hej! Nu har jag stooora problem! Det var så att vi fick in vatten i fläkten pga dålig tätad ångspärr. Fick panik och plockade ur motor, kretskort och hela fateruttan och tänkte att det skulle få torka. Jag la upp grejjerna på fläkten och när jag var på vinden och bökade så ramlade naturligtvis allt ner, vilket medförde att div kontakter till transformatorn och kretskortet drog ur.
malinahlen: menar du en sån här dörr? http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S39854309
Sassa08: Hmmm, nu börjar jag tvivla. Men samtidigt känner jag mig själv.. haha, jag skulle säkert bara gå och störa mig på den där kranen sen i alla fall! Däremot känns det ju som jag borde kunna välja mattkrom i så fall. Det påslaget i pris från en kromad är ju inte speciellt mycket... Tack för all feedback!! Nikki - Snyggt kök! ;-)
fresve: Vi är mycket nöjda.. http://fresus.se/displayimage.php?album=10&pos=52 Bänkskivan är valnötslaminat iofs, men täcksidorna valnöt.
octaviars: Tack för svaret, bor i Sjöbo så det är ju nära och bra.
Jan-Å: Vi har bara lådor i alla underskåp, nåt som vi aldrig ångrat, har alla tunga saker i underskåpens lådor inkl tallrikar, ugnssäkra formar med lock, grytor, stekpannor osv. det är väldigt mycket enklare än att ha skåp speciellt om lådorna går att dra ut hela vägen vilket inte alla tillverkare kunde erbjuda 2003 alla fall. Vi valde 800 och 1200 breda lådor vilket underlättar
robber: Såg detta och tänkte höra om någon har någon mer info :) http://hem.feber.se/art/171602/nyfiken_p_ikeas_nya_vitvaror/ Lär vara minst sagt packat på på denna visning. /R
Paul-Staffanstorp: [citat] Visst är det och när man fått äran att prova en sådan en gång vill man bara ha en egen. :wow:
rqu: Känns bra när vi har gäster som hjälper till med disken och ställer en blöt järngryta på träbänken över natten, inga problem alls nu...
Paul-Staffanstorp: Kan bara instämma... det högra ser bäst ut och är mest rätt... Trots att egentligen inget sätt är rätt eller fel utan det är en smaksak också.
Jan-Å: Litet frukostbord i hörnet av köket, sen en större matgrupp närmst köket i vardagsrumsdelen skulle jag gjort. Håller med dej om bänkskivan, hur kul blir det att sitta å äta på rad å kolla väggfärgen? :o Har för mej att Du hade en kamin inritad på nån av bilderna förut, är den borttagen nu? :confused: Även om Du inte har nåra vänner är vi ju nåra som brukar hjälpa dej med
Hemmakatten: Beror på hur du är som matlagare? Är du en hamster som köper hela lamm, bakar allt bröd själv, odlar grönsaker och köper 10 kg köttfärs när det är extrapris? Eller är det mest fruktostmat, färdiglagat och middag till helgen som gäller? Vi själva är numera två vuxna i vårt hus. Men har trots det 2 stycken 90cm höga frysar, 2 stycken 90cm höga kylar och en 130cm? bred frysbox.
A-Man_08: Var och kikade på detta på bauhaus det var inte alloc utan en annan tillverkare, visst kändes det lite plastigt när man tog på det men är det ingen som vet om det så tror jag definitivt att de flesta skulle tro att det är kakel. jag själv ska försöka fräscha upp min mors kök lite och då kommer detta var ett utmärkt alternativ för att få det att se lite bättre ut.
rookiebyggare: Bara för att det är en så gammal tråd så kör jag OT på studs... :). Känns butiken seriös? En j-vla massa felstavningar. Du kanske har handlat från dem tidigare men jag hade nog kollat upp företaget en gång extra innan. (inga siffror på allaboalg.se men det ägs av en 21-årig kille)
Albinsson: [citat] Jag har sneglat lite på nexa´s produkter för liknande ändamål är det grundtal som ser ut som "puckar" så finns en lösning att du byter trafon mot nexa´s. kan sedan styras trådlöst, dom har fjärrkontroll som ser ut som en lysknapp... tror det är nexa.se ser att tråden är lite gammal men. Den var ju obesvarad så jag gör ett försök!