Isakare
Isakare: Tack för den MaxPax, tyvärr är det den nyare utgåvan jag är ute efter, den vanliga hinken man har påse i.
2 svar · 953 läst
jeppeknaster
jeppeknaster: www.edgy.se
6 svar · 4,7k läst
·
SandmanNet
SandmanNet: Kort svar: Näe. :)
2 svar · 3,1k läst
SandmanNet
SandmanNet: [citat] Nej, det räcker med att skruva fast det i väggen, men du bör bygga en sockel som det kan stå på, som då också skruvas fast i väggen, men inte fästs i golvet. Här är sockeln jag byggde för vår "halvö" :)
2 svar · 1,8k läst
SandmanNet
SandmanNet: [citat] Köp redigt planhyvlat 45x90 virke och skapa en stomme. Se bild på den jag byggde här. Skåpen skruvar du fast i varandra för varje rad samt i stommen - notera reglerna som är placerade i varje skåpskarv, och sedan skruvas dom fast i bänkskivan som håller ihop dem i överkant. [citat] Det är ett fasligt stort överhäng på de sidor där jag antar att du har skåpluckor som ska
10 svar · 4,6k läst
SandmanNet
SandmanNet: Som du själv säger så blir det mycket grillning. Vi har ställt gamla kylen och frysen i matrummet så vi kan fortsätta använda dem under tiden, samma med mikron. Diskar gör vi nere i tvättstugan och det är väl det jobbigaste att bära upp och ned disken hela tiden. Vi har grillat en hel del, en hel del köpmat men även mat som är enkelt att äta utan tillgång till spis. Som plockmat
35 svar · 27,7k läst
Byggtrixx
Byggtrixx: Nån som använt sig av lenafonster.se? Tycker det verkar väldigt billigt men vet ju såklart inte hur kvalitén är..
16 svar · 9,3k läst
G
gaia: säg vad ni vill men jag själv tycker inte om den lösningen av både praktiska och estetiska skäll. Man kunde lösa det snyggare om man bara ville eller sålde modellen till kök med enbart lådorna. smiler, jag är inte nöjd med luckans baksida. Har du också samma lösning som du är nöjd med? Berätta i så fall varför du är nöjd med det :) gaia
5 svar · 2,0k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Såvida inte installatören har gjort en ful-"lagning" med whiteboard-penna :p Kanske kan snyggas till provisoriskt med en kantlist som värms på. Hur breda kantlister finns det?
5 svar · 2,8k läst
Snigla
Snigla: Det rör sig alltid på dessa fronter, vissa luckor säljer sämre än andra.. nya trender kommer (andra går..).. osv. Alltid lika spännande när nya katalogen kommer (och med de.. nya utställningar hehe) Jag passade på att köpa både spishällen och ugnen på rea där nu.. för de utgår.. men jag fick dem mycket billigare ju så jag kunde ta de ja önskade för de var lika dyra som de
3 svar · 1,6k läst
Byggtrixx
Byggtrixx: Tack för tips!! Ska kolla Ikeas guider :) är just sånna enkla små tips som är ovärdeliga, väggskåp innan bänkskåp - check!
2 svar · 2,2k läst
M
Mikael_Swe: Jag skiter i den. Avbeställer.
8 svar · 1,3k läst
Larsa
Larsa: Byggde ett kök en gång när väggen var utreglad för över och underskåp, men mellan fanns det det skåp med jalusiluckor för köksmaskiner mm. Blev riktigt bra. Bänkskivan var special typ 90cm drygt, och 30 cm djupa skåp mellan Bänkskåp och väggskåp. Inte svar på frågan, men en idé att nyttja utrymmet till......
1 svar · 827 läst
M
Mikael_Raymond: [citat] Tack för svar! Då var den biten löst med fläkten och den matningen borde vara lättare att lösa.
9 svar · 1,6k läst
A
SBH: detta skall byggfirman fixa. ett förlust jobb för byggfirman men dom skall fixa skadan på erat kök
3 svar · 1,8k läst
·
A
Atom: [citat] Har redan för mycket... ;) Vill inte ens tänka på flytten... :(
13 svar · 1,5k läst
·
P
Per_2014: https://www.byggmax.se/ventilation/ventiler/till-franluftsdon-p25560 Funkar denna? Annars tror jag fabrikatet på just den du har är Fläktwoods, http://www.flaktwoods.se/produkter/ventilationslosningar/luftdon/tilluftsdon-och-franluftsdon/franluftsdon-tak-vagg/
1 svar · 1,1k läst
·
S
santos: Kan säga att det finns missnöjda hos ikea också ; -). Vi är iaf jävligt nöjda.
3 svar · 4,1k läst
A
Anselius: Tack för svaren. Jag fräste ur under skivorna och satte dit kopplingsbeslag som Stefan sade. Äger ingen fräs så det fick bli med cirkelsåg på litet djup och stämjärn samt borra för själva "muttern"
4 svar · 4,9k läst
M
MSjöström: Vårt kök är beställt från Marbodal. Det som irriterar mig är att vi föll för hela konceptet att de kommer ut och mäter för att undvika sådant här strul... De ska ju ha viss mer vana med sådant än vad en annan har.
5 svar · 6,5k läst
Jonatan79
Jonatan79: Jag tror att den lackade mdf kan spricka lättare och tål mindre, egen erfarenhet.
7 svar · 10,4k läst
H
Henke2: [citat] Tack! Jag viftade in på varuhuset idag en sväng och spionerade. Sedan mätte jag på mina prylar när jag kom hem. Det är så att ugnen sitter dikt an upp mot skivan och hällen sitter i hålet man sågat i skivan. Ställer jag hällen på ugnen löst så är det ett avstånd på ca 28mm, så en skiva på 29mm hade teoretiskt fungerat, men jag förstår att man vill ha 10mm fritt så
2 svar · 5,9k läst
F
Filip Brattlöf: [citat] Det är ca 5kvm, men jag kör med lim + skruv. Tack gör hjälpen!
4 svar · 1,7k läst
D
Dekker: Du ska använda glas, härdat är bättre, sen kan du ta ett glas som är klarare, så slipper man den gröna nyansen som glas kan ha. Jag har tapet vid köksbänken bakom glasskiva, och det var en målare som lade upp. Man måste leta i flera minuter för att hitta skarvarna, riktigt bra gjort. Fick ny respekt för målare när jag såg resultatet på tapetseringen, och det gick snabbt, men han
1 svar · 2,1k läst
B
battery: Stonegran verkar vara en ganska ny aktör på marknaden. Någon som har erfarenhet av dem?
0 svar · 1,7k läst
M
M.Kristensen: [citat] Beror ju lite på hur nära huset man kan komma, måste är beakta stödben. Vi stod ca 10m från huset och då hade han nått till 11våningen
24 svar · 13,4k läst
M
MRAnonymus: Hade hellre tagit ekonomisk kompensation då jag tycker att hantverkare slarvar för mycket. Den 4e gången skivan blev försenad ringde dom upp och blåljög om att den var på väg men hade blivit lastad på fel lastbil. Ett par dagar så skulle den levereras. 2 veckor senare ringer bästa och säger att den inte är klar i fabriken än. Då fick jag slutgiltiga datumet. 1 månad handläggning
6 svar · 3,2k läst
·
E
Eld: Det kan vara så att det blir både snyggare och bättre om du byter hela fläkten till en fläkt som är avsedd att fungera som kolfilterfläkt.
9 svar · 10,0k läst
M
mumla: Tack för snabba och kloka svar! Då satsar vi på i vart fall 5mm spalt.
3 svar · 6,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.