Hej,

Jag är på jakt efter ett ventilationsgaller i rostfritt till mitt kylskåp. Det verkar helt omöjligt att få tag på. Jag vill inte ha plast, trä eller aluminium. Jag vill ha rostfritt. Det finns inte på Silvan, K-rauta, Bauhaus eller Fredells.

Mitt kök är svart och jag ska ha rotfria vitvaror till det, därför är det viktigt att gallret är i rostfritt, och inte "rostfri look"

Ytterst tacksam för hjälp.

MVH Peter

Franke hade ett förut, kostade en tusenlapp. (Använd forumets sökfunkrion, det finns en gammal tråd som tar upp precis det här.)

Hej och tack för svar.

Jag har redan kollat den gamla tråden, den gav inga svar. Bara en massa tips på alternativa galler. Thermex har inga längre. Jag vill ha ett rostfritt, inget annat.

FRANKE var ett bra tips, jag kollar med dem.

//Peter

Har samma problem som dig TS. Själv blir min lösning att beställa rostfri rundstång som jag sedan svetsar ihop, då kan jag även göra fästen till gallret så det går att fästa lätt. Fast det hela förutsätter ju att man har en liten maskinpark till förfogande:).

Jo, det vore ju toppen om jag kunde bygga ett själv. Men det funkar inte riktigt, om du förstår. Blir galen på det här, hur kan man ha missat något sånt här??

MVH Peter

Perforerad rostfri plåt finns på Järnia och Bauhaus. Ett par hål och vinkeljärn borde kunna passas in. Repor, hål, skruvskallar kan man sedan slipa "borstat" med våtslippapper. Gör en passande mall i papp eller kartong, använd de fästen du skall ha och skär sedan ut i plåt. Inte så svårt, men ett par pilsner krävs.

/C

• Gilla
BuilderGreen
  • Laddar…
Hej,

Jag har samma problem som ovan, fast jag behöver ett 90cm brett. Ska ha en Siemens side-by-side.

Någon som har hittat en lösning??

Mvh
Adam

Sentens (Electrolux Home) och Marbodal har ett nytt galler för kyl o frys som är i rostfritt... Borde även finnas för 90cm

cullberg skrev:
Sentens (Electrolux Home) och Marbodal har ett nytt galler för kyl o frys som är i rostfritt... Borde även finnas för 90cm
Tack!

Får kolla det i butik, hittade inget på webben om det

Jag har ett överblivet, mycket snyggt ventilationsgaller i rostfritt avsett till just det ändamålet ;-)

(Det är ett Sentens)

Fast det är ju bara standard bredd.

Prova här. Funkade bra för mig.

http://www.purus.se/sok/#galler/tx_pxaproductmanager_domain_model_product

Peter77 skrev:
Hej,

Jag är på jakt efter ett ventilationsgaller i rostfritt till mitt kylskåp. Det verkar helt omöjligt att få tag på. Jag vill inte ha plast, trä eller aluminium. Jag vill ha rostfritt. Det finns inte på Silvan, K-rauta, Bauhaus eller Fredells.

Mitt kök är svart och jag ska ha rotfria vitvaror till det, därför är det viktigt att gallret är i rostfritt, och inte "rostfri look"

Ytterst tacksam för hjälp.

MVH Peter

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.