3 330 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Bertazzoni Professional Series
Hej!
Bertazzoni Professional Series PRO90 5I MFE D NE T är en induktionsspis med 2 ugnar som jag funderar på att köpa:
http://se.bertazzoni.com/products/professional-series/ran/90-cm-induction-top-electric-oven
I specifikationen står: 220/240 V - 50/60 Hz - 50 A.
Innebär det att jag kan använda 220 V 3-fas med tröga 16A:s säkringar?
Någon som vet?
Bertazzoni Professional Series PRO90 5I MFE D NE T är en induktionsspis med 2 ugnar som jag funderar på att köpa:
http://se.bertazzoni.com/products/professional-series/ran/90-cm-induction-top-electric-oven
I specifikationen står: 220/240 V - 50/60 Hz - 50 A.
Innebär det att jag kan använda 220 V 3-fas med tröga 16A:s säkringar?
Någon som vet?
Det framgår inte ur manualen hur elanslutningen kan byglas.
För att du ska kunna mata den i ett svenskt elnät behöver man kunna dela matningen på tre olika 230V sektioner.
Som specifikationen är skriven nu, så ska den matas med en fas, och 50A, vilket inte kommer räcka länge med endast 16A, max en eller två plattor aktiva.
Har du möjlighet att ta en bild på alanslutningen på spisen i butik eller liknande?
För att du ska kunna mata den i ett svenskt elnät behöver man kunna dela matningen på tre olika 230V sektioner.
Som specifikationen är skriven nu, så ska den matas med en fas, och 50A, vilket inte kommer räcka länge med endast 16A, max en eller två plattor aktiva.
Har du möjlighet att ta en bild på alanslutningen på spisen i butik eller liknande?
Den vill ha 32A säkring, vilket är väldigt ovanligt i sverige.
25A är väl vanligt på lgh med 1fas system tex.
Villor har ofta 16 el 20A 3fas
Spisen är gjord för den amerikanska marknaden helt enkelt. Där har dom ofta 100-200A 1fas in sina hus. i vissa fall får det att bygla om och anpassa för europeiska förhållanden.
25A är väl vanligt på lgh med 1fas system tex.
Villor har ofta 16 el 20A 3fas
Spisen är gjord för den amerikanska marknaden helt enkelt. Där har dom ofta 100-200A 1fas in sina hus. i vissa fall får det att bygla om och anpassa för europeiska förhållanden.
Medlem
· Stockholm
· 605 inlägg
Vad säger den svenska återförsäljaren/generalagenten?
Om den går att bygla för 3st 1fas anslutningar så har du motsv 48A att hämta ut... Så visst kan det fungera, men då måste man veta hur den är kopplad/kan kopplas.
16A tror jag inte alls på. Varför lägga ut massor med pengar på en spis som kan köras till 1/3
16A tror jag inte alls på. Varför lägga ut massor med pengar på en spis som kan köras till 1/3
Klicka här för att svara