Nästan alla kakelsättare som kör stamrenoveringar jobbar på ackord.
Där ligger nog svaret. Snabbt, enkelt och godkänt.
För onekligen verkar det ju vara godkänt av alla besiktningsmännen som kontrollerar arbetet innan inflyttning.
Där ligger nog svaret. Snabbt, enkelt och godkänt.
För onekligen verkar det ju vara godkänt av alla besiktningsmännen som kontrollerar arbetet innan inflyttning.
Nackdelen med silikon är att man kan glömma att måla väggen sedan, när man närmar sig silikonet med penslen så pärlar sig färgen bara. Då är det bättre med vanlig hårdfog som i TS fall och där har TS svaret på sin fråga också.
Iofs tycker jag att båda varianterna är fula. För min del är det en valfri avslutningslist som gäller eller ingenting alls så drar målaren en latexfog på kakelkanten och målar sedan ut på den.
Iofs tycker jag att båda varianterna är fula. För min del är det en valfri avslutningslist som gäller eller ingenting alls så drar målaren en latexfog på kakelkanten och målar sedan ut på den.
När jag kaklade en liknade yta så var jag ytterst sparsam med fix där så det blev en ganska snygg kant som jag sedan målat över med vitt. Ser mycket mer diskret ut och inte smutsigt än, satte kaklet i september, och det går att torka av ev. fett.
Klicka här för att svara

