Hade tänkt piffa till vårat kök med nya plattor och har tittat på ikeas fastbo väggplattor..??
Är det prisvärt och funkar de?
Hur fäster man dem och kan man fästa dem direkt på defintligt kakel eller måste rubbet först bort?

:)

Finns en skapligt ny (2010) tråd om Fastbo som jag tror kan ge svar på 2 av 3 frågor eller nåt.

Vad är det för något? Jag har kommit på att jag kanske inte vill ha kakel. Men ingenting annat tycker jag verkar bra ur renhållningssynpunkt så det skulle ju vara kul att veta om såna där väggplattor kan vara ett alternativ.

Hörde att Ikea Fastbo är inte bra, men jag bara hörde av någon. Tycker bäst att montera glas, själv har jag fixat det och det ser ut skit snyggt plus att det är lätt att rengöra :) och priset va också bra.

Jag tycker att glas brukar vara jättedrygt att göra rent. Avskyr både vårt glasbord och vår duschvägg av glas.

OK jag hade mer problem med kakel att rengöra än med glas. Även om man struntar ibland med att torka ordentligt så syns det ingenting då jag har motiv (bild) laminerat i glas. Det skulle kanske va inte bra som du säger om jag skulle ha vit yta bakom glaset, då ser man all skit som sitter på glaset.

Kanske värt att undersöka det alternativet. Jag vet ju att jag skulle tycka det är snyggt i alla fall. Måste se vad sambon säger också, han kan fnysa lite åt mina idéer ibland :)

He,he jag var också lite skeptisk från början men sen när jag kollat lite närmare och hittat vi ett företag som säljer såna glas och har utställning i Sthlm då var det lite tvartom och så åkte vi med frugan och kollat, fan vilka grejer dom hade om det gäller väggglas, man kan göra precis allt man bara vill :) Frugan sa att det va ju synd att vi har bara ett kök he,he

Vart var det någonstans?. Har de öppet på söndagar? Vi ska till Sthlm på söndag nämligen...

Vad är det för ca pris man får räkna med?

Jag vet inte om dom har öppet på söndag men du får kolla eller ringa och fråga dom ligger i Jordbro www.divetro.se

Vi har betalat rund 4600 kr inkl. moms. men det beror på storleken och vad ni vill.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.