M
MRAnonymus: Beställde iaf en siemens lc67bc532 med en standard kolfiltertillsats (den där clean air module för 2500 har jag inte råd med. Verkar lika dyr i utlandet också) för en femhundring extra. Den kommer ju att blåsa ut luften både åt höger och vänster... På högra sidan ca 40cm bort kommer frånluftsdonet att sitta. Tänkte köpa ett med olika lägen så att man kan justera in grundflöde
1 svar · 1,5k läst
C
camaro1969: ja det kanske är en glasskiva man ska ha... får kolla med en bekant som är glasmästare :)
5 svar · 4,8k läst
·
B
biggles12: Protest! Neff är inte top of the line inom Bosch-koncernen, det är Gaggenau. Och det är från Gaggenau som Neff/Siemens fått ärva Disc Control. Kan varmt rekommendera Gagganaus hällar!
13 svar · 10,2k läst
F
Fredrik_Lerum: Pinsamt nog insåg jag just att man kan justera lådfronterna och då funkade det.
1 svar · 4,7k läst
I
SBH: går även att använda vanlig spritspåse
2 svar · 6,8k läst
·
Krilleman
Krilleman: [citat] Nej, små barn är lata. Dom orkar inte sträcka sig efter fjärrkontrollen som ligger på bordet... Bättre var det förr då man sparkade boll tills det blev mörkt!
10 svar · 5,9k läst
pickels
pickels: Kanon, tack! Det kan ju vara nått sånt :) Mvh
2 svar · 1,3k läst
Totte_S
Totte_S: Själv är bäste dräng så jag svarar mig själv, här kan man inte sitta o vänta på tips! Jag gjorde som jag tänkt, och kan konstatera att för att det ska bli så bra som jag vill så borde jag ha en täcksida/frisida mellan väg och vitvaran. Nu ser det i alla fall färdigt ut när frysen är stängd, och det är den ju för det mesta ;) (Syns ju inte så himla bra på mina bilder,
1 svar · 3,4k läst
·
M
MRAnonymus: Kul med ett så gammalt kök! Har ni några bilder att bjuda på? Ska själv riva ut ett kök byggt 1968 av något kramforsföretag(platsbyggt), men det känns som att det blir storsläggan... Känns lite fel att byta ett så fint och riktigt kök till ett nytt som kommer hålla i typ 15 år :)
3 svar · 1,3k läst
A
Antiken: Jag funderade mest på om det va någon som provat eller har någon kompis som har bänkfläkt i sitt kök? Vitt har ju en jätte fin 90 cm bred som kommer upp ur bänkskivan. Idén låter ju bra i mitt gamla kök.
5 svar · 1,2k läst
F
Anonymiserad 137805: Om du skall använda kåpan skall du ha en fläktkasett den monterar du dolt i vilken kåpa som helst annars är ju din fläkt av väldigt hög kvalitet och ser fräsch ut så låter den så byt bara motor enkelt ingrepp hela fläkten sitter ju monterad underifrån
6 svar · 7,8k läst
·
C
Anonymiserad 137805: nä det är just det att den sticker ner under skivan man skall man inte ha ugn eller låda där så spelar det ingen roll se bara till att det blir bra ventilerat sedan 6th sense........... automax hette det förr i tiden, fungerade inte då heller
1 svar · 2,5k läst
B
bellman83: http://www.czynnecaladobe.pl/
4 svar · 3,1k läst
TeroM
TeroM: Hittade delar till Franke fläktar hos http://trivselkok.se när jag fixade föräldrarnas trasiga Franke.
5 svar · 17,8k läst
·
PeterStrandberg
PeterStrandberg: Kamprad levererar, sök på stäm på ikea
12 svar · 10,6k läst
·
N
Niq: [citat] Vi har dom flata tallrikarna i andra lådan nerifrån och dom djupa längst ner. Jag tycker inte det är så krångligt. Det är väl bara att prova hur ni tycker det känns. Om ni tycker det blir för lågt så är det väl bara att flytta upp dom en låda.
9 svar · 11,5k läst
fremax
fremax: http://www.tretti.se/vitvaror/koksflaktar/underbyggnadsflaktar/electrolux-eft7406-s Menar du en sådan? Med vänlig hälsning, fremax
10 svar · 4,9k läst
S
Supermandus: Ok det låter ju bra, det jag jämför med är spisen vi har idag och då blir angränsande skåp väldigt varmt och skulle inte gå att ha mat i. Men inbyggnadsugnar är väl betydligt mer isolerade har jag förstått.
2 svar · 3,2k läst
G
Grundlös: Jag bugar och tackar till er båda! Ska kollas upp imorgon.
3 svar · 6,1k läst
·
G
gaia: måla enbart kakel och enbart tvätta/ vaxa luckorna och lev med det. Ett år går snabbt så planera det nya köket under tiden i stället för att sminka det gamla i helt i onödan. Så illa är det ju inte :). Att måla fanerat med vattenbaserad färg är inte så lätt om man inte gjort det förr. Är faneret skadat så kan vatten i färgen ställa till problem - göra skador värre. Man ska
7 svar · 2,0k läst
·
Demmpa
Demmpa: Det funkar med 100-rör men det blir sämre utsugning av oset plus att det kommer låta mer. Har du egen kanal ut i det fria? Om ja så räcker det att imkanalen brandisoleras precis när kanalen lämnar köket. Renslucka måste finnas på den horisontella kanalen. Edit: Om imkanalen delas med någon annan så ska den vara brandisolerad i hela dess längd, den enda biten som får vara oisolerad
4 svar · 19,5k läst
N
nypon: Hej Kapar denna tråden då beskrivningen passar in exakt på mitt kök. Har exakt samma setup men utan fläkt. Läste någonstans att det måste vara 1 m avstånd om man har vedspis under fläkten. Min idé är att montera en mineritskiva eller en plåt under hela kåpan och sedan ha en inbyggnadsfläkt över elspisen. Ev. komplettera detta med ett självdrag över vedspisen om jag inte köper
4 svar · 20,9k läst
·
AnneFi
AnneFi: Vi testade idag första rundan. Den är ganska tjock i konsistensen och torkar väldigt snabbt in i betongen. Men nu var ju detta första lagret. Sambons kompis hade beställt ett betongwax från internet som han var väldigt missnöjd med så det känns ju som att det är lite lotteri oavsett. Jag sa till sambon att om det här inte fungerar så får säljaren komma ut och gjuta om skivan till
15 svar · 7,5k läst
T
TuXy: En imkanal ska normalt sett vara brandklassad hela vägen utom närmst fläkten där man ju använder plastslang. Jag vet inte hur folk löser detta problem vanligtvis, om det finns någon bra lösning ens. Men jag hade nog försökt få ihop något med en sådan stos jag länkade. Sedan använt antingen sådant skum du länkade eller murbruk. Det viktiga är ju egentligen att det inte läcker
3 svar · 9,9k läst
·
J
Jacon: Hej! Vår köksfläkt har gett sig. Är nog original från 60-talet. Jag tog bort filtren som sitter i kåpan (första gången, nyinflyttad i huset) och från kåpan går en till synes murad skorsten upp genom taket och längst upp sitter fläkten så utan att kollat misstänker jag att jag relativt enkelt kommer åt att byta fläkten från "skorstenen". Men har ni tips på frånluftsfläkt för
0 svar · 2,1k läst
arneri68
arneri68: [citat] Det går att komplettera med en liten ho och tappkran brevid hällen. Så har vi gjort. Det finns fortfarande en avställningsyta mellan häll och ho för kastruller och annat. Hon/kran används för vatten till kastruller, tina frysta varor i vattenbad etc.
28 svar · 5,9k läst
·
P
para: [citat] Såhär ser dom ut. Ser att plastplupparna inte används alls för hyllan ligger mellan två hål. [bild]
3 svar · 3,1k läst
·
C
CrocoCharlie: Om det är krav på funktion, med stort F, kvalitet och livslängd. Och, om matlagningen är en viltig del av livet: AGA Falcon Bara ett TIPS, och om det inte passar, läs i alla fall om produkten, så otroliga grejer CrC
13 svar · 9,1k läst
AnneFi
AnneFi: [citat] Jag antar att burkarna är gjorda efter faktum och alla andra kök på marknaden iofs. men om man satsar så stort på marknadsföring om hur rymligt ett kök är så måste man ju kunna använda det. Jag har fått lösa det genom att använda överskåp för kyl och frys som skafferi.
7 svar · 3,8k läst
G
gaia: skulle låta bli att bygga in vitvaror. Enklast att byta när dom går sönder :). Varför ska man kamouflera vitvaror egentligen? Är dom verkligen så fula att man kan inte stå ut att se dem? Ang att köpa liknande nya luckor kommer skillnaden alltid att synas eftersom trä åldras och ändrar nyans. Det bästa är att bryta ordentligt och fex byta till en annan färg på fex golvskåpsluckor
2 svar · 2,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.