Hej! Jag bor i en villa med alliansfläkt. Den jobbar ihop med någon fläktmotor på vinden på något vis, ja ni vet.
Idag är den inbyggd i ett vanligt överkåp. Om jag ska byta ut den vad har jag för alternativ?
Den idag ser ut exakt så här: https://www.byggshop.se/interior/ko...caV7ldbFS97ucROwe42AXqcnr4X4zL5EaAoDLEALw_wcB
När vi flyttade in fungerade inte belysningen (åtgärdat med modern belysning), samt att den låter jävligt högt. Finns det någon ersättare?

M MRAnonymus skrev:
Hej! Jag bor i en villa med alliansfläkt. Den jobbar ihop med någon fläktmotor på vinden på något vis, ja ni vet.
Idag är den inbyggd i ett vanligt överkåp. Om jag ska byta ut den vad har jag för alternativ?
Den idag ser ut exakt så här: [länk] - Business Value - High Prio - Shopping&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=PLA - Business Value - High Prio - Shopping&utm_id=21043194632&gad_source=1&gad_campaignid=21043194632&gclid=Cj0KCQjwoZbBBhDCARIsAOqMEZW-nywL3yagcHj_7p3gQEncaV7ldbFS97ucROwe42AXqcnr4X4zL5EaAoDLEALw_wcB
När vi flyttade in fungerade inte belysningen (åtgärdat med modern belysning), samt att den låter jävligt högt. Finns det någon ersättare?
Borde väl gå att byta till en annan. Ev måste man se över styrningen

https://www.bygghemma.se/kok-och-bad/vitvaror/koksflakt-och-spisflakt/alliance-flakt/

M MRAnonymus skrev:
Den idag ser ut exakt så här: [länk] - Business Value - High Prio - Shopping&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=PLA - Business Value - High Prio - Shopping&utm_id=21043194632&gad_source=1&gad_campaignid=21043194632&gclid=Cj0KCQjwoZbBBhDCARIsAOqMEZW-nywL3yagcHj_7p3gQEncaV7ldbFS97ucROwe42AXqcnr4X4zL5EaAoDLEALw_wcB
bara titta på thermex, franke , fjärråskupan etc inget svårt att finn men om det passar med smaken....

klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Borde väl gå att byta till en annan. Ev måste man se över styrningen

[länk]
Ingen av dessa är ju "Inbyggd" med knapparna underpå, vilket innebär att jag måste göra ingrepp i befintlig skåpstomme för att få ihop det... Tänkte mig något mer quick fix "den här passar ungefär och kostar inte mer än x tusen" men det verkar vara en utopi :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.