3 804 läst ·
44 svar
4k läst
44 svar
Hur gör man med kylfrys i stugan på vintern
Jag har läst nu om Grundig kylfrys som har inbyggd frostskydd och därmed kan stå i kalla rum upp till -15
Jag vet ingenting om produkten. Men det låter rimligt om poängen är att man skall ha kylskåpet igång och förvara mat i det när det är kallt i rummet där det står utan att den fryser. Alla kylskåp kan stå avstängda i kyla.G göstaberling skrev:
Den här tråden har ju spårat totalt…. TS vill veta om det är säkert att stänga av kyl/frys när man kallställer stugan. Och tror hen fick klara svar i de tre-fyra första inläggen.
Så undrande varför så många engagerar sig i detta efter det?
Allt väl, bara förvånad….
Så undrande varför så många engagerar sig i detta efter det?
Allt väl, bara förvånad….
Svar: JaG göstaberling skrev:
Svar: Man gör som man vill.G göstaberling skrev:
Svar: Jo det får de.G göstaberling skrev:
Svar:
Men vill man vara säker frågar man tillverkaren/generalagenten om vad som gäller för just den modell man har/är intresserad av/köper. Sedan följer man de råd och instruktioner man då får. Istället för att lita på vad "Någon på ett nät-forum" skriver. Om inte annat har man bättre förutsättningar att få ersättning från en försäkring om man gör så.
Hoppas det är svar på frågorna.
det är så på BH sen gammaltLarsa skrev:
japp man får bättre svar från ett callcenter med tonåringar än yrkesfolkO skrev:
Svar: Ja
Svar: Man gör som man vill.
Svar: Jo det får de.
Svar:
Men vill man vara säker frågar man tillverkaren/generalagenten om vad som gäller för just den modell man har/är intresserad av/köper. Sedan följer man de råd och instruktioner man då får. Istället för att lita på vad "Någon på ett nät-forum" skriver. Om inte annat har man bättre förutsättningar att få ersättning från en försäkring om man gör så.
Hoppas det är svar på frågorna.
När det gäller att få tag i rätt bruksanvisning är jag ganska säker på att du har rätt.returen skrev:
Vad gäller kompetens och kunskaper hos såväl tonåringar som yrkesfolk kan man ju tro vad man vill generellt sett. Det finns naturligtvis ett litet toppskikt inom alla områden. Även bland tonårigt yrkesfolk.
O skrev:
Jag kanske missförstår vad du försöker säga men menar du att man ofta får kompetent och bra hjälp när man vänder sig till olika organisationers "kundtjänster" håller jag tyvärr inte alls med. Min erfarenhet är snarare att man alltför ofta får mer eller mindre irrelevanta svar som inte alls hjälper. När man undantagsvis faktiskt får ett korrekt svar som löser ens problem blir jag snarast glatt överraskad eftersom jag upplever det som ovanligt.O skrev:
Det finns antagligen en anledning till att förkortningen HUCA/HUACA har uppkommit...
Japp det finns tre svar de gerO skrev:
När det gäller att få tag i rätt bruksanvisning är jag ganska säker på att du har rätt.
Vad gäller kompetens och kunskaper hos såväl tonåringar som yrkesfolk kan man ju tro vad man vill generellt sett. Det finns naturligtvis ett litet toppskikt inom alla områden. Även bland tonårigt yrkesfolk
Alfredo skrev:
Jag kanske missförstår vad du försöker säga men menar du att man ofta får kompetent och bra hjälp när man vänder sig till olika organisationers "kundtjänster" håller jag tyvärr inte alls med. Min erfarenhet är snarare att man alltför ofta får mer eller mindre irrelevanta svar som inte alls hjälper. När man undantagsvis faktiskt får ett korrekt svar som löser ens problem blir jag snarast glatt överraskad eftersom jag upplever det som ovanligt.
Det finns antagligen en anledning till att förkortningen HUCA/HUACA har uppkommit...
-sitter sladden i?
-kontakta service!
-det är inte lönt köp nytt.
allt övrigt besvaras med vet ej
Är det ett problem vid-15?
Klicka här för att svara