S
Är det ngn som sett impregnering för kakelfogar? Har för mig att jag sett det någonstans men kommer inte ihåg vart.

//Steelis

Ja, det finns en produkt som heter Fogskydd eller liknande (från Kiilto) som är typ en färglös lack som penslas på fogarna. Jag har använt den både på golv och kökskakel med framgång -- fogskyddet fyller helt klart sin funktion och gör att fogarna inte blir fläckiga.

Edit: Jag köpte på Bauhaus

Jag köpte nåt preparat (som jag förträngt vad det hette) för att försegla klinkerfogarna i hallen. Jag köpte det i alla fall hos en "riktig" golvaffär och det var svindyrt - 300 spänn för en flaska. Det hjälpte inte ett smack.

Ett produktnamn jag hört om är TemaTight. Frågan är hur tillförlitligt det är?

Jag är sugen på vit fog i badrummen och undrar om detta är en lösning som gör att man törs gå på vit fog?

Jag är ju inte så sugen på att ha en gulfläckig fog efter ett halvår eller så.

Vi har vit kakelfog i badrummet (trots kakelsättarens protester). Jag köpte fogskydd i kakelaffären och impregnerade fogen i duschen. Nu efter tre år är fogen inte gulfläckig, även om den kanske skulle må bra av lite extra skurning. Helt OK faktiskt.

Den heter Texelent nånting, sprayflaska och luktade förfärligt. Man stod ut ett tag och fick avbryta för att andas ren luft.

Jag körde den där från Bauhause. Tyvärr så missfärgar den ju kaklet också :@ (Har vitt matt enfärgat kakel)

Får prova att köra hela kakelplattorna och se om det går att fixa på det viset. Nu syns det ju bara bredvid fogarna, där det har kommit bredvis, så att säga...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.