Hej,

Gaaah!!
Har ett kök från 2004. Marbodal. Där befintlig kyl och frys är av modell fristående. Och är "inplacerade/inpassade" i köket som på bild. Måtten på bef kyl och frys är ca (hxbxd) 175x59x58. Mao passar perfekt in istf för ett högskåp.

Nu hade jag då zoomat in på att köpa Siemens. För att det ska matcha den nya diskmaskinen och den nya micron!!. Tänkte då i min enfald att det borde väl gå och få tag i typ samma mått... men icke.
Ny fristående kyl/frys är då såklart högre. Ok. Jag kan modifiera överskåpet... Men, dom är också 65 djupa!! Kommer sticka ut en hel del m.a.o.
Tanken är att byta/renovera köket. Men i sinom tid. Alternativet är då köpa och montera två högskåp av billigaste modell (typ IKEA) bara för att kunna få dit ny integred kyl/frys och tillverka någon j-kla lucka så länge. Vilket blir ett rejält meck och drar iväg med onödiga pengar!! Har egentligen inget behov av att kyl/frys ska vara integrerade. Jag är helt ok med att en kyl/frys faktiskt ser ut som en kyl/frys.
Och ibland vill man kanske dra ut kyl o frys. Hur enkelt är det med med integrerade!!

Suck!!
Vill bara skriva av mig., Trött på krångel!
Over and out!!

• Kök med fristående kyl och frys från 2004 integrerade bland skåp, dekorerade med magneter och lappar. Siemens-ugn syns bredvid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ser väl bra ut som det gör kan jag tycka. Det gör nog fler. Man stirrar sig lätt blind på sådant här.

Så varför inte bara minimera frustrationen över nya sk "produktförbättringar"? Alltså lite av: "Om det inte är trasigt laga det inte"-tänk. Tipset är att ta ett par månaders paus innan beslut och se om det går att leva med det.

• Gilla
hapazard och 1 till
  • Laddar…
Skulle också leva med det om de inte är dåliga på annat sätt. Angående djupet kanske det går att öppna väggen bakom för att få in de nya lite till?

H hapazard skrev:
Skulle också leva med det om de inte är dåliga på annat sätt. Angående djupet kanske det går att öppna väggen bakom för att få in de nya lite till?
Bra förslag. Har faktiskt varit inne på det. OSB och gips bakom idag. Ca 24 mm. Ersätta med 9 mm gips. Tjänar i varje fall 15 mm. :-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.