B
Boolean: Tur att det inte var monterat - då hade jag aldrig fått upp maskinen 😂😂
4 svar · 796 läst
·
C
cpalm: [citat] Nej, fokusera på att lösa problemet med att det droppar. Men de tre saker jag noterade var; 1. Saknas diskmaskinsavstängning ovan bänk 2. Skåpet saknar vattentät botten 3. Det improviserade vattenlåset Sen vinner väl kanske inte dragningen av inkommande vatten några skönhetspoäng, men ser ut som att man valt att behålla gamla befintliga rör och då får man väl göra det
4 svar · 645 läst
·
H
hoogey: Har läst flera trådar om kalksten som bänkskiva i kök. Vet att det är känsligt både för syror och stötar men överväger det ändå. Det som avgör är om en skiva av kalksten med åren kommer uppfattas ha patina eller se sliten och skadad ut. Vi har inget emot att det blir repor i skivan så länge det inte påverkar funktionen. Fläckar som smälter in och ger en historik är också ok
0 svar · 910 läst
B
Bengt B...: Hej, Du har säkert fått bort skivan/skivorna vid det här laget. glöm allt med sågandet, använd en domkraft lätt som en plätt. Hälsningar Bengt B...
6 svar · 2,9k läst
·
AvsAnnelie
AvsAnnelie: [citat] Hej @Testarn! Tack för din återkoppling! Hajar. Får kolla om det är möjligt byta den skiva som är på kortsidan. Om det går att lossa endast den. Ha en längre från taket ned till bänken. Tack för tips även om rätt lim att använda och silikontips. 🙏
2 svar · 781 läst
·
T
Testarn: [citat] Jag gissar att TS har märkt om det behövdes galler eller inte efter 12 år... kanske har TS redan bytt kylen ändå efter den här tiden, eller flyttat :D
7 svar · 54,5k läst
·
D
Dilato: Det är ju inget kritiskt så att byta dörr känns overkill.
6 svar · 1,4k läst
·
T
Testarn: Ja och nej, det finns fästen på diskmaskinen där det ska sitta T-formade järn som det sedan sitter en plåtsockel på. De kom med på vår diskmaskin, både fästen och sockelplåt. Sen får man justera hur mycket den sticker ut så att den, i bästa fall, linjerar med övrig sockel och luckan går att öppna. Det går också att sätta en "vanlig" sockel förbi hela diskmaskinen om den inte
1 svar · 1,9k läst
·
H
HZL: Men eftertorkar du?
13 svar · 2,0k läst
Jasmina Masic
Jasmina Masic: Hur får jag loss B för att byta slang? [bild]
0 svar · 666 läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Lite värre om det är en hård skiva som är limmad i stället.
3 svar · 657 läst
Demmpa
Demmpa: Beroende på hur ens matlagning ser ut, bl.a. hur mycket fet man man steker/friterar mm så behöver kolfiltret tvättas/bytas med ett visst intervall. Sen rekommenderar tillverkarna olika intervall, bla beroende på hur stort kolfiltret är, allt mellan 1 ggr/år till 6 ggr/år. Kolfilter är som sagt en förbrukningsvara som årligen kostar pengar.
5 svar · 492 läst
S
sessions32: Tack för snabba och bra svar då vet jag vad jag ska göra 😀
5 svar · 754 läst
·
L
Lagerlasse: [citat] Här på västkusten får vi knappt någon snö längre 👍🏼
72 svar · 37,2k läst
·
K
Kristina J: [citat] tack, det var ett bra tips
9 svar · 1,1k läst
T
Testarn: Då är det bara att köra :)
3 svar · 605 läst
S
Sopiis: [citat] Jag fick en superfin carrara marmor skiva av dem. Fantastisk service och på min faktura stämde allt. Bild för referens.
9 svar · 2,7k läst
·
Jiji
Jiji: Jag tycker faktiskt att det blev snyggt.❤️
3 svar · 2,1k läst
·
K
Karrar Gaiad: [citat] Har du fått hjälp.jag har fått samma problem
2 svar · 1,6k läst
·
E
Emimy: Fick aldrig isär blandaren så det slutade med ett byte till annan blandare istället.
2 svar · 3,3k läst
·
H
hapazard: [citat] Inte ett dygn, men kanske 4h.
2 svar · 712 läst
Demmpa
Demmpa: Du kan sätta dit en hylla bakom fläkten, eller så flyttar du in fläkten till väggen.
1 svar · 1,1k läst
·
F
fribygg: [citat] Vilken eller vilka luckor menar du sitter i gipsskiva?
2 svar · 698 läst
·
I
Izze: [citat] Njao, jag kikade på en hel del leverantörer av kök som kunde bygga i massivt trä, kulladal mm mm Hittade tips på vikarebodarnas och skickade iväg en förfrågan. Fick en bra offert och jag hälsade även på snickeriet fast jag bor i Stockholm. Litet snickeri, personlig bemötande (Sebastian som driver snickeret) och även bra pris. Snickarna som tog emot köket var faktiskt lite
7 svar · 12,7k läst
Freestyler
Freestyler: Det finns en grupp på Facebook som har svar och ideér på allt möjligt när det gäller IKEA.
6 svar · 1,5k läst
E
En glad amatör: [citat] Jo, klart men då behöver inte utblåset från kolfilterfläkten vara kopplad till kanalen, utan den blåser ut vid sockeln och det finns en vanlig köksfläkt i kanalen vid taket.
17 svar · 8,7k läst
·
Demmpa
Demmpa: Tillverkare och modell på kökskranen? Ibland hänger det en batteribox under blandaren. Edit: kanske denna? https://storage.googleapis.com/inriver-data/oras/master/ready/files/original/189051_943497-06-23.pdf
1 svar · 1,2k läst
·
M
mattiasborger: Det spelar ingen större roll. Ska du montera flera skåp i följd underlättar det med en regel i bakkant men står skåpet solitärt kan det vara smidigare att justera in det med fyra egna ben. Glöm inte fästa det i väggen upptill också. Även här ges möjlighet till lite justering.
1 svar · 1,3k läst
K
Kirre2021: [citat] Klar det går, bara att limma på.
1 svar · 736 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.