F
falkn: [citat] Ja, definitivt. Fett går inte att få bort från en vanlig fog om det tillåts tränga in.
8 svar · 4,6k läst
·
prototypen
prototypen: Den ugnen är ju konstruerad att den blir varm. En vanlig micro är mera tänkt för 20-25 graders omgivningstemperatur. Kommer inte ihåg men det är väl en halvering av livslängd för varje 10 grader temperaturhöjning Protte
7 svar · 16,6k läst
M
Martin023: Tack, nu är jag även 100% på att siemens variohinge passar.
3 svar · 6,2k läst
G
Gnagare i Bajenhöjden: Svårt att se på bilden hur gammalt köket är, vita 15X15-plattor har ju typ funnits sen pyramiderna byggdes och används flitigt än idag. Blandaren är betydligt nyare än 70-talet iaf. Lägg gärna upp fler bilder som visar mer av köket.
4 svar · 2,0k läst
·
P
Peter_K: Syns knappt när den torkat, ljusnar betydligt men visst, kanske maskerar frisidan och lägger ett lager till.
7 svar · 20,4k läst
·
smiler
smiler: Först täcksida sen passbit mot vägg.
9 svar · 30,0k läst
·
E
EA1: [citat] Intressant synpunkt. Hade jag inte reflekterat över. Kanske kan/får dra ett rör längs överskåpen då fram till över spisen trots allt..
11 svar · 9,4k läst
·
B
bittle: Det är trevligt att ha spisen på köksön men det är också otroligt störande att ha en sån fläkt med hörn. Vi har bott här i 18 månader och har fortfarande inte vant oss, och slår sedermera ansiktet i fläktkåpan då och då, inklusive exakt alla våra gäster som inte är vana alls. När vi bytte fläkt tog vi därför en med mjuka kanter, så man iallafall inte slår sönder något
27 svar · 9,3k läst
·
Mikael_L
Mikael_L: Jag kan ju bara säga som så att det är ju galet projekterat ifrån början. Kan inte varit en elektriker som kommit med idén. Var går den gula slangen?
5 svar · 2,9k läst
·
M
Mats72: Tack. Har ett diamantbryne, borde ju också gå isf.
2 svar · 2,8k läst
·
R
risako: Tack för svaren! Vi åkte ner till den lokala trävaruaffären och blev rekommenderade pärlspontskivor. Så det köpte vi! Blir ca 500:- plus färg, sättlim och silikon.
5 svar · 1,3k läst
smiler
smiler: Så länge de bara blir gropar å inga höjder så är de ju lugnt. Fördelen me dessa skivor är väll just att de inte behöver vara jämt :) Bara å hacka på.
1 svar · 1,8k läst
A
Anj: [citat] Hej eemiil, Vill gärna se bilder på hur ni löst det .Ska också ha diskmaskinen upphöjd och vill få en snygg passning mot skåp/låda under.
16 svar · 48,5k läst
C
cullberg: Tänk på att det finns olika kvalité på marmor. C, C/D etc. Själv har jag Silestone vilket fungerar grymt bra!
7 svar · 13,1k läst
L
Linisen_01: Köpte ni Gnosjö?
4 svar · 9,8k läst
·
L
4 svar · 9,8k läst
·
A
Anj: Har ritat om lite för att få mer golvyta runt bordet om vi gör ett överhäng på 20 cm. Den enda ändringen är att jag tagit bort en 40 cm lådhurts och istället satt in ett 20 cm utdragsskåp direkt till höger om diskbänken. Då blir golvytan vid matplatsen densamma men i köksdelen försvinner det 20 cm. Den fria ytan mellan kyl/frys/diskmaskin och spisen mittemot blir då ca 170 cm.
15 svar · 5,5k läst
·
P
pero: En hårtork suger ju också... i den ände man inte pekar mot håret... ;-)
2 svar · 2,0k läst
P
Peter_K: Kan så vara men det stod 1a sortering så då borde det vara felfria plattor.
2 svar · 2,4k läst
·
H
huggan: 6 centimeter är inga problem om det är kvalitet i virket. Är det ikeas skulle jag vara lite mer orolig. Att den reser sig har endast med hur du har oljat den. Det följer med en remsa med dom flesta diskmaskinen man tejpar ovanför diskmaskinen under bänkskivan.
1 svar · 2,3k läst
Jonatan79
Jonatan79: Den symfoniorkester jag skulle kunna tänka mig är en lågt spelande mosaik i ljusa färger, tex vitt, ljusgrått mfl, som bryter av lite med inte tar ton i form av den stora bastuban eller trummorna i en klassisk paradmarsch! ursäkta mig om jag försöker hjälpa till att tänka lite utanför boxen som det flesta inte eller aldrig gör.... :thumbup:
6 svar · 1,4k läst
osiris
osiris: Samma här, inget konstigt - täcksidan bör vara lika djup som stommen + dörrarna
4 svar · 8,7k läst
·
F
fusion: Jag skulle bli galen av knappar på ovansidan. Bakplåtar, stekpannor som man säkerligen slår i vreden hela tiden. Det går väl att sätta vreden längst in om man vill ha de barnsäkrade, ingen tillverkare som gjort det? Har för mig ha sett någon som har vreden på sidan om hällen.
12 svar · 5,8k läst
·
G
gnsmk: Dom hade inte tillsatsen själva. Tillsatte lip multibinder
5 svar · 1,6k läst
H
HEM2121: [citat] Ja, när du "säger" det, så undrar om det inte är Bivax som Ikea har. Det har vi använt till bänkskivor. Sedan är det viktigt att det är produkter som används är godkända att ha livsmedel på. ;)
41 svar · 8,4k läst
Krillew
Krillew: Jag har en kakel kap det är en klinga som roterar i ett vatten bad typ 300:- på jula eller nått det blir helt bra kapningar bara man tar det lungt.
5 svar · 35,5k läst
M
Mikael_Swe: Är inte särskilt förtjust i IKEAs sortiment av handtag. Tänkte om någon hade tips på diskreta vita/ljusa handtag?
0 svar · 9,0k läst
J
johannamalena: ...och montering ;)
10 svar · 6,4k läst
·
J
Anonymiserad 137805: Som alltid i sådana här fall. Kolla med föreningen, det finns kamske en anledning till att det inte sitter någon fläkt i hålet.
1 svar · 3,1k läst
F
Flukie: Ja där ser man, det fanns mer lösningar! Hade ju dock varit smidigt om det passar med ikeas, men om det inte går vet jag vart jag ska handla annars! Tusen tack för tipset :-)
2 svar · 13,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.