Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här har vi tänkt vårt budgetkök. Obs är ett fönster längs vägg A också.
Luckor: Veddinge vit
Golv: forbo marmoleum click, rutigt (silvershadow och moon)
Väggar: vita samt vitt 15x15 kakel med antracit el. svart fog enl. bild
Bänkskiva har vi ej bestämt ännu, lutar åt någon grå i laminat.
Bord & stolar för ca 4 personer ska också få plats i köket.
Bör vi tänka om på något sätt? Övriga tips?
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Tack, har funderat lite på det men vill gärna ha det öppet eftersom rummet är ganska litet som det är. Men ska testa i planeringsverktyget!Åsa Lund skrev:
Medlem
· Stockholm
· 605 inlägg
Funkislägenhet i Johanneshov? Planlösningen är närmast identisk med mitt kök i Hammarbyhöjden och det rutiga golvet och 15*15-plattorna med mörk fog skvallrar också om funkis 
Vi har dock omvänd plats på ho/diskmaskin och ugn/häll. Kika gärna för inspiration
https://www.byggahus.se/forum/kok/263354-nytt-funkiskok-i-funkislagenhet.html
Vi har dock omvänd plats på ho/diskmaskin och ugn/häll. Kika gärna för inspiration
https://www.byggahus.se/forum/kok/263354-nytt-funkiskok-i-funkislagenhet.html
Smartare lösning med grundare högskåp tycker jag! De känns lite malplacerade i TS ritning...Gnagare i Bajenhöjden skrev:
Medlem
· Stockholm
· 605 inlägg
Ja såhär i efterhand känns det helt rätt med grunda högskåp för att slippa den trånga känslan i dörröppningen. Har man drygt 2,70 i takhöjd och kör skåp hela vägen upp sväljer de en del ändå.
Snyggt! Hade tänkt göra Så i början men då hade jag nog stört mig på att kylen sticker ut istället? Eller gör man det? Därav mellanrummet från öppningen för att skapa synvilla att det inte ska synas att det sticker ut så mkt. Ska fundera på vattenplaceringen!Gnagare i Bajenhöjden skrev:
Hammarbyhöjden, stämmer bra
Medlem
· Stockholm
· 605 inlägg
Jag har kört den glipan mellan kylen och högskåpen istället, stör mig inte ett dugg. Det är värre om det sticker ut nära en dörröppning än mitt i rummet i mina ögon. Men jag har ju en fristående kyl så det är ju inte helt jämförbart heller.lide skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden