Jag har läst nu om Grundig kylfrys som har inbyggd frostskydd och därmed kan stå i kalla rum upp till -15

• Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
G göstaberling skrev:
Jag har läst nu om Grundig kylfrys som har inbyggd frostskydd och därmed kan stå i kalla rum upp till -15
högst tveksamt vad du/vestel menar med detta
grundig är och förblir turkiskt skit
grundig ,flåt, vestel listar inga sådana produkter på sin hemsida

G göstaberling skrev:
Jag vet ingenting om produkten. Men det låter rimligt om poängen är att man skall ha kylskåpet igång och förvara mat i det när det är kallt i rummet där det står utan att den fryser. Alla kylskåp kan stå avstängda i kyla.

Den här tråden har ju spårat totalt…. TS vill veta om det är säkert att stänga av kyl/frys när man kallställer stugan. Och tror hen fick klara svar i de tre-fyra första inläggen.
Så undrande varför så många engagerar sig i detta efter det?

Allt väl, bara förvånad….

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
G göstaberling skrev:
Vi ska köpa ett nytt kyl-frysskåp till stugan. Det blir minusgrader inomhus när vi inte är där på vintertid med undantag av de helgerna vi åker dit. Kan vi stänga av kyl-frysskåpet varje gång vi åker utan att det tar skada
Svar: Ja
G göstaberling skrev:
eller hur gör man?
Svar: Man gör som man vill.
G göstaberling skrev:
Eller får ett kylskåp inte ens står avstängd i ett kallt rum?
Svar: Jo det får de.

Svar:
Men vill man vara säker frågar man tillverkaren/generalagenten om vad som gäller för just den modell man har/är intresserad av/köper. Sedan följer man de råd och instruktioner man då får. Istället för att lita på vad "Någon på ett nät-forum" skriver. Om inte annat har man bättre förutsättningar att få ersättning från en försäkring om man gör så.

Hoppas det är svar på frågorna.

• Haha
returen
  • Laddar…
Larsa Larsa skrev:
Så undrande varför så många engagerar sig i detta efter det? Allt väl, bara förvånad….
Javisst är det svårt att förstå engagemanget bakom en del inlägg? 😉

• Gilla
returen
  • Laddar…
Larsa Larsa skrev:
Den här tråden har ju spårat totalt…. TS vill veta om det är säkert att stänga av kyl/frys när man kallställer stugan. Och tror hen fick klara svar i de tre-fyra första inläggen.
Så undrande varför så många engagerar sig i detta efter det?

Allt väl, bara förvånad….
det är så på BH sen gammalt

O O skrev:
Svar: Ja

Svar: Man gör som man vill.

Svar: Jo det får de.

Svar:
Men vill man vara säker frågar man tillverkaren/generalagenten om vad som gäller för just den modell man har/är intresserad av/köper. Sedan följer man de råd och instruktioner man då får. Istället för att lita på vad "Någon på ett nät-forum" skriver. Om inte annat har man bättre förutsättningar att få ersättning från en försäkring om man gör så.

Hoppas det är svar på frågorna.
japp man får bättre svar från ett callcenter med tonåringar än yrkesfolk

• Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
returen returen skrev:
japp man får bättre svar från ett callcenter med tonåringar än yrkesfolk
När det gäller att få tag i rätt bruksanvisning är jag ganska säker på att du har rätt.

Vad gäller kompetens och kunskaper hos såväl tonåringar som yrkesfolk kan man ju tro vad man vill generellt sett. Det finns naturligtvis ett litet toppskikt inom alla områden. Även bland tonårigt yrkesfolk.

• Haha
returen
  • Laddar…
O O skrev:
Men vill man vara säker frågar man tillverkaren/generalagenten om vad som gäller för just den modell man har/är intresserad av/köper. Sedan följer man de råd och instruktioner man då får. Istället för att lita på vad "Någon på ett nät-forum" skriver.
O O skrev:
Vad gäller kompetens och kunskaper hos såväl tonåringar som yrkesfolk kan man ju tro vad man vill generellt sett. Det finns naturligtvis ett litet toppskikt inom alla områden. Även bland tonårigt yrkesfolk.
Jag kanske missförstår vad du försöker säga men menar du att man ofta får kompetent och bra hjälp när man vänder sig till olika organisationers "kundtjänster" håller jag tyvärr inte alls med. Min erfarenhet är snarare att man alltför ofta får mer eller mindre irrelevanta svar som inte alls hjälper. När man undantagsvis faktiskt får ett korrekt svar som löser ens problem blir jag snarast glatt överraskad eftersom jag upplever det som ovanligt.

Det finns antagligen en anledning till att förkortningen HUCA/HUACA har uppkommit...

• Gilla
returen
  • Laddar…
G göstaberling skrev:
Det betyder bara att frysen tål att vara igång vid -15. Det finns ingen magisk värmare någonstans, så blir det minusgrader i rummet blir det minusgrader även i kylskåpet.

• Gilla
göstaberling
  • Laddar…
O O skrev:
När det gäller att få tag i rätt bruksanvisning är jag ganska säker på att du har rätt.

Vad gäller kompetens och kunskaper hos såväl tonåringar som yrkesfolk kan man ju tro vad man vill generellt sett. Det finns naturligtvis ett litet toppskikt inom alla områden. Även bland tonårigt yrkesfolk
Alfredo Alfredo skrev:
Jag kanske missförstår vad du försöker säga men menar du att man ofta får kompetent och bra hjälp när man vänder sig till olika organisationers "kundtjänster" håller jag tyvärr inte alls med. Min erfarenhet är snarare att man alltför ofta får mer eller mindre irrelevanta svar som inte alls hjälper. När man undantagsvis faktiskt får ett korrekt svar som löser ens problem blir jag snarast glatt överraskad eftersom jag upplever det som ovanligt.

Det finns antagligen en anledning till att förkortningen HUCA/HUACA har uppkommit...
Japp det finns tre svar de ger
-sitter sladden i?
-kontakta service!
-det är inte lönt köp nytt.
allt övrigt besvaras med vet ej

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det betyder bara att frysen tål att vara igång vid -15. Det finns ingen magisk värmare någonstans, så blir det minusgrader i rummet blir det minusgrader även i kylskåpet.
problemet är att vid -15 funkar inte heller frysen som den skall

Är det ett problem vid-15?

D Daniel 109 skrev:
Är det ett problem vid-15?
iom att man vill ha högst -18C så ja

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.