P
Tråkigt att husföretagen är så snåla när man väljer bort vitvaror, men jag anser att ni gjort rätt, bättre att få det som man vill ha det när man väl bygger!!

Vart ska ni bygga?

mickeosus skrev:
Tråkigt att husföretagen är så snåla när man väljer bort vitvaror, men jag anser att ni gjort rätt, bättre att få det som man vill ha det när man väl bygger!!

Vart ska ni bygga?
Det kan man verkligen tycka, även våran säljare beklagar att det är snålt.
Vi skall bygga på Björkö, en ö i göteborgs norra skärgård.

Hej Dan
Hur gick det?
Jag sitter i samma sits som du med vitvaror från Fiskarhedenvillan + ett ouppackat Ballingslöv kök.
Återkökspriset är så lågt att jag precis som du överväger blocket.
Tacksam för svar
B&B

Hej B&B!

Vi tog avdraget och skippade vitvarorna helt.
Vi kände att vi hade för dåligt med utrymme att förvara vitvarorna tills att vi skulle fått sålt dom.
Och eftersom vi bygger helt själva så är det tillräckligt att göra endå.

/Dan

jizzo skrev:
Det är klart att inte garantin upphör när de byter ägare. Det var de dummaste jag hört. Enl. lag är det minst 1+1 år minimum. Detta gäller även om det byts ägare. Annars skulle ju ingen köpa något "nytt" från en privat. tänk på alla bilar, husvagnar, tv m.m.

Om du köper ett hus med nya grejer som förra husägaren köpt inför försäljning. Klart det är garanti på saker ändå!!
Garanti är ett frivilligt åtagande från säljarens sida. Det finns ingen lag som tvingar säljaren att lämna garanti. Det har du fått om bakfoten. Om säljaren valt att utforma garantiavtalet så att det enbart gäller den ursprungliga köpare, ja, då är det så.

Hemmakatten
Dessutom kan man som privatperson och köpare av varor, i detta fall vitvaror, från en annan privatperson inte åberopa Konsumenttjänstlagen. Den gäller bara mellan privatperson och företag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.