richardtenggren
richardtenggren: Det går separata stammar, kollade i källaren igår och hittade kranarna, ordförande trodde man kunde stänga av separat, men var tre lägenheter på samma stam. Vi har inga ballofixer vad jag kan se i badrummet heller. Det satt en till tvättmaskinen men inte för inkommande. men får stänga av stammen helt enkelt och montera ballofixer. Vi har PEX-slang direkt till kranen, ska jag behålla
10 svar · 2,4k läst
·
C
ccf: Hej, Jag har tänkt att bygga en kommod till badrummet med hjälp av Ikeas väggskåp. Jag är medveten om att dessa inte är tänkta för den fuktighet som uppstår i ett badrum, men tänkte testa - om det inte håller så får jag hitta en ny lösning senare :) Skåpen skall hängas på väggen med den tillhörande skenan - det är två stycken väggskåp som skall kombineras till en kommod.
0 svar · 1,8k läst
H
huggan: bump, någon som vet mer?
8 svar · 11,3k läst
Andreas_kalmar
Andreas_kalmar: hej förutsätter att du vill se ballast dvs dom större stenarna som finns i betongen dit kommer du inte nå med sandpapper måste ta bort ca 5-8mm till detta behövs en betongslipmaskin detta förutsätter även att bänkskivan är välgjuten kolla med en lokal betongslipare om du kan köra dit skivan och få den slipad
4 svar · 10,1k läst
P
pixellegolas: Ber om ursäkt att jag inte tackat eller svarat men tack alla för svaren. Vi kallade in en VVS som körde ner en maskin. Det var helt enkelt OTROLIGT mycket skit i röret så tog ett tag att få bort stoppet. Allt bra igen nu :)
3 svar · 7,1k läst
·
Y
ylletröja: Någon som har erfarenhet av att lägga skiffer i köket som kakel över bänkskivan? Funderar på att lägga bauhaus vita skiffermosaik http://www.bauhaus.se/mosaik-natursten-brick-skiffer-vit.html Det skulle bli snyggt, men jag är osäker på hur lätt det blir fläckar i stenen. Kommer ej att ha det bakom stekhäll så något stekflott behöver jag inte tänka på, men även över bänkytor
0 svar · 2,3k läst
B
bozze4evigt: Har sett detta på bauhaus Edit http://www.bauhaus.se/catalogsearch/result/?q=Marrakech
4 svar · 1,7k läst
·
D
Dr.L: Fanns det inget avlopp?
2 svar · 1,1k läst
M
Mikael_Swe: De har bra kundtjänst. Man kan välja att lämna sitt nummer och bli uppringd. De kan nog ge rätt svar på din fråga.
1 svar · 3,3k läst
P
Pumba: Dom skiffeplattorna från Bauhaus har jag 45 kvadrat av stående på en pall i garaget, de har kampanj på den ibland för 99kr/kvadraten. Vet inte om jag skulle vilja ha dem inomhus, vi ska ha dem till uterumsgolvet. Den skiffern har ganska sträv yta, men kvalitetsmässigt så ser jag inga problem. Jag tog en resa till Bauhaus innan vi beställde hem, de har lite mer i butiken än på nätet
1 svar · 4,4k läst
T
Tompa01: För info använde jag Osmo hårdvaxolja på min den betongbänk jag gjöt. Den ligger runt spishällen och utsätts regelbundet för både vatten och stänk från stekpanna, vinspill mm. Har på de år jag använt den inte blivit någon fläck alls. Men vatten torkas i regel upp efter matlagning med olja/matfett som stänkt blir ibland liggandes ett tag inan rengöring........ Vi har inte varit
7 svar · 20,7k läst
·
jonmo
jonmo: Surfa lite youtube i ett par timmar, det kan vara mycket värt att kolla hur kunniga gör!
6 svar · 3,1k läst
K
Kefa: Tack tänkte inte att det är så avancerat https://www.byggahus.se/forum/ventilation/193263-regler-imkanal-koksflakt-genom-vagg.html Denna tråden gör en lite mörkrädd
2 svar · 1,1k läst
K
kebab: Jag körde den där från Bauhause. Tyvärr så missfärgar den ju kaklet också :@ (Har vitt matt enfärgat kakel) Får prova att köra hela kakelplattorna och se om det går att fixa på det viset. Nu syns det ju bara bredvid fogarna, där det har kommit bredvis, så att säga...
5 svar · 10,8k läst
-RB-
-RB-: Se där. Det verkar ju smidigare. Jag hade bara telefonen tillhandanär jag svarade. :)
8 svar · 2,3k läst
·
L
Lars-Erik: Tack!
13 svar · 4,6k läst
·
smiler
smiler: Ja el glans 20 räcker ju gott å väl, bara man kan torka av :)
6 svar · 1,0k läst
·
M
Mikael_Swe: Sweet! Nu ska det shoppas:)
7 svar · 2,1k läst
S
Stefan Blom: Prova här. Funkade bra för mig. http://www.purus.se/sok/#galler/tx_pxaproductmanager_domain_model_product [citat]
12 svar · 14,6k läst
Cecilia Åkerblom
Cecilia Åkerblom: [citat] Det är Marmoleum click! Jätteskönt att gå på och inte lika hårt som ett klinkergolv. http://www.forbo.com/flooring/sv-se/...m-click/biveik
46 svar · 19,3k läst
·
A
Anj: Då ska jag kolla upp Decosteel. Har googlat runt men bara hittat nån. Minns inte nu vad som var fel på den men gissar att det hade med storlek på hoarna att göra eller bottensilarna.
28 svar · 14,1k läst
Mikael_L
Mikael_L: Det finns ytterligare en aspekt på små ljudnivåskillnader på t.ex. 1dB eller lite mindre. Även om många inte skulle vara säkra på att dom hör någon skillnad och kan säkert peka ut vilket ljud som är starkast så har undersökningar ändå visat att vi på ett något undermedvetet plan ändå verkar kunna förnimma skillnaden. Ty man har visat att om man spelar samma musik i samma
6 svar · 9,7k läst
Larsa
Larsa: Jag tycker det är snyggast som det är gjort, och jag har gjort likadant själv på flera ställen. Mot en tapet kanske det kan vara svårt att göra rent, men annars inga problem..
9 svar · 22,8k läst
·
S
shadowfire: Helnöjd med mina skivor, men inköpta på Hornbach dock. Aningen tunnare än IKEAs vilket jag bara tyckte var snyggt. De ser svarta ut om man inte gör som jag gjorde på denna bild och tänder fyr på alla spottarna i taket + köksfläkten, då lyser det gråa upp mer då de är gråblåsvartspräckliga. Som vanligt med sådana här frågor så beror det ju på hur man lever och vad man har
16 svar · 28,1k läst
·
M
Mikael_Swe: [citat] Menar du att färgen har lossnat?
3 svar · 13,9k läst
·
E
Elfride: Jag vill ha bänkskivor i bambu i mitt kök, men de kökstillverkare jag tagit offert för har mycket höga priser på bambuskivor alt har dem inte i sitt sortiment. (En tillverkare angav tex ett pris som var mer än dubbelt så högt som den vanligaste granitskivan). Jag undrar därför om någon kan rekommendera återförsäljare av bambubänkskivor av god kvalitet.
0 svar · 5,0k läst
P
Pysslarn: Ser inga problem. För ca 7 år sedan byggde jag en köksö där jag gjorde en skiva av 3 st hyllplan i ek-limfog som jag köpte på Cheapy och kantlimmade ihop. Denna satte jag sedan kantlister i ek på, bl a för att ge ett intryck av att skivan är tjockare. Fungerar hur bra som helst. Håller man den inoljad händer ingenting. Lycka till! Ronnie
5 svar · 5,4k läst
D
dsub: Skall du bara ha torrvaror i skafferiet? Annars skulle jag inte rekommendera att du bygget in kylen på det sättet då det kommer generera värme.
2 svar · 9,1k läst
·
S
steiermark: Har ett kylskåp som klickar, ljudet slutar när man stänger av ismaskinen . Låter en gång i timmen, varar i ca 30 sek. Jag har spelat in ljudet vilket kan ses här: https://youtu.be/lzM1VksmOlE Har haft reparatör hemma som bytte motor till ismaskinen, men ljudet återkom direkt. Någon som kan ge sig på en avancerad gissning? Ljudet är oerhört högt även om det kanske inte hörs på
0 svar · 1,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.