2 680 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
inbyggd diskmaskin till "sekelskiftes kök"
Hej,
Min diskmaskin pajjade igår en 22 år gammal Miele...
Och då är det alltså en ny maskin som skall in.
Frågan är bara vilken!!?
Anledningen till min fråga är att köket är byggt i "sekeskiftesstil" utan indragen sockel. istället sitter det en ganska hög sockellist på fronten (145mm). Och jag antar att då kan man inte använda vilken maskin som helst utan att luckan tar i listen när man öppnar..
Så, ni som har liknande kök, vilken diskmaskin har ni valt?
länk till bild på mitt kök:
http://www.byggahus.se/attachments/...d1208195840-koek-sekelskiftestil-img_1206.jpg
mvh N
Min diskmaskin pajjade igår en 22 år gammal Miele...
Och då är det alltså en ny maskin som skall in.
Frågan är bara vilken!!?
Anledningen till min fråga är att köket är byggt i "sekeskiftesstil" utan indragen sockel. istället sitter det en ganska hög sockellist på fronten (145mm). Och jag antar att då kan man inte använda vilken maskin som helst utan att luckan tar i listen när man öppnar..
Så, ni som har liknande kök, vilken diskmaskin har ni valt?
länk till bild på mitt kök:
http://www.byggahus.se/attachments/...d1208195840-koek-sekelskiftestil-img_1206.jpg
mvh N
Är det inte en halvintegrerad maskin med snickerilucka du har där?
I så fall beror det väl mer på hur hög lucka man sätter dit än på själva maskinen?
Nu har ju inte jag sett så mycket men på de integrerade maskiner jag sett har själva maskinluckan slutat rätt mycket högre än snickeriluckan.
Inte för att det förenklar saken men jag menar att det går inte att säga så här utifrån att en viss maskin kommer att funka. Det beror på kombinationen av maskin och lucka.
I så fall beror det väl mer på hur hög lucka man sätter dit än på själva maskinen?
Nu har ju inte jag sett så mycket men på de integrerade maskiner jag sett har själva maskinluckan slutat rätt mycket högre än snickeriluckan.
Inte för att det förenklar saken men jag menar att det går inte att säga så här utifrån att en viss maskin kommer att funka. Det beror på kombinationen av maskin och lucka.
Hej Farzan,
Nej, det är inte en halvintegrerad maskin utan en ointegrerad som jag byggt om så den ser ut som en halvintegrerad... sk nödlösning..
Men nu vill jag ha en helintegrerad maskin.
Lucka bygger jag när jag vet vad som funkar eller inte..
/ N
Nej, det är inte en halvintegrerad maskin utan en ointegrerad som jag byggt om så den ser ut som en halvintegrerad... sk nödlösning..
Men nu vill jag ha en helintegrerad maskin.
Lucka bygger jag när jag vet vad som funkar eller inte..
/ N
Klicka här för att svara