Stefan Bengtsson
Stefan Bengtsson: Tack för återkopplingen.
9 svar · 4,6k läst
Snailman
Snailman: [citat] http://www.ikea.com/se/sv/assembly_instructions/maximera-lada-lag__AA-667107-4_pub.pdf sid 15 visar i vilka hål skenan monteras för dold låda (i hålen med nummer 2) sid 7 visar en ej dold låda (som inte sitter längst ner i stommen) (i hålen med nummer 1 och 3) dold låda monteras skenorna med annat avstånd till stommens front alltså dessa visar en låg låda, det blir motsvarande
9 svar · 11,9k läst
J
Jocke_M1909: Kanalfäkt kunde man kanske haft sålänge tills nya fläkten är på plats.
1 svar · 1,6k läst
P
Pärran: Vad har du tänkt att ha i lådorna? Sopsorteringen funkar väl inte i 37cm versionen.
3 svar · 1,7k läst
·
T
Tommyjor: Jag har precis samma problem. Jag antar att du vid det här laget har kommit fram till en lösning? Jag tar gärna del av den.
2 svar · 5,8k läst
·
HOBBY ARCHITECT
HOBBY ARCHITECT: 1. Röret från köksfläkten är väl bara typ 1 dm i diameter? 2. Men öppning/rör från en kamin eller öppen spis måste väl vara bredare, 4 dm eller vad? 3. Kan dom också dras delvis horisontellt? Jag tänker på det här huset, har aldrig sett ett golv över en öppen spis förut. [bild] (bild från http://www.svt.se/nordiska-hus/se-program/nordiska-hus-sasong-1-avsnitt-2)
4 svar · 1,6k läst
·
xibeca
xibeca: Theofils säljer blums lådor. Kan göra egna lådor med önskade mått. Dyrare än IKEA iofs.
15 svar · 12,0k läst
·
Johan-
Johan-: [citat] Handhavandet sitter i händerna såklart, men för mig verkar de stenar jag kapar vilja glida ur 45-gradersjiggen under själva kapningen vilket irriterar en del ...tillverkar en egen diagonaljig istället till nästa kakelprojekt när nu det blir istället för plastskräpet man får med till maskinen.
9 svar · 2,3k läst
·
godeha
godeha: http://www.alundajarngjuteri.se/ kan göra sådana åt dig
1 svar · 3,9k läst
·
H
Henri: Dubbel tråd!?
6 svar · 6,0k läst
Zemerlin
Zemerlin: Du får plats att lägga kablar bakom skåpen utan att fräsa ut något. Det skall ju sitta distanser som ger dig ca 1 cm mellan skåp och vägg. Som utgångspunkt drar man elen först, det är nog alltid lättast. Men om du är osäker på var allt skall vara och använder skenan så kan du ju hänga upp alla skåp (eller nästan alla) och se vart allt kommer och därefter bara lyfta lite på
1 svar · 5,3k läst
T
TuXy: Det hade jag nog också provat faktiskt. Lim är inte lika fuktigt som fix = fördel. I något av alla dessa byggprogram på tv så har det använts kakellim där man talade väldigt gott om det för att det var så mycket enklare än fix. För att säkerställa att det sitter fast borde du kunna knacka på väggen. Ihåligt ljud signalerar att det inte sitter som det ska men är det stumt så
5 svar · 9,3k läst
Gusten87
Gusten87: Den berömda limträbalken blev väl inbyggd men eftersom alla timmerstockar inte var helt raka fick det bli en liten låda för att dölja detta men det passade ju perfekt att fälla in spottar i =) [bild]
45 svar · 17,2k läst
·
Perk
Perk: Här körde vi med Essves fasadplugg för att slippa moment att sätta upp skåp på plats, märka upp för hål, plock ner skåp, borra, plugga, upp med skåp, pricka rätt med alla skruvar... Med fasadplugg sätter du upp skåpen, borrar genom stomme och in i vägg (jag kör med vanlig lång träborr hela vägen , i med plugg genom skåpstommen, skruva, klart.
7 svar · 10,4k läst
P
PatrikJo: Om ni ändå ska riva i stort sett allting, tjänar ni då något på att spara den gamla panelen? Det borde gå på ett par timmar att riva ner den, och då vet ni precis vad ni har att skruva i. Ni får dessutom möjlighet att glesa upp om det behövs, och ni har möjlighet att inspektera hur taket faktiskt ser ut.
10 svar · 6,3k läst
·
D
Direktörpelle: Skruvar du med rätt skruv så är det inga problem. Släppet mellan huvud och gänga får inte vara mer än 12mm.. Även om du haft liggande reglar så skulle det fungera utmärkt. Skåpen är 80cm.. Blir en stor avlastningsyta på väggen.
4 svar · 5,4k läst
13th Marine
13th Marine: [citat] Samtidigt så erbjuder moderna stommar betydlig bättre förvaringskonstruktioner (lagrade mjukstängande utdragslådor som exempel, eller hörnskåp där man kan se allt innehåll) Hela upplägget i detta kök påminner väldigt mycket om det kök jag rev ut för två somrar sedan, det var byggt -56.
12 svar · 10,6k läst
·
I
imported_PE: Tänkte hör om någon känner till till andra tillverkare av skivor som har kakelimitation, typ Smartpanel? Är ute efter 15x15 alt. 10x10 cm vitt kakel samt att ytan klarar lite vattenstänk då den ska sitta mellan bänkskiva och överskåp. Hälsningar Pelle
0 svar · 2,7k läst
T
Thomas_Blekinge: Finns inga begränsningar för VA-placering och el? Är det mycket gångtrafik mellan dörrarna? Kan den utstickande väggen mellan C och D rivas?
5 svar · 2,5k läst
·
C
cazz: mm tror helt enkelt det inte fungerar och det enda jag kan göra är att måla om dom som var min tanke från början.
18 svar · 8,4k läst
S
Skogen65: Hej Jag har ofta behov att att steka lite större mängder kött och har funderat på att köpa ett stekfat för detta ändamål. Jag har tittat på denna. http://www.prokok.se/stekfat-33cm-gastroguss-p-7347.html Jag måste isåfall köra den över flera zoner. Någon som vet hur det fungerar i gränserna mellan olika zoner. Blir det för kallt i mellan zonerna? Finns det bättre alternativ? Jag
0 svar · 2,6k läst
K
Kapten_Haddock: Håller på att "budget" renovera ett kök och kollar på Ikea grejor. Finns det något likvärdigt alternativ pris o kvalitetsmässigt? Det är främst vitvaror, häll, ugn, diskho och blandare, samt laminatskiva i mitt fall. Begagnat hade jag föredragit men det finns inte riktigt tid till det. Så någon som har några tips? MVH/
0 svar · 1,9k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: Favorit i repris Varför hålla på och borra och trixa? Rekommenderar ett sådant här. Finns att köpa överallt It's design.se, 253 kr [bild] http://www.itsdesign.se/avstallningsgaller/2583-0 Och på IKEA, 39 kr [bild] http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30111087/
11 svar · 3,4k läst
·
A
AndersS: [citat] Kör du dem i samma lackeringsprocess så blir det lika. Vi har en gammal lackerad DUX bokhylla där de långa hyllplanen är gjorda i lamellträ och de korta i någon form av spånskiva. Så skiljer det hänger det på underarbete, grundfärg, typ av ytfärg och hur mycket färg/lager man lagt på.
20 svar · 9,0k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: Morot? :eek:
7 svar · 1,4k läst
anders07
anders07: [citat] Det finns ju annars "hörn" varianter av uttag som du kan putta in mot väggen som täcker hålet annars. Jag har sett en ett uttagsvariant från Tyskland också som ju då blir mycket lägra annars...
5 svar · 5,0k läst
·
K
Kapten_Haddock: Ok, Ska ja försöka få skivan bakom bänkskivan eller mot? Antar det underlättar att den ligger bakom den dag man ska byta bänkskiva.. MVH/ [citat]
2 svar · 1,2k läst
M
Mr Finsk: Hej, Vi är på jakt efter inbyggnadsugn och har fallit för en modell från Gaggenau. Den är dock sidohängd så att gångjärnen sitter på sidan och inte i underkant. Detta är säkert jättebra om man har ugnen i ett högskåp men vi tänkte ha den i ett bänkskåp under hällen. Är det någon som har erfarenhet av detta? Tack på förhand!
0 svar · 1,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.