Y
youask: Vad kan en dylik kåpa vara värd beg? nypris verkar vara runt 15000kr 120cm bred [bild]
0 svar · 1,9k läst
·
Mattias_Jo1
Mattias_Jo1: Har pratat med dem. Faktum går komplementera 1 år till ca. Dock inte dessa luckor.
3 svar · 1,5k läst
·
C
corre: Kan du inte bara limma listen utanför kaklet?
4 svar · 6,4k läst
·
himw
himw: Tänkte passa på att tacka för alla som svarade- vi tog med oss en hel del av era tips och har ett nästan färdigt kök nu- lister och annat småpill har ju en tendens att vara kvar på att göra listan. Vi har använt köket ett par månader och är supernöjda med allt utom kylskåpet som blev för stort- men himla skönt att ha en frys i köket :) Allra mest nöjd är jag över alla
37 svar · 11,1k läst
·
anders07
anders07: Nej, de passar inte direkt. Det är olika avstånd på pluggarna också. Du kan väl ännu beställa Faktum från IKEA... Kontakta kundtjänst bara.
1 svar · 9,3k läst
AndersMalmgren
AndersMalmgren: Vad tror ni om denna konfig, inte exakta mått på blandaren men en fingervisning. Det som oroar mig är godstjocklek på 20mm vid väggen men borde inte vara ett problem med 38mm tjock granit? [bild]
6 svar · 4,8k läst
·
Hemmakatten
Hemmakatten: Det bästa är som sagt att få EN firma(snickaren) att ansvara för samordningen. Du kommer säkert också att behöva en elektriker, en målare och en rörmokare.
2 svar · 1,9k läst
X
xyle: Är övertalad nu tack så mycket alla byggahusare. Nu är det bara sätta sig på blocket och leta. har som sagt en, till och med i nyskick. Men kräsen som man är så passar den inte haha.
28 svar · 18,5k läst
·
Lexington
Lexington: Detta är kanske ett alternativ? [bild] http://www.siemens-home.se/produktlista/ugnar-haellar-mikrovaagsugnar-spisar-och-flaektar/flaektar/LD97AA670
6 svar · 2,1k läst
·
R
Reparatören: Jag har själv en ASKO XXL sedan 3 år som vi köpte på ELON. Den bara tuffar på. Den är rejäl med hyllor & spolarmar i metall. Sen fastnade jag för att vattnet till den övre spolarmen går inne i maskinen.
39 svar · 39,4k läst
M
Mangepange81: ABS och PP står för vilken typ av plast det är i listen. ABS= Akrylnitril-Butadien-Styren PP=Polypropen
2 svar · 6,0k läst
·
M
Mr Finsk: Hej, Jag hade nöjt mig med en 60cm kyl/frys och placerat ett smalare skafferi jämte (så som det är på din senaste ritning). Väljer du en som är 2m hög tycker jag det är tillräckligt med förvaring. Från vänster om man ser på ritningen ovanifrån hade jag sen satt: Eventuellts skippa avslutningsbänkskåp så att man börjar med diskmaskin, 80 cm diskhoskåp, instickshörnskåp
20 svar · 3,2k läst
·
Demmpa
Demmpa: Har inte full koll på reglerna för brandspjäll. Bästa skyddet att hindra brandspridning via imkanal är att periodiskt rengöra fettfiltret i köksfläkten. Om köksfläkten "används" för ett mål lagad mat per dag så bör/ska fettfiltret rengöras ca varannan vecka. Om man varje dag steker fläsk, friterar mm så måste fettfiltret rengöras oftare.
3 svar · 5,8k läst
C
corre: Beroende på värmekälla och golvunderlag finns det olika krav på tjockleken på flytspackel ovan slangen/värmekablen. Det är kanske den du tänker på?
3 svar · 1,2k läst
S
sinuslinus: Jag har gjort så men fäste i de medföljande beslagen. Dessa är ställbara i djupled så det var rätt så praktiskt.
1 svar · 6,3k läst
N
Nerre: [citat] Det är en bra lösning, borde även fungera att skruva fast ett par plåtvinklar längst in som fyller samma funktion.
9 svar · 22,7k läst
smiler
smiler: [citat] Behövs inte... Epoqs stommar är väll 18mm, osäker på täcksidorna. Me lite otur är 32mm för lång, kika efter kortare gipsskruv ��
6 svar · 4,5k läst
H
Hakvik: Hej, Håller på att montera de sista på mitt IKEA kök, Nu har jag kommit till skåpen under diskbänken där lådan för återvinning sitter, fronten består av en 40 och en 20 hög lådfront och då återstår en 20 front som skall monteras med vinkelbeslag. För en tid sedan såg jag ett inlägg där någon gjort en smart lösning och gjort den vikbar för att kunna ha ett dolt eluttag där,
0 svar · 1,5k läst
M
Mikael_Swe: Körde på Bosch DHI655FSD. Grymt nöjd. Visst låter det när man maxar, men inget matos sprider sig vartfall.
4 svar · 2,0k läst
M
Mikael_Swe: Bosch DHZ4650 kostar 500kr. Jag kan inte förstå hur det kan kosta så mycket? Finns det något företag som säljer billigare grepplister till köksfläktar? Jag kan offra Bosch loggan. [bild]
0 svar · 900 läst
·
W
WilleR: Undanhåller man, förmodligen medvetet, viss information för att stärka sin position vid frågeställandet så lär man åka på såna smällar, i de flesta fora....
39 svar · 11,0k läst
TeroM
TeroM: Finns vit fix. Vi gjorde liknande och då spacklade jag upp området för mosaiken till rätt höjd först med fix innan mosaiken monterades.
2 svar · 803 läst
A
andersmc: En annan grej kom jag att tänka på. Skåpen är grundare än IKEAs. Jag hade bänkskiva och diskbänk från IKEA, men då fick jag sätta distanser för att få ut skåpen från väggen. Diskhon passade inte heller, jag fick modifiera skåpet. Det är givetvis inte HTHs fel, men det kan vara bra att känna till. Likadant så hade jag lite skåp- och lådinredning från IKEA som jag tänkt
2 svar · 1,8k läst
G
Gnagare i Bajenhöjden: Fast den kommer ju sitta bra ändå eftersom den sitter fast i skåpen bredvid. Den behöver ju inte tåla några påfrestningar direkt.
3 svar · 18,0k läst
·
F
frippes: Läser man instruktionen till Ikeas täcksida, menar de att man ska använda tejp vid sågning i täcksidan.
8 svar · 19,4k läst
·
J
Johan Hedelin: Hej, har sökt på detta men dom trådar jag får upp är gamla, från 2006-2009. Vi har precis flyttat in i ett hus med ett nyrenoverat kök från IKEA. Det vi saknar är belysning under köksskåpen vid diskbänken. Vi har bestämt oss att vi vill ha dimbara spotlights, både som arbetsbelysning och för stämning. Så mina frågor: 1. LED eller halogen? Är jäkligt kinkig med det varmvita
0 svar · 11,0k läst
·
peter_fransson
peter_fransson: Jävlar i min låda! Tack!
2 svar · 4,2k läst
·
M
Mr Finsk: Instämmer angående Badex. Kolla in deras Oxford serie där det finns en klassisk blandare med utdragbar handdusch. Föredrar du rostfritt har Strand flera snygga modeller.
3 svar · 2,7k läst
D
daugaard: flytta fram underskåpen 10cm från väggen och bygg en hylla bakom diskbänken = hylla på 13cm
3 svar · 1,3k läst
K
Kurtivan: Nu är diskbänk med rätt längd införskaffad. Funderar på om man ska sätta en kapskiva på en dremel och kapa loss uppviket. Kollat på diskbänkar från samma tid och uppviket verkar vara 10 mm. Ska man chansa på trycka diskbänken neråt, så måste jag skrota sönder diskbänkskåpet först, det kommer in rör underifrån i skåpet. Så, vad tror ni om att kapa?
7 svar · 3,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.