14 109 läst ·
28 svar
14k läst
28 svar
måttbeställa en rostfri diskbänk
Sida 1 av 2
Köksrenovering i sikte - undersöker marknaden för måttbeställda röstfria diskbänkar i längder över 3000cm. Man kan få hicka av prisförslag jag får upp i olika planeringsprogram på nätet
.
Än så länge har jag inte blivit skrämd av NordicTech Industry från Kristianstad.
Deras priser ligger i nivå jag gärna betalar för en 370cmx 63,5cm bänk med 1 stor enkel diskho fex 50x40 och hål för häll
dvs under 15000kr och inte över 20000kr som det kan kosta hos andra kända firmor.
Någon med erfarenheter av tillverkaren NordicTech ?
gaia
Än så länge har jag inte blivit skrämd av NordicTech Industry från Kristianstad.
Deras priser ligger i nivå jag gärna betalar för en 370cmx 63,5cm bänk med 1 stor enkel diskho fex 50x40 och hål för häll
dvs under 15000kr och inte över 20000kr som det kan kosta hos andra kända firmor.
Någon med erfarenheter av tillverkaren NordicTech ?
gaia
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Varför menar du att plåttjockleken är så viktig?nimhed skrev:
Det är ju trots allt en diskbänk, där man vill ha rf stål för att det är tåligt mot vatten och annat som förekommer i kök.
Men det är inte en mekanisk verkstad eller smedja.
För mycket och för litet osv...
I katalogen står det 1,2mm . Ganska ok eller? Den är också underbyggd av spån och trä för att ytan ska stabiliseras.... tror jag om spånskivors funktion.
men prisskillnaden är så stor så jag är lite fundersam .... vad beror det på?
gaia
men prisskillnaden är så stor så jag är lite fundersam .... vad beror det på?
gaia
Redigerat av moderator:
Absolut, har själv liknande (1,25). Tror IKEA kör med 0,8 eller kanske ännu tunnare (0,6 ?)gaia skrev:
Har tyvärr ingen erfarenhet om tillverkaren. Beställde själv av Landskrona RF (2007). Jag är mycket nöjd, men bästföredatumet på den recensionen kanske börjar bli för gammal.
Jag tycker det är stor skillnad i känsla när man jämför. Ger en styvhet som märks. Nu beställde vi en L-formad diskbänk, vilket medför svetsning och då kanske tjockleken spelar ännu större roll för slutresultatetKnockOnWood skrev:
Nimhed , det är just L-na som gav mej ett prischok
. Det var kanske mer humana priser anno 2007 .
Ifö ligger strax efter på prispallen.
Jag får kolla en gång till ... det är kanske så enkelt att momsen är inte med. Men skillnaden är mer än 25% så jag undrar vad det beror på.
gaia
Ifö ligger strax efter på prispallen.
Jag får kolla en gång till ... det är kanske så enkelt att momsen är inte med. Men skillnaden är mer än 25% så jag undrar vad det beror på.
gaia
Nja, det vet jag inte. Vi betalade ganska bra för den (med dina mått räknad) L-formad 3 meter åt ena hållet och 1,5 meter åt andra. Uppvikt bakkant hela vägen och två hoar. Tror vi gav drygt 20.gaia skrev:
Det står på deras hemsida i årets katalog att alla priser är konsumentpriser och momsen är inräknat och bara frakt tillkommer. Pust ,pust.
Deras mindre pjäser kan vara av 1mm plåt men just det som måttbeställs ska vara 1,25mm. Tycker också att det inte får vara för fladdrigt
.
Har försökt jämföra päron med päron så gott det gick och kan inte fatta att NT priset är 14500 och fex Intra 20800. Jobbar NT grattis?
Skillnaden verkar inte ligga i plåttjockleken....
Deras mindre pjäser kan vara av 1mm plåt men just det som måttbeställs ska vara 1,25mm. Tycker också att det inte får vara för fladdrigt
Har försökt jämföra päron med päron så gott det gick och kan inte fatta att NT priset är 14500 och fex Intra 20800. Jobbar NT grattis?
Skillnaden verkar inte ligga i plåttjockleken....
Då förstår jag att du reagerar. Det jag minns att jag reagerade på var skillnader beroende på vilken ho man valde. Vissa hoar (med vassa kanter) kunde öka priset med hur mycket som helst.gaia skrev:
Du får hoppas på att hitta en bekants bekant som jobbar på stället.
....har undersökt höarna och det är som Nimhed sa . Ett hö kan hissa upp priset ordentligt
.
Jag har dock försökt välja en traditionell form på mitt hö med hopp att den är inte lyxprisat och att man kan enkelt byta korgventil mot en standard sillbricka
.
Jag kanske till slut väljer standard diskbänk för ett humant pris och granit för resten av pengarna jag sparat på rostfritt
gaia
Jag har dock försökt välja en traditionell form på mitt hö med hopp att den är inte lyxprisat och att man kan enkelt byta korgventil mot en standard sillbricka
Jag kanske till slut väljer standard diskbänk för ett humant pris och granit för resten av pengarna jag sparat på rostfritt
gaia
Såg att bygghemma.se hade en hel del integrerade diskbänkar
