M
MRAnonymus: Ljusramplisten är 60mm hög tydligen. Skulle kunna klyva en så en blir 30mm kanske! Listen var över 2m och kostar 250 spänn. Billigt.
13 svar · 4,7k läst
·
P
Peggyswed: Kranen är nu tätad! med flera O-ringat! [citat]
3 svar · 1,1k läst
N
nlaw: ingen härinne som handlar från lexab? Har förstått att det är relativt nystartat
1 svar · 1,4k läst
mexitegel
mexitegel: Ja, men den frästa delen av skivan tål inte fukt så då måste skarven mellan vägg och skiva vara tät.
3 svar · 2,3k läst
G
gaia: har du tur så har det mesta av vatten runnit ut i undergrunden ( den lättaste vägen neråt) och endast fukt i isoleringen är kvar. Det torkar ut om du inte stänger till för tidigt.... gaia
2 svar · 1,6k läst
K
Kapten_Haddock: Nä den e riktigt nice:) Jag hoppas man skulle kunna få en slant för den. Mvh [citat]
10 svar · 1,2k läst
·
H
hertzbo: Tack för svaren. Det lutar nog åt större fönster i mitten över disklådan och ett smalt högt till vänster, där ska det vara en nersänkt del som kan fungera som sittplats också. Ljust nog verkar det bli ändå.
6 svar · 960 läst
G
Gnagare i Bajenhöjden: Det är Ikeas stora hörnskåp, vattenpasset är min fars käraste ägodel, farfars egenhändigt byggda vattenpass (han var en mästerlig snickare).
5 svar · 9,3k läst
·
A
Anna köksexpert: Glöm inte att kyl och frys behöver mer ventilation än nuvarande glipa över, minst 5 cm brukar man rekommendera. Se till att luft kan komma ut längst upp också, genom eller bakom skåpen över kyl och frys. Ifall ni monterar täcksida/takanslutning och bara behåller befintlig glipa gäller inte garantin ifall kyl eller frys går sönder, livslängden förkortas också.
3 svar · 6,9k läst
·
Demmpa
Demmpa: Du kan ta imkanalen ut genom yttervägg om du vill. Det verkar som om köket är ombyggt någon gång på 80/90-talet och att man då flyttade spisen/hällen från en plats nära murstocken till den nuvarande. Samtidigt så byggdes det en kil (döutrymme) bakom spisen. Jag skulle antagligen riva kilen och sätta tillbaka hällen till ursprunglig plats. Eller så skulle jag sätta hällen mot
6 svar · 2,4k läst
·
J
JonasSun: De här verkar folk nöjda med. Känns som de funnits ett tag också. http://www.jarfallalackering.se/
3 svar · 1,5k läst
M
Anonymiserad 137805: Vill du kunna köra fläktmotorn i flera lägen så skall det vara en alliance typ. Centralvent är bara ett spjäll Dvs den fläkt du visar är olämplig
1 svar · 1,3k läst
C
caroline2014: Tack för insatsen Yrrol! Är en hyresrätt och intill på vänstersidan finns en rostfri ho o på andra sidan yttervägg så ingen plats att bygga om direkt - ska dock absolut kolla EH´s 42 cm o mäta igen:)
2 svar · 12,9k läst
P
PCLarsson: Ja, du får göra dragningen själv.
1 svar · 2,5k läst
L
Anonymiserad 137805: Kolla även thermex på deras centralventilations kåpor
4 svar · 2,0k läst
A
Anonymiserad 137805: Byt termostat Ta PNC nummret på typskylten och gå in på electrolux hemsida så kan du beställa termostat
1 svar · 6,0k läst
B
Bosse-Kaka: Eller så kör man en "killing your darlings" och struntar i det extra fönstret. "Huvudfönstret" är ganska stort 13/12 i söderläge så ljus tror jag nog vi får in ändå. Återigen, tack för era synpunkter.
11 svar · 7,0k läst
·
M
MRAnonymus: Läs i inbyggnadsinstruktionerna till de varor du tänker dig köpa. Där står allt som fungerar / inte fungerar :)
4 svar · 1,6k läst
S
strophlex: Det hade jag inte tänkt på. Jag förstod att det skulle finnas något vettigare än att fylla upp med skivor!
2 svar · 1,3k läst
S
sereman: IKEA har fina aluminium lister till bänkskiv skarvar, kolla upp!
4 svar · 8,8k läst
·
R
Ragsan: Vi håller på just nu att renovera vårt kök. Vi upptäckte dock att den gamla fläktens uttag (imkanalen) inte sitter där den nya hällen/ugnen kommer placeras. Allt förskjuts en del och därför måste vi dra om kanalen. Det ventilationsfirman kommer göra är att kapa det raka röret ner från taket och göra en 90 graders böj längs med taket (gick tydligen inte att dra innanför
0 svar · 1,2k läst
Martin_B
Martin_B: [citat] Ja men var skall man laga till såsen då? .....och soppan? ;)
21 svar · 21,6k läst
·
M
MRAnonymus: Jag bor på våning nr2. Möjligt att det blir lastbil och kran... Tydligen så blir sockeln lika bra om man sätter bänkskåpen på 18 istället för 16cm. Metallklämman fäste bra då också! Bör ge en teoretisk höjd om 92-93cm isåfall... Då var benen på max som jag förstod det. Och hällen och diskmaskin får bättre kylning med en glipa som inte syns om man inte ligger ner:)
37 svar · 17,0k läst
·
I
Izza11: Jag funderar på om det finns någon enkel vvs lösning i kök som inte kräver att man bryter upp golv osv, något utanpåliggande med andra ord. Jag skulle vilja flytta ut tvättmaskin och torktumlare i köket för att frigöra plats till ett badkar i rummet. Enda stället där de skulle få plats är en bit ifrån vatten och avlopp, därtill så går det en dörröppning emellan. ungefär
0 svar · 1,5k läst
G
gnsmk: Okej tack
8 svar · 11,6k läst
hevi
hevi: Körde också svart granit från Diapol och jag är skitnöjd. Egentligen skulle jag låtit min kompis som är stenhuggare fixa bänkskivan men då han blev svårt sjuk och inte kunde jobba under en period så valde jag att beställa från Diapol istället. Dom kom inom några dagar för att mäta upp allt, offerten kom dagen efter, och 10 dagar efter att vi bad dem komma och mäta så satt
69 svar · 30,7k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Mycket bra för alla att ta åt sig! Jag försöker få folket här hemma att anamma detta också. Om man tänker efter så borde det väl gå att få in en varning att induktionshällen inte är "tömd" när alla zoner är avstängda. Lite "pip, pip, pip" var femte minut kanske?
35 svar · 16,5k läst
·
S
schnyggsomfan: Hej vi har valnötsskivor på både bänk och vägg och på sidan som synes, efter långt funderande skulle vi föredra att sätta kvartsstav så vi får genomgående oljat trä överallt istället för en mjukfog som är svår att få i rätt färg och som blir skitigt rätt fort, frågan är om det kommer funka? Om det rör på sig för mycket är jag rädd att det blir stora glipor vid
0 svar · 2,0k läst
·
Snailman
Snailman: Tänkte ha led strip under överskåp en 12 eller 24 volt. Ska ha liggande överskåp en rad, och fräsa in aluminiumlisten i täckskiva under skåpen
0 svar · 1,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.