16 622 läst ·
7 svar
17k läst
7 svar
Mikro ovanpå ugn i högskåp
Håller på att montera mikron ovanpå inbyggnadsugnen i Ikeas högskåp. På deras bilder är det nästan inget avstånd mellan ugn och mikro, vilket det blir om man sätter en hylla ovanpå ugnen som mikron ska stå på. Så hur fixar dom det? Ställer dom mikron direkt på ugnen?
fredwal skrev:
Samma fundering här. Men är det Metod eller Faktum du pratar om? Jag har Metod. Läst alla 3 manualerna i flera timmar nu utan att få ihop det på ett snyggt sätt
L-pinnar!? Är det vinkeljärnen du menar, som ugnen ska vila på...?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Jag skulle aldrig sätte en micro ovanför en "vanlig" ugn.
Elektroniken i micron mår dåligt av värme.
Men har man disciplinen att inte använda micron när ugnen är varm så OK.
Protte
Elektroniken i micron mår dåligt av värme.
Men har man disciplinen att inte använda micron när ugnen är varm så OK.
Protte
Vi har en marco-ugn (Varmluftsugn med inbyggd micro). Den elektroniken borde inte må så bra då om ditt påstående stämmer?prototypen skrev:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Den ugnen är ju konstruerad att den blir varm.
En vanlig micro är mera tänkt för 20-25 graders omgivningstemperatur.
Kommer inte ihåg men det är väl en halvering av livslängd för varje 10 grader temperaturhöjning
Protte
En vanlig micro är mera tänkt för 20-25 graders omgivningstemperatur.
Kommer inte ihåg men det är väl en halvering av livslängd för varje 10 grader temperaturhöjning
Protte
Klicka här för att svara