Hej,

Jag anlitade ett företag för att göra en total köksrenovering i mitt hus inklusive VVS- och elarbeten. Elarbetet inkluderar även elgolvvärme. Projektledaren berättade för mig att det är en certifierad elektriker som gjort jobbet, men av någon anledning kan företaget inte tillhandahålla något elkvalitetsintyg. Han rekommenderar nu ett inspektionsföretag som gör inspektionen (betald av mig) av den utförda renoveringen, och eventuella fel kommer att åtgärdas kostnadsfritt. Frågan är, tillhandahåller inspektionen några sådana kvalitetsdokument? Jag vill bara ha all relevant kvalitetsdokumentation på plats för försäkring och försäljning av huset om det behövs. Jag är nybörjare inom detta område och all vägledning skulle vara mycket hjälpsam, tack!

Mvh,
Z

P
Mig veterligen finns inget krav på något dylikt dokument och byggaren har ansvar för det utförda arbetet i 10 år, så spara fakturor, övriga dokument och relevant kommunikation så ska det räcka.

• Gilla
zeezaf
  • Laddar…
Vem är det som kräver detta s.k. "elkvalitetsintyg"?

Finns det ens något som heter elkvalitetsintyg?

• Gilla
Stefan N
  • Laddar…
ACME skrev:
Mig veterligen finns inget krav på något dylikt dokument och byggaren har ansvar för det utförda arbetet i 10 år, så spara fakturor, övriga dokument och relevant kommunikation så ska det räcka.
tack så mycket!

useless useless skrev:
Finns det ens något som heter elkvalitetsintyg?
Jag har inte mycket kunskap om det, tyvärr, så kanske inget sådant dokument finns ändå. Jag ville bara se till att jag har de dokument som behövs för elarbeten, försäkringar etc.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.